Sabrina Startet 11.September.2003 Link til dette innlegget Startet 11.September.2003 Hei, Er det noe problemer forbundet med å bruke loddet koplinger (bend og T stykker) på diesel føde- og returlinjer? Jeg frykter at regulære klem fittings kan vibrere løs etter en stund. Gode råd mottas med takk! Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Vanlig lodding blir for dårligt. Har hatt "motorhavari" pga. at verkstedet hadde loddet retur-rørene fra dysene. Disse begynte å lekke etter en tid og fylte motoren med diesel. :nono: :nono: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
TMe Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Dersom loddfittings nyttes og loddingen blir fagmessig utført er dette et utmerket alternativ. Sølvlodding er å foretrekke fremfor vanlig tinnlodd. Det er dog meget viktig at rørene er skikkelig klamret og sikret mot vibrasjon, men da vil også kompresjonsfittings være brukbart. Det er en fordel å nytte innvendige støttehylser i rørene. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Et alternativ er å bruke dobbelt-koning, slik som på f.eks. bremserør. Biltema har et verktøy som gir et profft resultat på en enkel måte (19-837): Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.