Jump to content

Hvor går båtferien denne gang?

Astor

Recommended Posts

Regner med at det blir det å gå til Stauper eller Verdens ende på fredag. Og hvis vær og føreforhold tillater det. En tidlig avgang for Væderøende på Lørdag. Videre sydover til Gøteborg. Hvor Liseberg skal besøkes.Så over til Læsø. Være der en ukes tid. Også bruke 14 dager på veien hjemover igjen.

Dette er den flyktige planen. Men gidder ikke å stresse sydover hvis ikke det er nærmest flatt hav. Da holder vi oss heller her i vestfoldskjærgården. Men fra kl. 1530 på Fredag skal vi være på vannet frem til 24. Juli uansett. Skal bli hærligt.

Så ser dere en Eldre Baltic med slepejolle og baatplassen flagg, så er det muligens oss.

VHF på 16 og L2

Mvh

Hr og fru Mariell + matroser

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ferie ja , blir vel det håper jeg . Har ikke bestemt noe enda , men matrosene vil opp telemarkskanalen iår igjen høres det ut som . Men ikke noe er bestemt , kan fort bli en harrytur for og bunkre opp også sette kursen nedover kysten vår etterpå . Men kanalen er et godt alternativ det , var kjempetur i fjor . Men da hadde vi knall vær i 13 av 14 dager så .......

Kansje vi sees i ferien da , skal se etter vimpler jeg

GOD FERIE TIL ALLE PÅ BAATPLASSEN HILSEN Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Går til Stauper eller Tallakshavn fredag 14. juni. Lørdag morgen går turen ned til Tonerleia hvis været tillater det. Går på vanligvis innsiden av Svenner, utsiden av Rakke og på innsiden av Tvistein. Planen er å vake rundt i skjærgården rundt Kragerø/Bamble. Kan hende vi rusler noe lenger sydover, men tar en dag av gangen.

Vi er (hvertfall) tre trebåter i følge, hvorpå to typiske tresnekker, og en med aluminiumsoverbygg. Pga av litt att og fram, tar jeg ikke over Johnsen-krysseren før til ferien.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Kun to ukers ferie, så Norge ble kansellert :cryin:

Søndag tar vi Caledonian Canal igjen, målet i år er mindre vind, og Isle of Mull, Iona, Trechnish Isles, Portree (Isle of Skye), Ullapool, Kinlochbervie over Cape Wrath og til Kirkwall på Orkenøyene, før baugen pekes sørover igjen mot NØ Skottland og vår hjemmehavn.... håper at vi har færre ting som skjer underveis i år....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Kun to dager til avgang! :yesnod:

Fredag ettermiddag drar vi fra Sandefjord med kurs for Sverige :flag_sw:

Bruker noen dager ned til Gøteborg, for så å ta kanalene innover.

Tre uker båtferie, før junior kommer for å ta skuta tilbake. :yesnod:

Har ikke satt oss noen bestemte mål mht. lengde.

Skipperen skal ha ferie han også :wink:

Mvh

Perika

Har jo fyrværkerikonserten på Vollane på fredag da Astor, da skulle du liggi på svai utenfor og sett å hørt på . Ligger tett med båt der da , en kjempe opplevelse egentlig...

Litt utenom tråden kansje , men skal nå utpå og få med meg Madrugada i mårra kveld samme sted og et vannvitig fyrværkeri fredag kveld .

Tine II

Har jo fyrværkerikonserten på Vollane på fredag da Astor, da skulle du liggi på svai utenfor og sett å hørt på . Ligger tett med båt der da , en kjempe opplevelse egentlig...

Litt utenom tråden kansje , men skal nå utpå og få med meg Madrugada i mårra kveld samme sted og et vannvitig fyrværkeri fredag kveld .

Tine II

Kan du gi noen klokkeslett for nevte fyrverkeri og konsert?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Kan du gi noen klokkeslett for nevte fyrverkeri og konsert?

Portene åpnes klokken 20.00

Konserten starter klokken 23.00

Gratis buss tur /retur Tønsberg

Servering

Kåre Conradi er konfransier og solist sammen med Marian Aas Hansen

Kgl Norske Marinens Musikkorps

Fyrværkeri og da mener jeg FYRVÆRKERI når det slutter rundt 0100 tipper jeg

Se eller's vestfold fetspillene

Vi med båt ligger på svai å koser oss

Tine II

Jeg gifter meg med Gaia den 7. juli og drar deretter rett over til Skagen den 10. juli eller så (når vi har fått ryddet etter selskapet 8. juli). Dersom været er ok da. Videre litt nedover til Egense for å besøke venner og så til Læsø og Svenskekysten oppover i daffetempo - hjem en gang i slutten av juli.

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)

Første ferie uten planer... Forutren at båten er inkludert da... Regner med det blir Danmark og Sverige. Været avgjør. Enten går vi rett over fjorden til Skagen, eller dersom været ikke tillater Danmark blir det full peis østover også ned langs "E6" til Gøteborg. Men det er ca. 3 uker til.....

Svein H

Planlegger avreise retning sydøstover i midten av Juli. 3 Uker på Svenskekysten skal bli deilig. Tenkte å stikke innom Malø verftet i Kungsviken, vistnok en forløper til det som har bygget båten vår. Vet nesten ingeting om den, og tenkte å se om vi fant noen "gamlinger" som kanskje kunne fortelle mer om båten. ellers ingen spesielle planer, men blir vel rolige økter nedover, muligens over til Skagen dersom værmelding etc. er veldig lovende, ellers så snur vi vel i området Åstol / Marstrand. Og helt sikkert innom Kjærringøen og en bedre middag på Pettersons Krog. :cheers:

Lytter VHF kanal 16, dersom andre er nedover rundt den tiden. :flag_sw::flag:

HA en strålende sommer !! :smiley:

Trygve

Redigert av bare lek(k)er (see edit history)

I ferien er planen å gjøre minst mulig så lenge som mulig, duppe rundt i Tønsberg skjærgården i en tre ukers tid med Stauper og utelivet i Tønsberg som "mål", holder også døren på gløtt for en liten tur til naboen i øst hvis været tillater det, og i fem knop må været tillate det i lengre tid. Ferien starter om 14 dager... Nedtelling!!

God Sommer

:flag::cheers::flag_sw:

Ferden går til Koster og Fjellbacka. Ikke særlig orginalt, men fryktelig spennende da det er vår jomfrutur. Om det blir 1 eller 2 uker er for øyeblikket litt uklart, men avreise er om en drøy uke. Så hvis noen ser en Joda med BP klistremerke som kommer vinglende mot havn, så er vi åpne for oppmuntrende tilrop og hjelp med fortøyning. Jeg gjør i utgangspunktet alt selv, untatt å slakke/stramme ankertauet.

Men først må jeg en uke til Kroatsia (Brac), da rederinnen har 1-2 uker med garantert sol i sin del av Hovedavtalen. Lurer på å ta med meg kartene, for å lese meg opp, og så kan det jo hende de har ankerdram til salgs der og. God sommer alle sammen!

Fyrværkeri og da mener jeg FYRVÆRKERI

Det skjønner jeg. Hørte det jo helt hit :eek:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...