Lars H. Startet 9.September.2003 Link til dette innlegget Startet 9.September.2003 Hei! Dieseltankene i Trudelutt er nesten tomme, så jeg skal bruke anledningen til å åpne mannhullene og sjekke for vann og dritt. Er det noe, hadde jeg tenkt å suge det opp. Så spørsmålet er da, er det da noen vits i å kjøpe en slik billig Clas Ohlson pumpe til å feste på drillen? Den har gummiimpeller. Og som sagt, det gjelder diesel og IKKE bensin. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sabrina Svart 9.September.2003 Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Jeg har en slik pumpe som jeg bruker på en modifisert gammel 12v drill. Diesel transfer går som hakket møkk og pumpen har i alle fall holdt godt i over ett år. Vurderer å bruke samme opplegg som lensepumpe da kostnadene for et slikt pumpearrangement er peanuts sammenlignet med vanlig båtutstyr. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 9.September.2003 Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Har brukt en slik pumpe -Biltema- til å tømme ferskvannsystemet i båten for vinteren, tømme akvariet, badebasenget til ungene, hente vann fra brønnen om sommeren når det er vannsparing på det offentlige nettet slik at jeg får vasket bilen og vannet plenene............... Pumpen var billig, men har fungert helt ok. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Batdilla Svart 9.September.2003 Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Jeg har en slik pumpe som jeg bruker på en modifisert gammel 12v drill. Diesel transfer går som hakket møkk og pumpen har i alle fall holdt godt i over ett år. Vurderer å bruke samme opplegg som lensepumpe da kostnadene for et slikt pumpearrangement er peanuts sammenlignet med vanlig båtutstyr.Akkurat det samme har jeg tenkt på . Kan forøvrig opplyse om at jeg fikk tak i pumpene mine (2 stk.) fra Netthandelen.no. Fabrikat Kinzo. Detaljer HER. For 2 slike pumper måtte jeg ut med henholdsvis 31,- og 41,-. Disse pumpene pleier å gå igjen i auksjonen med ikke så lange mellomrom, så det er bare å følge med litt, så dukker de opp. Før helgen sikret jeg meg forresten en 220V limpistol til den nette sum av 21,- Batdilla's tips for de som vil prøve seg på nettauksjon: Husk at uansett så kommer det et ekspedisjonsgebyr på 65,- i tillegg på prisen. Men dette gebyret er det samme om man kjøper en ting eller ti ting, så lenge alt er bestilt samme dag. Så for å jevne ut gebyret litt, er det fordel å kjøpe flere ting samtidig. I tillegg på hvert produkt kommer også et fraktgebyr som er oppgitt sammen med hver gjenstand. Følgende fungerer bra for meg når jeg vurderer å gi bud: Se helt bort fra "web pris" som er oppgitt! Dette er villedende og kun egnet for å dra opp prisen mest mulig i løpet av budrunden :nono:. Gjør deg heller opp en mening om prisen du tror produktet ville gått for i butikk. Fra denne prisen trekker du fra 65,- (Eksp. gebyr) og xx,- (Frakt). Du sitter nå igjen med maks. pris du kan gi for produktet uten å gjøre en dårlig handel i forhold til å kjøpe i butikk. Til slutt setter du en grense et stykke under denne maks. prisen. Grensen er avhengig av hvor langt ned du må før du synes det er et godt kjøp. Denne grensen er maks. limit for din egen del. Samme hvor mye du blir revet med, skal du gi deg når denne grensen er overskredet. Hvis noen byr over din egen limit, - vent til neste runden produktet dukker opp igjen og prøv på nytt. Taktikk i budgivningen må man prøve seg fram med. Det er mye avhengig av sammensetningen av budgivere hva som fungerer best. Jeg har hatt suksess et par ganger med å gå rett på min egen limit med en gang. Dvs. starte budgivningen med å legge inn et maks. bud som tilsvarer egen limit. Det skremmer ofte vannet av de som bare er med fordi de ikke har annet å gjøre. Husk også at noen produkter er mer populære enn andre. Det vil si at på enkelte produkter er det så og si umulig å oppnå en bra pris, samme hvor ofte man prøver. Om mulig, plukk deg ut et par ting du kunne tenke deg, lykkes du ikke å oppnå en bra pris på en ting, prøver du isteden en av de andre tingene du har tenkt på. Jeg har liten erfaring med kvaliteten på produktene som selges, men erfaringsmessig kan det være lurt at man skiller mellom ting hvor funksjonen/stabiliteten er kritisk og ting hvor dette er mindre kritisk. Ting som virkelig krever kvalitet kjøper man på dertil egnet sted, men ting som "det ikke er så farlig med" kan man kjøpe på et slik nettsted. BTW: Nevnte nettsted auksjonerer kanoer og skjærgårdsjeeper også... Du er nå klar for å kaste deg inn i budrunden :discuss! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 9.September.2003 Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Har selv benyttet den billigste varianten fra ClasOhlson til et lite eksperiment for å få raskere oppvarming av vannet i bade/plaske bassenget til gutten. La ut 80m med hageslange i sikk sakk i solsteiken på gårdsplassen og koblet inn pumpa og brukte den til å sirkulere vannet i slangen. Det rant ikke så veldig fort, men det ble betydelig varmere av soloppvarmingen. Når pumpa klarer å dra vannet gjennom 80 meter med hageslange så bør den så absolutt klare å pumpe litt diesel også. Når jeg kjørte drillen på maks så ble det faktisk så pass høyt trykk nær pumpa (grunnet den lange slangen) at jeg hadde problemer med å få koblingene på slangen til å holde. Det er en fordel å ha kortes mulig slange på sugesiden, og pumpa må ikke tørrkjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Hei. Da blir det tur til Clas Ohlson for innkjøp av den billigste typen på veien til båten for diseltankrens imorgen, takk for fine opplysninger. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jonny Svart 9.September.2003 Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Det går nok fint med vann og diesel, men olje klarer den dessverre ikke å dra opp. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 9.September.2003 Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Jeg har brukt drill-drevet impellerpumpe for å bytte motorolje i båten og det opplegget har fungert utmerket. Faktisk enkleste og billigste måte å bytte oljen på. Såvidt jeg husker betalte jeg ca. en hundrelapp for pumpen og da kom den med slanger og fittings og. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.September.2003 Link til dette innlegget Svart 9.September.2003 Jeg brukte Claes Ohlsonpumpe en gang jeg skulle hente opp 1500 liter diesel fra naboens nedgravde dieseltank og kjøre det ombord i Poseidon med min sønns veteranbrannbil .. . . Svakheten med pumpen var sugeevnen. Der ble ca 1 m sugehøyde, og da hadde den virkelig problemer med å "få tak i" dieselen. Videre opp til bilen var ca 5 m høydeforskjell gjennom 15 meter slange og jeg brukte forøvrig opp 2 stk pumper før alt var kommet på plass på bilen. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.