Jump to content

Ny Princess V45

Bitteliten

Recommended Posts

Princess V42 har vært en trofast traver i mange år. Ble lansert som V39 på begynnelsen av 90 talet og har blitt strekt til V40 og deretter V42 etter det.

Nå kommer Princess med en ny V45. Jeg fant info om denne i et russisk båtblad som jeg satt og kikket i her om dagen.

Bilde

Og for de som er drevne i Russisk så kan de jo lese litt mer detaljer også. Det jeg skjønner er at båten blir 14,35 meter lang, 3,99 meter bred, og topper 34-36 knop med 2xVP D6 350.

Новая Princess V45 имеет все преимущества большой спортивной лодки. Даже в своем небольшом размере (длина 14,35 м, ширина 3,99 м) эта яхта оснащена хардтопом с электрическим приводом (опционально), гаражом для хранения тендера, двумя новыми дизельными двигателями Volvo D6 по 350 л.с. каждый, с угловыми колонками. Заявленная заводом скорость - 34-36 узлов.

На яхте - 2 каюты и салон. Гостевая каюта имеет свой санузел и высокий потолок. Пятое спальное место на яхте можно получить благодаря трансформирующемуся дивану салона.

В салоне - большое панорамное остекление с узкими стойками, что позволяет иметь прекрасный круговой обзор. Характерное глубокое V обводов корпуса делает яхту изумительно красивой.

Премьера яхты состоится на осеннем бот-шоу 2006.

Spasiba Princess :yesnod:

according to me Sherlock translator it says:

New Princess V45 has all advantages of large sport boat. Even in its

small size (length of 14,35 m, the width of 3,99 m) this yacht is

equipped shityu khardtopom with the electric drive (optionally),

garage for storing the tender, two new Diesel engines Volvo D6 on 350

hp each, with the angular columns. Declared by plant velocity - 34-36

assemblies.

On the yacht - 2 cabins and salon. Guest cabin has its washroom and

high ceiling. The fifth sleeping place on the yacht possible was

obtained because of the transformed sofa of salon.

In the salon - large panoramic glazing with the narrow racks, which

allows it had excellent circular scan the characteristic deep THE V

hull designs it will make the yacht of amazingly beautiful.

The premier of yacht it consists at autumnal boat- show 2006.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)

"Even in its small size (length of 14,35 m, the width of 3,99 m)"

Sammenligner de med reketrålere og atomubåter tro?? :wink:

Russisk humor er sære greier, men jeg hørte en grei en her om dagen:

- Har du sett den nye båten min, den kostet 500.000 kroner.

- Da har du gjort et dårlig kjøp, kamerat, for jeg hører at de selger den for 700.000 kroner nå.

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Nå har Princess lagt ut fler bilder av sin nye V45. Fikk litt hildringer i lysken av denne her :rolleyes:

Det skjønner jeg godt - meget lekker båt! Kanskje du burde sette deg opp på liste med en gang (april-konvoien 2008 - eller blir det litt for lenge å vente?) :yesnod:

Den gir jo mer av det meste (bortsett fra fart) enn W 37 GM, ikke minst et ekstra WC, større lugarer, romsligere salong, større bysse, høyere dieselforbruk osv. I tillegg er det vel heller ikke utenkelig at den ved leveranse vil ha litt flere feil enn (omtrent feilfrie) Bitteliten IV hadde.

Når får du sett den "in real life" for første gang? Lykke til :smiley:

Hilsen hos

Den var flott den. Bitteliten. Eneste muligheten fremover å bli kvitt "lyskeproblemet", er å følge

kroppens signaler.

Å nei dere - det er ikke ny båt på gang. Det sørger Kristin Halvorsen, havnesjefen, ØKH og jobben for. Det er ikke hverken penger, plass eller lyst til å bytte båt nå. Også er jeg fortsatt skeptisk til det journalister kaller "not good behind the scene quality" som flere Princesser har blitt kritisert for de siste par årene.

Men litt drømmer kan man jo ha - eller er det også forbudt neller avgiftsbelagt å? :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Antall fot, anntall år. :yesnod:

Er som årgangsvin, blir bare bedre og bedre. Men uansett, er det faktisk en ledig 5 m plass i havnen

Ellers er det vel snakk om en Windy 46 på vei, eller. Mener vel HJJ har noe på gang.

Det kan stemme ganske godt dette med antall fot og antall år ja.

HJJ og Windy har på gang en Windy 47. Den blir en krympet 52 foter. Leste en gang hva den skal hete også - men har glemt det. Den lages i Västevik i Sverige på det gamle Storebro verftet som Windy overtok for noen år siden. Der lager de de små Oceancraftene, 52, 53 og 58. Og jeg tror de drømmer om en 70 foter også

Hvor er den 5 meters plassen da?

Dette er antakelig Windy 52 byggenr 1. Den burde kanskje vært Kiwi grønn som eieren pleide å være på TV :wink: Fin båt - ser ut til at Aaby Marine skal ha den i vinterutstillingen sin. De pleier å vise frem alle Windy modeller i hallen der. Men 58 har de tilgode å ha der - kanskje fordi de fleste av disse går i Middelhavet om vinteren

Fullstendig oversettelse av artikkelen:

The new Princess V5 has all advantages of the big sport-boat. Even with her small dimensions (length 14.35 m, width 3.99 m) this yacht is equipped with hardtop of electric drive (in option), garage for the storage of tender, two new diesel engines Volvo D6 of 360 litres each, with corner pupms. The speed declared by the manufacturer √ 34-36 knots.

The are two suits and a saloon. Guest suit has it▓s own WC and high ceiling. The fifth sleeping accomodation on the yacht can be provided by the transforming sofa of the saloon.

In the saloon there are huge panoramic glass cover with thin cheeks, which lets to have a great all-round looking. The particular deep V of the hull▓s configurations makes the yach amazingly beautiful.

The premiere of the yacht will take place on the autumn boat-show 2006.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...