Båt Per Svart 6.Juli.2006 Del på Facebook Svart 6.Juli.2006 Vi skal reise Mjøsa på kryss og tvers. Forhåpentligvis med Lillehammer som vendepunkt. Nyinnkjøpt båtplassen vimpel skal henges opp før avreise. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Siden ferien blir etter innfallmetoden i år tenker vi faktisk på noe så eksotisk som å ta en tur inn i Oslofjorden som vi alltid bare har seilt over. Besøke Åsgårdstrand og Horten og alle de bukten mange snakker om. Regner med det blir god plass når alle andre dra til sørlandet og søta bror Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Tirsdag 11/7-06 skal familien og konas familie reise sjøveien fra Namsos til Brønnøysund. Vi har planlagt en 3 dagers tur. Gleder meg mye til turen da det er lenge mellom slike langturer. Så får da bare krysse fingrene på solskinn og stille vind, da hadde turen blitt optimal. Ingen plass i Verden som har så vakker skjærgård som Namdalsskysten!! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Siden ferien blir etter innfallmetoden i år tenker vi faktisk på noe så eksotisk som å ta en tur inn i Oslofjorden som vi alltid bare har seilt over. Besøke Åsgårdstrand og Horten og alle de bukten mange snakker om. Regner med det blir god plass når alle andre dra til sørlandet og søta bror Områdene rundt Sætre er nærmest folketomme i felelsferien. Vel, jeg tar kanskje noe hardt i, men god plass er det. Sandspollen og Oscarsborg er begge vært et besøk. Og Sætre da, selvfølgelig. Bendik har marinen åpen til 20.00 hver dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
goggen Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Det har du jammen rett i Astor. Nå ligger goggen i Pinsehølet ved Gråøya - helt alene! Her blir vi til søndag, regner dog med noe selskap i kveld og i morgen.. Ligger greit i le her, selv om det blåser rimelig bra nå - og sjøen holder 20 grader! Ellers skal goggen jobbe en uke til før kursen settes sørover. Tar det med ro nedover til Kristiansand hvor vi i år som i fjor skal besøke Kaptein Sabeltann. Biletter på 1. rad den 24. juli ble kjøpt i september i fjor... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
REM Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 En hilsen fra fagre Båhuslen, närmere bestemt fra Smögen, på internettcafe. Er på nordgående etter 14 dager med sol og varme. Gikk til Skärhamn og luntet rundt i området i en 3-4 dager. Få BP vimpler å se bortsett fra Bitteliten som vi mötte på Båhus Malmöen. Siger vel notdover etterhvert, ser an vär og föreforhold. Hilsen Vi på Escada Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
mor Amica Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Ingen plass i Verden som har så vakker skjærgård som Namdalsskysten!! Vi planlegger også å oppholde oss langs Namdalskysten og oppover Helgeland i ferien. Gubben kommer hjem fra Draugenfeltet den 15. juli og da legger vi straks turen ut i skjærgården utenfor Vikna, dersom været er sånn nogenlunde, fortsetter vi norover et stykke den 24. juli. Vi planlegger å bruke alle de tre ferieukene våre ombord i Amica Bare ei uke igjen på kontoret nå Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Astor Svart 9.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 En hilsen fra fagre Båhuslen, närmere bestemt fra Smögen, på internettcafe. Er på nordgående etter 14 dager med sol og varme. Gikk til Skärhamn og luntet rundt i området i en 3-4 dager. Få BP vimpler å se bortsett fra Bitteliten som vi mötte på Båhus Malmöen. Siger vel notdover etterhvert, ser an vär og föreforhold. Hilsen Vi på Escada God tur nordover, rem! Husk at det er temmelig glatt enkelte steder langs kysten. Og pass på stabbesteinen utenfor Kostersundet! Hr selv dårlig erfaring med den! Hils Vivian og Gina! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Humpete vær i dag - og det ser ut til at det forblir slik noen dager fremover. Skippern stod opp 0530 i morges og 0600 seg vi ut av Hunnebostrand (uten bruk av baugpropell for å være snill med de som holdt oss våkne til langt på natt) for å sette kursen mot Risør. Etter en times tid dattera, og skippern bet stoltheten i seg og satte kursen på innsiden av Väderöarna (vær obs på masse fiskebruk om dere går her) mot Grebbestad/Tanumstrand. Nattas 15M/sek som løya på morrakvisten kom tilbake tidligere enn forventet - og både sjø og vind var noe mer enn forventet, det skumma godt av toppene utpå og båten ble dynka i bølgene. Jeg storkoste meg jeg, men ettersom dette var første kryssingsforsøk av Skagerak (Oslofjorden som ØKH kaller den delen av havet jeg lar henne tro det) var det greit å tenke litt langsiktig å få en positiv opplevelse første gang. Hadde vi gått over i dag hadde vi nok stampet en del, med enda mer som følge og ingen neste gang jeg hadde foreslått en overfart av "Ytre Oslofjord" Så her blir vi nok et par dager til kulingen har lagt seg. Ser en annen vimpel her i havna nå. Utover det er det bare rem og ter-av som har blitt observert. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Mannskapet ombord i Perlen har loffet rundt i flere uker, uten bestemte mål og mening, men har vært i Tanumstrand som lengste reiste distanse så langt. Gula Humpen levde ikke opp til sitt rykte, til tross for stiv kuling den dagen vi var over (og det var også kuling dagen forut). Synd du måtte returnere Bitteliten, men oppover (nordover) var det noe enklere enn din rute. Vi har vært i strømstad 2 ganger, begge ganger med flere andre baatplassenmedlemmer på besøk. Vi ligger just nu i Skjærhalden, drar i løpet av dagen mot fredrikstad, før vi går over fjorden til Stavern til natta. Antar der vil være bølger rundt 2-3 meter, men om kvelden vil de være av roligere art slik at det går greit. Her ligger maaaange båter "på vent" i påvente av bedre vær. Hyggelige folk alle sammen, med unntak av èn båt (utelater navn/båt-type da denne blir for gjenkjennelig) som oppførte seg som en regelrett dri***ekk i går, hvilket er en annen historie som fortelles senere. Jeg antar vi drar til Kragerø for et par tre dager, før vi går oppover Drøbak eller lignende. Vi får se. Ferie uten for mange konkrete planer og tidsfrister er det optimale i følge vårt syn. Forøvrig holder vi nå ferie med annet medlem, GeV, og vi har hatt den glede å møte usøkkelig mange medlemmer på vår ferd så langt. Veldig hyggelig. Om dere ser båten "Perlen", ta kontakt!! Alltid hyggelig med besøk. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Helt riktig det Perlen, ferie er å ikke planlegge alt for mye. Vite hvor man går, kaskje bli ett par dager lengre hvis det er hygglig. Håper att ferien er som forventet. Når det gjelder Skjærhallen, var vi der for noen uker siden. Havnen er kjempefin, men en del av nattestøyen kunne vi unnvære. Her har havnevakten en jobb å gjøre, fordi det er ett meget hygglig sted som ikke bør få dårlig ry. Ellers, har vi hatt en uke som gikk rundt omkring rundt koster/ Strømstad/Grimsøy. Nå jobber vi en uke før vi tar 3 uker til nedover langs Svenskekysten. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Anonym Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Er det noen som vet om en plass vi bare må innom og oppleve? Man må jo når man først er i Lyngør innom Seilmakerfruens Kro en tur, meget god mat til en passende sum. Gjestehavn med ca 20 plasser er det også der. Vi ligger just nu i Skjærhalden, drar i løpet av dagen mot fredrikstad, før vi går over fjorden til Stavern til natta. Antar der vil være bølger rundt 2-3 meter, men om kvelden vil de være av roligere art slik at det går greit. Om dere ser båten "Perlen", ta kontakt!! Alltid hyggelig med besøk. Jeg ligger i Stavern i dag, og tenkte å gå herfra i morgen en gang, kanskje jeg titter innom på formiddagen i morgen om dere er her da.. Ellers er det alltid lov å komme ombord i Akka, kaffen er klar på få min. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Greit det Anonym. Studerer værprognoser fra time til time. Jeg ser de melder stiv kuling igjen i morgen ettermiddag. Jeg ser derfor ikke bort fra at ferden går til Jomfruland-Kragerø om bølgene tillater det (med deriblant 4 åring ombord, gidder jeg ikke gå i alt for dårlig vær)....... Vi får se. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Vi ligger fortsatt i Tanumstrand, kulingen har herjet her i farvannet med 12-15 m/sek i flere døgn. MAx steady 18 m/sek. Sjekket værmeldinger opp og ned i går og fant et litet vindhull som skulle være i morges. DNMI meldte 3-8m/sek i ytre Oslofjord frem til sent i dag formiddag. Så vi tenkte at vi skulle prøve å komme oss over til Norskekysten. Å gå til en annen havn i nærheten er ikke noe poeng - alle havner er fulle og her er det masse aktiviteter å ta seg til. Kl 0500 snek vi oss ut av havnen. Vel snek og snek - det er veldig trangt her, og vi klarte å få drevet huket fast i et av tauene på de faste moringen her (det er mange tau!!). Heldigvis var ikke tauet i propellen så etter en trøtt svenske som måtte slakke på fortøyningen sin, en nesten gjenglemt jolle og og 5 hektiske minutter var vi på vei ut mot havet. Møtte sjøen ved hovedinnseilingen til Grebbestad - var helt OK. Litt grov sjø over grunnene - men dette var til å leve med. Forventet at sjøen skulle bli rundere når vi kom lenger ut, men da vi passerte på høyde med Väderöarna ble sjøen grovere og grovere - selvom vannet var dypt her. Tydeligvis mye vann i bevegelse her og tydelig også at Väderöarna tar av en del sjø. Så etter at vi hadde fått et par 5 metere i trynet snudde vi og gikk innover. Nok en gang i slalom mellom alle fiskebruk som står her. Jeg skjønner ikke hvorfor de må være så dårlig merka - sorte flagg på 1 meter stang. Ikke lett å oppdage, men Neptun stod oss bi denne gangen også. Det mest positive var at båten takler dette bra, vi hadde vett nok til å snu og vi fikk tømt septiktanken Tilbake i Tanumstand smatt vi inn på samme plass som vi hadde forlatt, hang oss fast i samme tau som da vi gikk ut - men nå ligger vi her og hører på regnet. Ser ikke ut til at det blir grilling i kveld nei Og om noen leser dette og har tenkt seg til Tanumstrand - ikke tenkt på det. Det er fullt her - halve Østfold ligger innerst i havna og nå er det snart ikke mulig å se vannet når man går langs bryggene. Lurer på om noen tenker brannsikkerhet? Jeg vil ikke ligge inni der. Fant ut at det det ligger en annen båt her med vimpel. Skal bort og hilse på etterpå - dvs vi har allerede pratet om været - for de gikk også ut i morges samtidig med oss og prøvde seg på Gule Humpen - men den levde visst også opp til navnet sitt i dag - så de er også tilbake på plass her de også. Så ferie er ferie - vi ligger der vi ligger og er mentalt innstilt på ventemodus. Godt å ha w-lan og Baatplassen. Også har jeg bestemt meg for å ikke irritere meg over været. Klarer det nesten Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Ligger i Sæby. Hadde planlagt Læsø i dag, men etter en gjennomgang av værmeldingene i går ble vi enige om at vi faktisk har det ganske bra her. Her har kommet inn vesentlig flere båter enn det som har gått ut i dag. Snakket med noen som hadde gått fra Skagen og hit i morges, de beskrev turen som slitsom. Noen som er inne på Læsø og kan fortelle hvordan det ser ut der? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
baatsman Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Kysten Jomfruland - Stavern og Ytre Oslofjord Økning til sørvestlig liten og til dels stiv kuling 15 m/s. Regn, i kveld oppholdsvær og lettere skydekke. Onsdag sørvestlig frisk bris 10, om ettermiddagen liten og kan hende stiv kuling 15. Opphold og til dels pent vær. Moderat sikt i nedbør. Hentet denne værvarslingen akkurat nå fra Met innst. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 SMHI's siste prognose 3. Måseskär-Nordkoster Tisdag kväll Väst, 10-14 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90% Natten till Onsdag Väst, 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90% Onsdag förmiddag Mellan väst och sydväst, 7-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 40% Onsdag eftermiddag Sydväst, 7-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 40% Flerdygnsprognos Torsdag Väst, 8-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s Fredag Nord, 7-11 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s Lördag Nordost vridande till nord, 4-8 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s Söndag Nord, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Hadde flott vær forrige uke, starter nå til helgen igjen. Ser da ut som vi får fint vær igjen. Kommer vel ikke av gårde før søndag, skal finpusse Yamarinen som ligger til salgs. Vaske og olje teak-dørken. Faktisk veldig stille på brukmarkedet. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Faktisk veldig stille på brukmarkedet.det er mange som har erfart det i år. Lurer på om folkhar kjøpt seg ny båt i stedet for bruktbåt? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Ringte en forhandler som de solgte nytt, brukt sto. Yamrinen er 2002/2003 nypris 300+. Nå lagt ut for 189`. Men nå er det snart ferie igjen, og Bohuslen venter. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Verrie Svart 12.Juli.2006 Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Vi har vært i Skjærhalden et par dager, i påvente av bedre vær. Vi ble noe utålmodige i går, og bestemte oss for å dra over fra Kråkerøy til Tjømetraktene. Åduhelligejul å morro. Beklageligvis måtte vi dra fra våre seilervenner, da båten dems omtrent begynte å gå bakover istedet for fremover grunnet bølger/vind (klarte knapt ei halv knop FØR vi var ordentlig utaskjærs ) Jeg prøvde å "holde følge med dem" på tomgang, men dro klart i fra. Vi bestemte oss derfor å gå over alene. Båten tåler alt, slik er det for alle, og bølgene var av det "ryddige slaget", mao ikke så opprørt hav. Bølgehøyden tør jeg ikke vurdere selv, da jeg ikke har grunnlag for å klare dèt, men det som er, er at båten veier 16 tonn, vi gikk i ca 6 knop, og tro det eller ei, båten var i friluft Kona satt på benken i cockpit. I den ene bølgen hvor vi virkelig fikk "løft", landet hun i andre enden av cockpit. Jeg holdt meg godt fast i styrposisjonen. Ingenting raste i båten grunnet konas flinke rydding, men 2 fester røk tvers av på gummijolla, så den hang såvidt inn der hvor vi ligger nå, nemlig Tjøme. (festene er av jernhemper, de er bøyd tvers av, for så å dra seg ut av gummifestene......) Det er meldt noe sterk vind i dag også, men antar det løyer til kvelden. Antar derfor at vi drar nedover Kragerøtraktene utover kvelden/natten..... Som nevnt ovenfor, jeg er ikke i stand til å vurdere bølgehøyder. OM det er noen som kan angi hva det faktisk har vært rundt færder, hadde det vært morro å få vite det. Det metorologene sier at det meldes er rundt 1-2 meter. Disse bør umiddelbart få utdelt en tur ned for å se "meteren bølgen" dems..... Til sist vil jeg nevne, hadde jeg hatt lettere båt (plastikk), eller mindre båt, så hadde jeg aldri turt å ta turen. Jeg respekterer derfor andres ønske om å "ligge på været" svært høyt. De som har sett "Perlen", vet at denne er utrolig solid og stødig kontra mange andre (nevner dette, da der helt sikkert vil være mange ute med pekefinger for at vi var ute i gårsdagens vær etc etc.......) (psst, Walter, trodde du var i sjarken hele tiden jeg ?? Var ihvertfall ikke folk der i går) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2006 Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Som nevnt ovenfor, jeg er ikke i stand til å vurdere bølgehøyder. OM det er noen som kan angi hva det faktisk har vært rundt færder, hadde det vært morro å få vite det. Det metorologene sier at det meldes er rundt 1-2 meter. Disse bør umiddelbart få utdelt en tur ned for å se "meteren bølgen" dems.....Den bølgehøyden som varlses kalles signifikant bølgehøyde. Den er gjennomsnittet av høyden på de 25% høyeste bølene. Meldes det 2 meter bølger så må man regne med at den største bølgen er 4 meter. Meldes det 3 meter så må man regne med 6 meter på det meste, dv at de største bølgene er dobbelt så store som det som meldes. Kan være greit å ha med seg i bakhodet når man legger ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2006 Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Tålmodighet er en dyd, og jeg er ikke dydig der. Ikke nok med at jeg er utålmodig - jeg er sta også. I natt blåste det kanoner og granater igjen i Tanumstrand. Vinden dreide mot Vest, og på max var det oppi 17 m/sek steady. Ganske rufsete med andre ord. I går kveld hadde vi bestemt at vi skulle reise nordover mot Hankø i dag, men i natt sa vi at vi nok ble der en dag til. I morges leste jeg på rådyrt w-lan værmeldingen for Svenskekysten resten av uka. Kuling helt frem til søndag. Ikke har jeg så mye ferie at jeg med glede tilbringer en uke i Tanumstrand. Dog hadde jeg i bakhodet at Perlen hadde ringt og fortalt om "dusjturen" de hadde hatt. Men så var det dette med dyd av tålmodighet da som jeg ikke har. Også er jeg litt sta også Man kan vel si at de to avbrutte forsøkene på å overvinne havet på hhv søndag morgen og tirsdag morgen hadde satt visse spor hos ØKH. Så vi var ganske klare for å ta buss til Fjällbacka i dag. Det skulle handles nye duker i den koselige butikken i bakken over kiosken. Da vi oppdaget at bussen gikk først om to timer så jeg mitt snitt til å si " jeg synes vi skal reise hjem jeg" Reaksjonen kom omtrent som en stormbyge - så spilte jeg mitt triumfkort - "det er meldt kuling til søndag - da blir det ikke tid til å dra til Dyreparken, dessuten ser vi jo at flere går ut nå". ØKH i tordensky sa " Greit - så drar vi hjem". Jeg undres hvor ungene lærer seg å mase seg til ting de gjerne vil ha Så da ble to spring, fire trosser, åtte fendre og en gummibåt samlet sammen, ungene fikk hver sin sjøsyketablett og vi fikk bakket oss forsiktig ut uten å hekte i noen ankertau, og satte kursen mot Nord. Skippern var utålmodig, så det ble kjørt " aktivt" fra Grebbestad til Gule Humpen - greit å få ting unna når vi først har bestemt oss, og fartsvind i håret klarer tankene. I korte trekk gikk det helt greit. Vi hadde nok det metorologene kaller 2-3 meter sjø, dvs at de største var godt over båtens høyde, og den er 3,5 meter høy. Kan tenke meg på det meste rundt 5 meter - men sjøen var rundt, så det stampet ikke. Vera og Petra under dørken summet jevnt på 2200 Omin, vi holdt ca 17-18 knop og Arne Petter styrte som en helt. Over på 15 minutter - og ØKH satt ved siden av meg og smilte og kiket etter båter som ikke syntes på sjø til luft radaren (det blir sånn når nesa står til vers på annenhver omdreining på radarantenna). Vi fikk døpt båten skikkelig for sjøen slå godt over taket - gjett om vi var glade for å ha fast tak over hodet. Og i saltvannsdåpen fikk våre trofaste VP tjenere sine navn Vera og Petra og lettmatrosen som står for styringa fikk navnet Arne Petter (Han er en AP 26 fra Simrad) Så var det neste strekk - Kosterjorden. Vi må gå ut her ettersom det er for lave bruer på den indre leia. Ikke mye trafikk, men de 10-12m/sek som det blåste i dag og kulingen de siste 4 dagene har satt sjøen i sving, så sjøen var grov og det krevdes litt mer trim for å holde baugen oppe, men rundt 22 knop var en fin fart der vi hold oss passe over bølgene uten å ha sertifikat for sjøfly, dvs at båten kjører i vannet, ikke over. Værste strekket er egentlig når vi dreier opp mot Trestenen fyr - tror det kalles Løpern. Der kommer sjøen fra alle kanter - opplevde faktisk at to bølger slo inn på hver sin side av båten samtidig - snakk om å føle seg skvisa. Måtte ned i ca 13 knop på det mest rufsete, men Arne Petter og Vera og Petra jobba trofast videre, og når vi nordover etter Trestene gikk det lettere igjen og farten måtte økes til rundt 20 for å holde oss over bølgene Målet mitt med turen var å igjen overbevise ØKH at rufse vær kan være OK, og det oppnådde vi. Ungene synes dette var morro og ØKH var fornøyd med båten og kanskje også med meg som fikk oss hele hjem For å gjøre en lang historie litt kortere så ligger vi pent ankret i hjemmehavn for en kort pit stop med klesvask og jordbærplukking i haven. Reiser videre i morgen - denne gangen mot Sørlandet. Og om han som så på oss komme inn gjennom moloen i hjemmehavna i 7 knop og som trodde vi skulle kræsje i skøyta som ligger litt for trangt i innløpet leser dette - det var helt planlagt . Med 7 meter bred åpning, 3,5 meter bred båt som er flat i bunnen og masse svell i åpningen er det tryggest å gå raskt inn og så bakke opp. Han slapp pusten da han så at vi stoppet opp - men ikke før. Og til du andre Baatplassen medlem som lå på samme brygga i Tanumstrand i en Tresfjord med vimpel og det hele - jeg fikk ikke hilst Baatplassen hilsen før vi gikk, men joda det er jeg som er Bitteliten. Og det var hyggelig å prate med deg både om morran da både du og jeg kom inn igjen og om været. Håper dere kommer dere vel hjem Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 13.Juli.2006 Del på Facebook Svart 13.Juli.2006 Bra Bitteliten at det gikk så greit. Vi for vår del vil humpe oss videre nedover i dag, vinden vil jo ingen ende ta. Det eneste forbehold jeg har, er at jeg vil se an rakkebåene før jeg bestemmer meg for distanse. 2 av ungene har lyst til å ta turen til Stavern, så det kan godt være vi blir der litt. Pratet med maaange slitne seilere i går, som nær sagt gikk i "nødhavn". Håper været bedrer seg snart!! Men sol, ja det har vi i bøtter og lass :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2006 Del på Facebook Svart 13.Juli.2006 Vi for vår del vil humpe oss videre nedover i dag, vinden vil jo ingen ende ta. Det eneste forbehold jeg har, er at jeg vil se an rakkebåene før jeg bestemmer meg for distanse. 2 av ungene har lyst til å ta turen til Stavern, så det kan godt være vi blir der litt.Vinden dreier mot NordVest i kveld. Stavern er en perfekt havn i kveld før Rakke i morgen tidlig. Det er planen vår - så får vi se om jeg rekker å bli ferdig med alt her hjemme før vi må dra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.