M/B Shanty Startet 21.Juni.2006 Del på Facebook Startet 21.Juni.2006 Artikkel i Avisen Agder (flekkefjord +omegn) "Da de to unge mennene fra Feda kantret med båten, nektet en annen båt å plukke dem opp. I stedet ble de to liggende 40 minutter i det kjølige vannet. " Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Walter_S Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 At det går an! Har egoismen kommet så langt? Vedkommende fortjener å bli "tatt" og hengt ut i all offentlighet. hva blir det neste......... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sjøtummel Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 hva blir det neste...Det neste blir vel at noen redder båten, men lar folkene ligge i vannet. Det er en gammel tradisjon, slik oppførsel, men krever vel at vi tar i bruk like gamle straffemetoder. Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 henge dem i et lite bur i sentrum og la inbyggerne kaste råtne eg på dem??eller gi dem til de blir helt og fiser blod Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Jeg blir imponert. Samme hva man legger til grunn, finnes det ikke noe som unnskylder en slik oppførsel. Det eneste måtte være at man rett og slett er så tett i pappen at man ikke forstår bedre. Men det skal godt gjøres at samtlige i skjærgårdsjeepen var så til de grader tilbakestående alle sammen. Til og med egen egoisme burde kunne la seg undertrykke i en slik situasjon. Men, tydeligvis ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Dette er helt utrolig. Her tror jeggjenninføring av gapestokk frem til rettsak passer. Regner selvfølgelig med at fører av skjærgårdsjeppen får en fengselstraff som svir. Håper de får tatt svina eller skal jeg si idiotene. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Brutus Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Det er pinadø helt utrolig.... Hadde det skjedd her oppe i Varangerfjorden, så har det vært det samme som drap. (6gr. i vannet). Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Er ikke slik oppførsel en kriminell handling da ?????? Kunne ikke i mine villeste fantasier gjort noe tilsvarende...... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Astor Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Jeg sitter målløs å leser hva som skjedde. Dette trodde jeg aldri noen fikk oppleve. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mikke Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Skremmende oppførsel :nono: bør bli etteforskning på dette ja , er jo nesten overlagt drapforsøk og etterlate folk for og drukne Sitér dette innlegget ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !! Det er land som er farlig, ikke vann !. Link to post
Tine IV Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Ikke mye som sjokkerer meg lenger , det er blitt sånn . Først seg sjøl å så seg sjøl ,dem er ikke tilbakestående er nok noe alvorligere som ikke er i vater i topplokket der . Godt idiotene blir annmeldt da , men er vel bare nok en hennlagt sak dem ikke har tid til . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
slettet Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 spørs om den andre båten var stjålet eller om det var annet å skjule? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 (redigert) De var sikkert kriminelle fra før. kan vedde på at disse på en eller annen måte ikke hadde rent mel i posen, ja. skruppeløse jævler Redigert 21.Juni.2006 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Er ikke slik oppførsel en kriminell handling da ?????? Det får man jo håpe at det er. At de blir tatt også! MEN, trodde ikke "henge dem i et lite bur i sentrum og la inbyggerne kaste råtne eg på dem??" og "Her tror jeg gjenninføring av gapestokk frem til rettsak passer." og "Vedkommende fortjener å bli "tatt" og hengt ut i all offentlighet." var helt etter boka heller? Jeg har forståelse for disse kommentarene, men i et sivilisert rettssamfunn er dette ikke vanlig fremgangsmåte, og heller ikke ønskelig! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Ja, dette er noe av det værste jeg har hørt. Horibelt... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 ..... men i et sivilisert rettssamfunn er dette ikke vanlig fremgangsmåte, og heller ikke ønskelig! I et sivilisert rettsamfunn overlater man ikke 2 mennesker som ligger i sjøen ved en kantret båt til en grusom skjebne........Det finnes rett og slett INGEN unskyldning for slik oppførsel! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Mouche Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 I et sivilisert rettsamfunn overlater man ikke 2 mennesker som ligger i sjøen ved en kantret båt til en grusom skjebne........Det finnes rett og slett INGEN unskyldning for slik oppførsel! La det ikke være noen som helst tvil om at jeg er 100 tusen millioner billioner prosent enig med deg, men en kriminell handling forsvarer ikke en annen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sebaldus Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Burde man egentlig ikke kunne tiltale disse folkene for drapsforsøk? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Burde man egentlig ikke kunne tiltale disse folkene for drapsforsøk? Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ole-Jacob Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Burde man egentlig ikke kunne tiltale disse folkene for drapsforsøk?Nei, det kan man ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Nei, det kan man ikke.. Nei, sikkert ikke. Men man kan jo fantasere om at de en gang måtte bli liggende i 13 graders vann, i ca 40 minutter - det ville gi dem en fin anledning til ettertanke, og muligens litt økende selvinnsikt . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Front Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Etter det jeg vet har denne bestemmelsen stått uendret siden vedtakelsen av straffeloven i 1902: § 387. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Maaneder straffes den, som undlader, uagtet det var ham muligt uden særlig Fare eller Opofrelse for ham selv eller andre, 1. efter Evne at hjælpe den, der er i øiensynlig og overhængende Livsfare, eller 2. [....] Saafremt paa Grund af Forseelsen nogen omkommer, kan Fængsel indtil 6 Maaneder anvendes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.