Jump to content

Pris på kjøleskap? Hvor?

Helge

Recommended Posts

Jeg la for snart et år siden merke til (i en tråd på båtplassen til Båtmagasinet) at det var STOR forskjell på prisene på kjøleskap med Danfoss kompressor. Det kjøleskapet som ble omtalt var på 49 liter og prisene som ble rapportert inn var fra 3990 til over 7000!

Nå vurderer jeg å kjøpe et slikt kjøleskap  :confused:, men jeg husker ikke fabrikat/modell og ikke hvem som var billigst. Er det noen her som vet?

:sleep:

Kan ikke hjelpe deg direkte med spørsmålet ditt, men har eid båter med forskjellige kjøleskapmerker og vil anbefale at du prøver å få en god pris på ett Isotherm skap.

Min erfaring er at dette bruker minst strøm, støyer minst og holder best på kulden.

Har nå ett Isotherm skap på 120L og det bruker 3,3A når det går og er i gang mellom 30 og 40% av tiden, avhengig av temperaturen i båten.  De har også plass til 1,5L brusflasker.

MVH Chrian

Ta kontakt med Roger Wattum i Malfix.  Han selger de mest kostnadseffektive skapene du kan få tak i.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

www.nettbaat.no eller www.maritim.no er rimelige alternativer. Jeg kjøpte nettopp et Isotherm 49 fra Nettbaat og det var et par hundrelapper billigere enn Maritim.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

www.nettbaat.no eller www.maritim.no er rimelige alternativer. Jeg kjøpte nettopp et Isotherm 49 fra Nettbaat og det var et par hundrelapper billigere enn Maritim.

Flott! Jeg takker for svarene da de frisket hukommelsen mht fabrikat/modell. Det var Isotherm 49 liter jeg tenkte på og som var diskutert i den tråden jeg nevnte. Jeg skal sjekke priser hos  Nettbaat og Maritim!

Hei!

Tenker du finner tråden fra Båtmagasinet her.

Lars H.

Du imponerer stadig Lars. Det var nok denne tråden, selv om jeg ikke klarte å kjenne igjen innleggene så godt. Jeg skjønner i alle fall ikke hvor jeg fikk prisen 3990 fra? Men 4495 er greit nok det  :cool:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...