Jump to content

Ny seilbåt

"Mathilde"

Recommended Posts

Da har vår "nye" seilbåt kommet til sin nye hjemmehavn. Det ble en Bavaria 32 - 2003 modell. Har jo selvsagt lest en del om Bavaria her på båtplassen, men etter å ha gjort noen grundige undersøkelser og vurderinger var i alle fall ikke jeg i tvil. Båten vi kjøpte var midt i blinken for oss.

De siste par dager er blitt benyttet til gjennomgang av båten. Viktig å gjøre seg kjent med alle detaljer. Har allerede rukket å seil båten noen timer og dette virker veldig bra. :sailing:

Vi gleder oss til sesongen som ligger foran oss :flag:

Gratulerer. Har et par kollegaer med sånn B-båt, så da er dem nok ikke så aller verst. :wink: Å bruke et par dager på å finne ut av alt mulig er ganske lurt. Det er ganske mange hulrom, kanaler, rør, kraner, ledninger og brytere i en slik båt. Lykke til med seilgleden.

Gratulerer så meget herfra også.

Vi var også denne helgen og overtok vår båt, Bavaria 39 cruiser 06 modell. Masse båt, mest for pengene etter vår mening. Dette skal fungere som hytta vår, mye plass både for oss og besøk. Vi seiler til Haugesund fra Oslo 17 juli om vi gleder oss. Definitivt.

Monterte kartplotter og VHF denne helgen, nå er alt klart for noen nydelige sommer mnd.

Så alle båt førere, vis hensyn-hjelp hverandre og gled dere med hverandre over sommerferien og ta vare på familien. God Sommer. :smiley:

Nå ble jeg litt paff. Hvordan visste du det :confused:

Jobber nok sammen med ham du kjøpte båten av, dere ble hentetr i en Saab cabriolet og det var en i familien som syntes dette var ekstra stas... :wink: Har vært ute i denne båten flere ganger. Hadde det ikke vært for at vi skal bygge på huset så hadde jeg nok kjøpt den. Du har i alle fall fått en båt som er utrolig godt vedlikeholdt og veeeeldig velutstyrt. Lykke til med en flott båt.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Jobber nok sammen med ham du kjøpte båten av, dere ble hentetr i en Saab cabriolet og det var en i familien som syntes dette var ekstra stas... :wink:

Stemmer på en prikk det. Yngstemann i familien syntes dette var moro ja.

Se det...... verden er ikke så stor allikevel.

Grattis, og velkommen etter!

Har hatt min 32 siden 2003, og er kjempefornøyd!! Ikke noe å klage på - alt funker som det skal! Og min brukes MYE - både til tur, hygge og regatta!! Og den gjør seg godt alle steder!!

Du kommer til å få en flott sommer i nybåten!

Stein-E

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...