Syvert Startet 11.September.2003 Link til dette innlegget Startet 11.September.2003 Hei Baatplass-venner Takk for hjelpen med gode råd og informasjon! Nå er båten kjøpt! Det ble en Storebro Biscay 31 1986-modell. Båten er saumfart fra baug til hekk og er helt strøken. Riktig en lekkerbisken! Den ligger i Stavanger og kommer til å overvintre der, men noen koseturer blir det nok rundt i herlige Ryfylke i løpet av høsten og vinteren! Gla'-hilsen fra Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Ingar Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Gratulerer!!!! Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Hyggelig å høre at du har fått stjerner i blikket! Gratulerer! Mvh PanPan Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Endelig! Gratulerer! Kribler skikkelig i magen nå, tenker jeg. Håper du kommer tilbake ganske snart og legger inn litt i erfaringsdatabasen. Vi har ikke en eneste Storebro inne ennå. En Biscay 31 med noen fine bilder hadde derfor gjort seg. Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 11.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Sitat Håper du kommer tilbake ganske snart og legger inn litt i erfaringsdatabasen. Vi har ikke en eneste Storebro inne ennå. En Biscay 31 med noen fine bilder hadde derfor gjort seg.Hei Baatdilla og dere andre! Det kommer input til erfaringsdatabasen! Jeg må bare få noen erfaringer først!!! :lol: Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Pjolter Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Gratulerer så mye syvert Hilsen Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Poseidon Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Gratulerer med flott båt Syvert! Når den først ligger i Stavanger så har du jo et flott utgangspunkt for en lang rekke turer i herlige Ryfylke. Ingen isproblemer, fine temperaturer og jevnt sig med lystbåter hele vinteren - gled deg! mvh Poseidon PS Kan du også gi meg et hint om hvor den blir liggende, slik at jeg kan bese herligheten? DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Mini Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Gratulerer Syvert. Storebro er fine båter. Tar du båten til Oslo til neste år?? Det hadde jo vært greit å beskue Generalsekretæren i KNBF i båt også i indre Oslofjord. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Gratulere med en flott båt Syvert Per Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Gunga Din Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hej Syvert! Gratulerar til den nya båten! Tror att det er en av de beste båtarna du kan kjöpe ! (bland dom som saknar pinne då !!!! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sebaldus Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 12.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Heisan gode båtvenner! Tusen takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene. Båten vil overvintre i Stavanger og seiles til Oslo i midten/slutten av juni og hjemmehavnen vil alternere mellom Oslo og Stavanger. Her er bilder av vidunderet: Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
jada Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Det lille en kan se på bildene så har du fått en flott båt Men hvorfor i huleste er det enkelte båtfabrikanter som konsekvent (?) plasserer styreposisjonen på babord side Men for all del, jeg kunne godt ha vært i dine sko nå Grattis!!! Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Sitat Men hvorfor i huleste er det enkelte båtfabrikanter som konsekvent (?) plasserer styreposisjonen på babord side Svensk, svensk Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
jada Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Kun svenskebåter altså, som er utrustet slik, tenkte meg det. Det kunne vel ikke være noe annet. Håper Gunga Din ikke leser dette ........... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hej på er Jada o Rolf ! .......ser allt ! Men ni ska ikke bry er om det er styrbord eller babords side, lika fel bägge! En riktig båt har styreposisjonen mittskepps ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
PanPan Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Sitat En riktig båt har styreposisjonen mittskepps ! ....?.... har valgfri styreposisjon! PanPan Pinnebåtfører Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Sitat Men hvorfor i huleste er det enkelte båtfabrikanter som konsekvent (?) plasserer styreposisjonen på babord sideHar spurt meg om det motsatte, altså hvorfor styreposisjonen er på styrbord side.Ofte står førerstolen imot skottet og da er det lett å innta en sitte-stilling der man vender blikket bort fra den kanten man egentlig burde holde best øye med. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Gratulerer med flott båt. Et ordentlig Skip, spør du meg. Storebro er og blir flotte saker. (Vi har alle drømmer) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Grattis med flott båt. Ser at styreposisjonen er nevnt, men etter min (og Ingars tilsynelatende) er din på rett side; babord. Begrunnelsen er den samme som Ingar har; Ha ikke ryggen vendt mot styrbord. Da ser du ikke båtene du har vikeplikt for. Norske produsenter burde alle som en speilvende sine båter. PS Sving innom Langesund på din vei fra Stavanger til Oslo, så skal jeg spandere en kopp kaffi (det heter det ja, ikke kaffe). Da kan du jo overtale meg til å bli medlem i KNBF, eller kanskje svinge innom båtklubben "min" (LMF=Langesund Motorbåtforening), og prøve å omvende hele gjengen. Mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Ben Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Gratulerer Syvert. Flott båt, matcher nesten Storø 34. Ser at mange av detaljene er tatt fra 34en. Håper det er de beste. Og så har du sikkert fått båt med motorer som varer en stund. Tett er den vel også, kan jeg tenke meg. Men hvor har de plassert dass og dusj? Mvh Ben Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Nå har jeg hatt båter med styreposisjoner på begge sider men må si at jeg liker best når den er på styrbord side. Om det er av vane eller noe annet skal jeg ikke komme inn på nå. men mener også jeg leste noe ( tror det var her inne?) om styrmans plass= styrbord osv, men husker ikke dette. Har i dag styreposisjon på babord tror alle hollanske båter har det. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
PanPan Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Sitat Nå har jeg hatt båter med styreposisjoner på begge sider men må si at jeg liker best når den er på styrbord side. Om det er av vane eller noe annet skal jeg ikke komme inn på nå. men mener også jeg leste noe ( tror det var her inne?) om styrmans plass= styrbord osv, men husker ikke dette. Har i dag styreposisjon på babord tror alle hollanske båter har det.Opphavet til begrepet *styrbord*, det være seg norsk eller engelsk sprogdrakt, skal vistnok være fra vikingskipene. Styreåren var festet akter på nettopp stybord side. Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 14.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2003 Sitat PS Sving innom Langesund på din vei fra Stavanger til Oslo, så skal jeg spandere en kopp kaffi (det heter det ja, ikke kaffe). Da kan du jo overtale meg til å bli medlem i KNBF, eller kanskje svinge innom båtklubben "min" (LMF=Langesund Motorbåtforening), og prøve å omvende hele gjengen. Mvh M/Y Ellen Marie Heisan M/Y Ellen Marie og alle dere andre! Jeg beklager at jeg ikke har svart tidligere, men på grunn av dataproblemer i forbindelse med skifte av server, måtte jeg på kontoret for å sende et svar! Takk til Ingar for god hjelp! Det er veldig hyggelig at et båtkjøp kan føre til sååå mange hyggelige hilsner og kommentarer! Det er forresten kjærschta og jeg som har kjøpt båten sammen. Det er IKKE en KNBF-båt, men den vil selvfølgelig bli brukt til PR-virksomhet for forbundet også. Jeg har vært på møte i Langesund Motorbåtforening, M/Y Ellen Marie, men forslaget om innmelding av foreningen ble dessverre nedstemt med knapp margin til tross for at Roald (Amundsen) sto på for å få det til...men det går jo an å gjøre et nytt forsøk? Hvis du spanderer kaffi, bruker jeg gjerne det fine kruset med LMF's logo som jeg fikk av dere! Plasseringen av styreposisjonen er vel kanskje en smaksak, men personlig er jeg enig med Ingar. Med styreposisjonen på BB side har man naturlig utsikt mot styrbord. Med min stive nakke er det en fordel at jeg slipper å vri hodet for å ha full oversikt mot SB. Et annet viktig moment er at jeg kan ha høyre armen rundt kjærschta på SB side av skippersetet!!! Jeg har også hørt at betegnelsen styrbord stammer fra viking-tiden da styreåren satt på høyre side. Dessuten tilsier god sjømannstradisjon at SB er go'siden på fartøyet! Hilsen Syvert PS. Til Ben: Den ganske romslige dassen og dusjen er plassert på styrbord side av salongen, bak byssa. D.S. Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Jonny Svart 15.September.2003 Link til dette innlegget Svart 15.September.2003 Gratulerer så mye Syvert. En aldeles nydelig båt. Storebro er det fineste av det fineste, og den beste av de beste. Svensk kvalitet i verdensklasse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.