Cato23 Startet 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2006 Hei. Lurer litt på hvordan jeg skal justere mine 3 soleksforgassere på aqen. Jeg har byttet dyser å pakninger,så innstilingene er nok helt på trynet. Er der noen grunnstillinger jeg kan jobbe ut i fra? Mvh Cato Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 Blandingsskruen skal en og en kvart turn ut som grunninnstilling. Hvis ikke du har rørt selve overføringsmekanismene emmlom forgasserne, ville jeg latt denne være. To forgassere er kinkig, tre er enda mer kinkig. Men bare bruk litt tid og forsøk deg frem. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Cato23 Svart 21.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 hm.... Er der bare en justering på den? Den konskruen med fjør langt nede? går det an å justere hoveddysa på den? Takker for raskt Svar Marna Sitér dette innlegget Link to post
Cato23 Svart 21.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 Når jeg kommer på det, så skulle flotørene mine vært justert også. Når jeg kjøpte repsetta til dem,fulgte det med en slags linjal. Den skulle vist nok vær til å justere fltørene,men jeg har ikke heeeelt skjønt hvordan den kan brukes! Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 Hei... Jeg hadde AQ 170 i nesten 10 år da båten solgt noen år siden. Meget fornøyd og slitsterk motor. men meget forsiktig 3 forgasser juster og kan gi problem ujevn. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 21.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2006 Hei prøv på Volvos hjemmesider... http://www.volvo.com/volvopenta/norway/no-...erators_manual/ Der ligger det endel manualer som kan lastes ned. Mulig manualene kan hjelpe noe på vei. Lektyre om forgassere er ikke akkurat lett å skaffe. Har selv 2 Solex på min AQ 151. Lykke til : Sitér dette innlegget Link to post
Cato23 Svart 22.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2006 Takker for tips om hjemme sia. Den skal jeg sjekke ut. Velkommen til forumet bytheway! joda. Aq170 virker som en fin motor det. Jeg har kostet på den aaaaltfor mye penger hittil,men nå føler jeg det begynner å bli verd det. Etter en liten justering maler den som en katt. Skulle fremdeles justert flotørnivået, men ellers ser jeg meg fornøyd forløbig. Det va nærmest orgasmisk når jeg vrei på starteren,å det umidelbart kom et svakt drønn, så sto den der å gikk på tomgang! Nydelig LYd hvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.