Jump to content

Hvor går båtferien denne gang?

Astor

Recommended Posts

Det er alltid artig å lese hvor man har tenkt seg når sommeren endelig kommer snikende. Nå viser det seg at vestlendingene har en egen tråd for dette. Hvorfor vet jeg ikke, men resten av landet kan gjerne sende sine poster i denne tråden.

Når august endelig kommer skal fruen og jeg på en fem-dagers tur til broderlandet. Vi legger sikkert kursen innom Koster for å overvinne frykten etter grunnstøtningen der i mai-måned.

De siste årene har jeg aldri kommet lenger enn til Strømstad, Daftø-renna og Koster. På fem dager rekker vi ikke alt. Men i år har vi en raskere båt, så hvem vet?

Det fine med august er REA! :flag_sw: Det meste skal selges vekk før sommerbutikkene stenger for sesongen. Det blir helst å gå fra gjestehavn til gjestehavn. Vi er blitt litt makelig med årene.

Vi trives best der vi kan møte andre båtfolk. Skulle dere se oss på turen har vi trolig noen Baatplassvimpler liggende ombord om behovet er der.

God ferie til dere alle, både i nord og syd! :flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vi reiser til Mandalsdistriktet på fredag. Mandagen drar vi østover mot Sverige. tenker å ta noen lange etapper til vi er fremme i Strømstad. I Sverige skal vi innom Strømstad, Tanumstrand og Koster. Etter Sverige vil vi bruke resten av ferien nedover langs kysten av Norge. Har også tenkt litt på å ta en tur til Tjøme / verdens ende på hjemveien fra Sverige. Tar en dag av gangen, og skal nyte livet maksimalt, i 4 uker :sailing:

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

`MINA`

Skal på 4 (+/- avhengig av været) ukers seiltur nedover mot det blide Sørland, og i år har jeg tenkt å ikke ha med meg PC. :lol: Ikke blondinner eller cigarer ombord heller, men cognac har jeg + store mengder kald skjærgårdspils, jægmeister og en del vin.

Så treffer dere en gretten seiler som krysser gjennom blindleia, ser surt på folk i motorbåter som forsøker å hilse, motorseiler uten kjegle, later som jeg har forkjørsrett fordi jeg har seilbåt osv så er det nok meg. Hvor langt jeg kommer og hvilke steder som blir plaget av mitt nærvær før jeg snur og reiser mot Oslo igjen er det ingen som vet. Tar ting som det kommer, og nyter en fullstendig frihet uten noen form for tidspress eller fjerne reisemål.

Under salinga henger en av norges mest slitte baatplassenvimpler, og det blir garantert kverulering i hver eneste havn. Septiktømming blir det også, og det er ikke sikkert jeg tar ned flagget kl 21:00 selv om jeg prøver så godt jeg kan å huske det.

Pass på!

Avreise om noen dager - ca 1. juli :sailing:

1,5 uke kvar t ferie

vi har tenkt oss ner til Smaalandsfarvannet, har vi vinden med så kan det även bli

Rostock/Trave/Kiel o Lille Belt hemover.............

men det kan oxo bli litt Bohuslän-Tönberg för att sedan dra mot Skagen o Samsö eller något annet

litt avhängigt av väder o vind............vi får se!

ny vimpel har jag ! (tack vare rem o Hortentreffen!)

den gamle vimpeln (3år) hänger idag på S/Y Tarsia

S/Y Gunga Din

Starter ferien med 3 uker i båten

Starter antakelig fredag 14 juli og setter kursen østover mot Blindleia

Hvor langt vi går får vi se ...været bestemmer litt ..men regner med at vi tusler til Arendal i løpet av ferien ..planene er kun å være i båten i ferien (som vanlig)

Til Lasse er du rundt Blindleia i den perioden så HYL ut på VHF så kan vi jo treffes

og båten kjenner du lett med en Silver Viking Gummibåt på slep

hvis du har luktet på hjemmesiden våres :rolleyes: det er ikke så mange på dusinet av 26 tresfjord i det distriktet :wink: Vil anta kun en med Vimpel :sailing:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Skal til Dalslandskanal den 10 juli og har ferdig bestiller lastebil transport fra Halden til Nøssemark.

regner det blir 2-3 uker i kanal pga stor kø slusser høy sesong i sommer?Spent..... :flag_sw::flag_sw:

At-le :smiley:

Du vil få en kjempetur, det lover jeg. Har du i tillegg været på deres side vil du få en tur du sent vil glemme. God tur begge to!!

Nå viser det seg at vestlendingene har en egen tråd for dette. Hvorfor vet jeg ikke, men resten av landet kan gjerne sende sine poster i denne tråden.

Hei Astor.

Egen "Vestlndingtråd" er for å samle litt info om hvor de medlemmene som holder til på vestlandet befinner seg og i den sammenheng er det ikke så interressant hvor øst- eller nordlendinger skal. Poenget er at hvis vi har litt peiling på hvor og når folk er så er det litt lettere å "dumpe borti hverandre".

Om hele landet samles i samme tråd blir tråden fort lang, uoversiktlig og dermed litt mer unyttig (GPRS er tregt :smash: ).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Kanalferie høres veldig spennende ut.

Blir en uke i Vansjø på oss. Hvor tar vi som det kommer :smiley:

Lasse: Blir det noe utkasting av havnevakter på din ferd da :confused:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Hei Astor.

Egen "Vestlndingtråd" er for å samle litt info om hvor de medlemmene som holder til på vestlandet befinner seg og i den sammenheng er det ikke så interressant hvor øst- eller nordlendinger skal. Poenget er at hvis vi har litt peiling på hvor og når folk er så er det litt lettere å "dumpe borti hverandre".

Om hele landet samles i samme tråd blir tråden fort lang, uoversiktlig og dermed litt mer unyttig (GPRS er tregt :smash: ).

Smart tenkt! :wink:

Det var godt å høre :lol:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

En sann historie fra en gjestehavn:

Lå ved siden av en tromsøværing på Bolerne i fjor. Han har en Scan Baltic 29, som han til stadighet har fortalt nære og fjærne venner at i virkelighet var drøye 32 fot! Med bauspyd og badeplattform.

Tromsøværingen skulle opp i bua å betale sin havneavgidt.

Hvor stor er båten? Spør karen i informasjonen.

29, svarer tromsøværing.

Da jeg står bak vedkommende bøyer jeg meg fram og sier: Denne karen har en 32 fots båt!

Det er ikke riktig, svarer tromsøværing.

Å? Ikke det? Svarer jeg. Du har jo alltid fortalt meg at din båt er drøye 32?!

Merkelig at den kun er 29 her på Boleærne mens den på Sætre er 32, svarer jeg.

Det er ikke helt riktig, svarer tromsøværing. Men bli ned i havna skal du få se båten, sier tromsøværing.

Da klarer jeg ikke å holde meg lenger. Tromsøværing ga jeg et morsomt puss, og vi lo godt av det lenge.

Heretter er båten til Be......k kun 29. :lol::lol::lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...