Lars Hansen Startet 20.Juni.2006 Del på Facebook Startet 20.Juni.2006 Hei! Har akkurat kommet hjem etter å ha kjøpt meg en brukt Båtmann 280 RIB gummijolle, 2004 modell. Den trenger en god vask og polering. Har aldri hatt gummibåt før, og vet ikke noe om hvilke produkter som brukes. Hørte at det ikke må være løsemidler eller silikon i midlene. Ønsker ikke svar som inneholder Aceton, bremsevæske ol... Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
jutul Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Hei....Jeg hadde store problemer med skitten gummibåt grunnet eksos fra en tidligere båt, jeg brukte fenderrens fra Biltema fungerte utmerket, men hva det inneholder vet jeg ikke, men jolla flyter enda og ble ren. Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Jeg har ikke prøvd. Men hva med Jif skurekrem og skurekost (eller Hugos skurekrem)? Ellers så har Watski en som heter Rib & Scrub eller noe sånn i fra International. Har kjøpt den, men ikke prøvd enda. Gi gjerne tilbakemelding om erfaringene du gjør. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Hvis det ikke holder med vanlig såpevann for å få den ren, så er Hugos et greit alternativ. Brukte det selv på gummibåten for en ukes tid siden, og den ble riktig så pen. Til polering kan du bruke vanlig båtvoks (helst uten silikon), eller du kan kjøpe spesialpreparater til gummibåt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mariell Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Hugos funker utmerket. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars Hansen Svart 21.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Hugos er sikkert effektivt for å få den ren, men hva skjer egentlig med overflaten når vi bruker midler med skure-effekt i? Med tanke på at overflaten ikke er like hard som gelcoat, er jeg redd den mister litt av den opprinnelige glansen som det er i en ny gummibåt. Dette vil igjen føre til at båten blir vanskeligere å holde ren jo mer den blir vasket med slike midler. Ville heller ikke drømt om å bruke Hugos på f.eks bilen. Dette er bare det jeg tror, og kan også være helt feil... Fant forøvrig produktene fra Watski som ble nevnt over: WATSKI RIB CLEAN&SHINE Rengjøring og poleringsmiddel til gummibåter, RIB-båter, fendere m.m. Tar bort skitt og etterlater en blank overflate WATSKI RIB RUBBERSCRUBBER Rengjøringsmiddel til gummibåter, RIB-båter, fendere m.m. Tar effektivt bort inngrodd skitt og forurensning. Noen som har prøvd disse? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Med tanke på at overflaten ikke er like hard som gelcoat, er jeg redd den mister litt av den opprinnelige glansen som det er i en ny gummibåt. Høres ikke usannsynlig ut det nei. Så med en såpass ny båt kan det nok være en fordel å bruke de angitte spesialpreparater. Min gummibåt derimot er en Achilles fra sent åttitall, og har mistet nybåtglansen for lenge siden. Og der gjorde Hugo en god jobb. tenkte jeg skulle gi den et strøk med voks på toppen, for at den skal holde seg ren og pen lenger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bolla Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 (redigert) brukte et rensemiddel fra starbrite som jeg kjøpte på maritim for rengjøring av acilles gummibåten... den var veldig møkkete og nesten rosa av sola.. denne så faktisk ut som ny etterpå..dette holdt seg hele sesongen.. nå er det 3 år siden og må nok ta en runde til nå... anbefales. Redigert 21.Juni.2006 av bolla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Kan på det varmeste anbefale POLYMARINE BÅTVASK GUMMIBÅTER 500ML Art.nummer: 20501-14 til rengjøring. Bare3 spray på og spyl av. Meget effektivt. POLYMARINE POLISH GUMMIBÅTER 250 ML Art.nummer: 20501-15 Til ploering. kun smøre på og la tørke. blir fint som bare det. Fåes på Maritim til kr. 118,- pr stk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.