Jump to content

Rensemiddel og polish til gummijolle

Lars Hansen

Recommended Posts

Hei!

Har akkurat kommet hjem etter å ha kjøpt meg en brukt Båtmann 280 RIB gummijolle, 2004 modell.

Den trenger en god vask og polering. Har aldri hatt gummibåt før, og vet ikke noe om hvilke produkter som brukes. Hørte at det ikke må være løsemidler eller silikon i midlene.

Ønsker ikke svar som inneholder Aceton, bremsevæske ol...

Mvh

Lars

Hvis det ikke holder med vanlig såpevann for å få den ren, så er Hugos et greit alternativ. Brukte det selv på gummibåten for en ukes tid siden, og den ble riktig så pen. Til polering kan du bruke vanlig båtvoks (helst uten silikon), eller du kan kjøpe spesialpreparater til gummibåt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hugos er sikkert effektivt for å få den ren, men hva skjer egentlig med overflaten når vi bruker midler med skure-effekt i?

Med tanke på at overflaten ikke er like hard som gelcoat, er jeg redd den mister litt av den opprinnelige glansen som det er i en ny gummibåt. Dette vil igjen føre til at båten blir vanskeligere å holde ren jo mer den blir vasket med slike midler.

Ville heller ikke drømt om å bruke Hugos på f.eks bilen.

Dette er bare det jeg tror, og kan også være helt feil...

Fant forøvrig produktene fra Watski som ble nevnt over:

WATSKI RIB CLEAN&SHINE

Rengjøring og poleringsmiddel til gummibåter, RIB-båter, fendere m.m. Tar bort skitt og etterlater en blank overflate

WATSKI RIB RUBBERSCRUBBER

Rengjøringsmiddel til gummibåter, RIB-båter, fendere m.m. Tar effektivt bort inngrodd skitt og forurensning.

Noen som har prøvd disse?

Med tanke på at overflaten ikke er like hard som gelcoat, er jeg redd den mister litt av den opprinnelige glansen som det er i en ny gummibåt.

Høres ikke usannsynlig ut det nei. Så med en såpass ny båt kan det nok være en fordel å bruke de angitte spesialpreparater. Min gummibåt derimot er en Achilles fra sent åttitall, og har mistet nybåtglansen for lenge siden. Og der gjorde Hugo en god jobb. tenkte jeg skulle gi den et strøk med voks på toppen, for at den skal holde seg ren og pen lenger.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Kan på det varmeste anbefale

POLYMARINE BÅTVASK GUMMIBÅTER 500ML

Art.nummer: 20501-14

til rengjøring. Bare3 spray på og spyl av. Meget effektivt.

POLYMARINE POLISH GUMMIBÅTER 250 ML

Art.nummer: 20501-15

Til ploering. kun smøre på og la tørke. blir fint som bare det.

Fåes på Maritim til kr. 118,- pr stk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...