js Startet 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2006 Noen som aner hva dette kan være. Motoren fungerer helt fint, men 2-300 rpm før max begynner den å fuske. Samtidig som det smeller/knitrer. Tenning eller bensin problem? Eller noe helt annet? Plugger? En mente det kunne være kamakselen? Håper noen kan hjelpe! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 Tenning som ikke justerer seg? Eller at den ved full fart ikke får nok for, og derved jukser. Sjekker bensinfilter osv? Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Captain Chaos Svart 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 Hei! Dette skyldes trolig feil høyde på tenning i forhold til RPM. Knitring/smellingen du hører er mototen som skyter ut små eksplosjoner ut av innsug. Dette sker fordi forbrenningen skjer rett før eller etter at ventilen er lukket. Dette er skjer på innsugsventilene. Det kan også skyldes at motoren får for mager blanding (for mye luft). MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Marna Svart 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 Tenning eller sliten kamaksel. Særlig knitringen kan tyde på det. Men begynn med det enkle først; juster opp motoren. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
js Svart 22.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2006 Takk for svar. Da får jeg prøve å finne noen som kan ta en kikk på tenningen. Håper virkelig det bare er det. Kamaksel osv hørtes dyrt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 22.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2006 Med "juster opp motoren" menes alt som justeres kan, ikke bare tenning, men også forgasser og ventiler (hvis det er justeringsmuligheter vel og merke). mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
mikke Svart 22.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2006 ta grunnleggende vedlikehold på motoren, skift plugger stifter kondensator og pluggledninger så er problemet antakelig løst,, Symptomet du beskriver tyder på sen tenning , men kan like gjerne komme av slitte defekte tenningdeler Sitér dette innlegget ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !! Det er land som er farlig, ikke vann !. Link to post
slettet Svart 22.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2006 (redigert) billigst og enklest å starte med dette + sjekking av tenningstidspunktet. kan også være en ide å bruke blyerstatning i bensinen - i hvertfall i en periode. bruker dette på gamle albinmotoren og har et bestemt inntrykk av bedre tetting/anlegg i ventilsetene. hadde noe skyting i gasseren før dette men det kan ha hatt andre årsaker og. rene kobber tennplugg kabler får du rimelig på biltema i løs vekt så de må kappes og tilpasses og tennplugghettene forsegler ikke på samme måte som ferdigsydde kulledninger men du får i hvertfall max gnist. Redigert 22.Juni.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2006 Dersom en kan ha mistanke om slitt kamaksel, er det jo naturlig å sjekke ventilløftet med det samme en er i gang med eventuell ventiljustering. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
slettet Svart 22.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2006 (redigert) dette er vel en gammel chevy v8 baser motor med automatisk ventiljustering? betyr ikke at ikke kamakslen kan være slitt. ikke kjøp kondiser på biltema - kjøp originale. Redigert 22.Juni.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.