Jump to content

Spisested i indre Oslofjord?

Coronet

Recommended Posts

Tja, også har du jo Hvalstrand (Drives av Sult Gruppen) Bra mat og meget koselig (men ikke "billigst" i byen lenger. Sjøflyhavna utenfor Snarøya er av det litt "brunere" slaget. Hyggelig nok, men litt vanskelig tileggingsmuligheter. Og Holmen fjordhotell har en glimrende uterestaurant, der du kan nyte reker og en kald en. På andre siden av fjorden har du vel (Usikker nå, men...) Det var ihvertfall en kro på Gressholmen. Kongen, og Dronningen er jo også alternativer, Herbern på Aker Brygge. Mulig det også er noe på Steilene, mener å ha hørt det, men aldri vært der. Disse er vel de jeg kommer på i farten. Holder nok en liten knapp på Hvalstrand, deretter Holmen Fjorhotell, begge ligger riktignok "på skyggesiden" :cheers:

Trygve

Steilene er det nok ikke servering.Cafè; med litt vafler, pølser, is og sånt finnes, men ingen resturant ( meg bekjent )

På Hovedøya finnes Revierhavnens Resturant, men dit må man vel nesten inviteres for å få adgang ?

Suzuki

No boat needed..

Og Holmen fjordhotell har en glimrende uterestaurant, der du kan nyte reker og en kald en.

Tiltredes, men det er begrenset med tilleggingsmuligheter for oss som stikker litt dypt. (Det er ikke veldig populært om du legger deg utenpå hotellets seilbåt.)

For øvrig anbefales fiskesuppen på Pavarotti (Vollen marina), men den serveres bare til lunsj (det vil si fram til kl 15).

Steilene er det nok ikke servering.Cafè; med litt vafler, pølser, is og sånt finnes, men ingen resturant ( meg bekjent )

Riktig observert.

Ellers kan Sætre nevnes.

Og så er det jo Drøbak da. Hvis du finner en plass i havna, hvis ikke kjøkkenet i høysesongen stenger i løpet av sen ettermiddag, hvis de i det hele tatt vil ha deg (jeg har stadig inntrykket at de er redd at turistene ødelegger idyllen...)

Får man ikke plass i Drøbak kan man legge turen over til Oscarsborg. Der er det både gourmetmat og mer kafe/grill muligheter. (Selv om jeg vel ikke er veldig imponert over servicen.....)

Det er mange lukkede selskap der så ønsker man seg fin middag bør det nok forhåndsbestilles.

Revierhavna er to områder, øst for restauranten er du på innsiden av "konsentrasjonsleiren" til båtforeningen, og slipper ikke inn på Hovedøya, eller til restauranten. På vestsiden er det en liten havn, har lagt til med 36 fot der men synes det ble veldig trangt. Er nok laget for mindre båter. Ofte fullt.

Ring Peppes eller de lokale pizzagutta og be dem levere på nærmeste brygge!

• 1 år senere...

På Hovedøya finnes Revierhavnens Resturant, men dit må man vel nesten inviteres for å få adgang ?

Man får tilgang til restauranten på Hovedøya ved å bruke båt. Tar man ferga over må man på forhånd kontakte betjeningen på kroa/restauranten.

Revierhavna er to områder, øst for restauranten er du på innsiden av "konsentrasjonsleiren" til båtforeningen, og slipper ikke inn på Hovedøya, eller til restauranten. På vestsiden er det en liten havn, har lagt til med 36 fot der men synes det ble veldig trangt. Er nok laget for mindre båter. Ofte fullt.

Jeg har vært med inn på Revierhavna med en Jeanneau 52.2 for å spise, det er bare å kontakte de på forhånd, så får man ligge på baksiden av kroa, der de får vareleveringer (ligger normalt sett ei jolle der, men de flytter den gjerne så lenge de ikke venter varer)

Ellers har jeg vært der mange ganger med min 31 fots seiler, og det er romslig plass for meg, men dårlige brygger.

Man får tilgang til restauranten på Hovedøya ved å bruke båt. Tar man ferga over må man på forhånd kontakte betjeningen på kroa/restauranten.

Jeg har vært med inn på Revierhavna med en Jeanneau 52.2 for å spise, det er bare å kontakte de på forhånd, så får man ligge på baksiden av kroa, der de får vareleveringer (ligger normalt sett ei jolle der, men de flytter den gjerne så lenge de ikke venter varer)

Ellers har jeg vært der mange ganger med min 31 fots seiler, og det er romslig plass for meg, men dårlige brygger.

Hei

Kan anbefales, jeg gikk inn uanmeldt i gjestehavn.

Bryggene er modne for renovering, men de holder den tiden det tar for å få i seg et godt måltid med drikke dertil.

No prob. :wink:

Drøye porsjoner med ordenlig husmannskost. :smiley:

mvh

giver

Jeg har hørt flere positive omtaler av Filtvedt. Hvordan er ankomstmulighetene i dag dersom man ankommer seilende. Er det muligheter å legge til for kai? ? Kan lippert gi litt mer detaljert informasjon? Seilv om jeg seiler mye i området har jeg ikke registrert detaljer ved bryggeforholdene. Har noen bilder?

Redigert av roaldbj (see edit history)

Selv er jeg strålende fornøyd både med service og kvalitet på maten som blir servert på akterdekket i Escada. Bedre mat skal du lete lenge etter. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det er grenser for hvor mange man vil diske opp til i egen båt.

Vel, på vårt tradisjonelle sildeparty i Kostersundet i Påsken var vi i år 14 til bords på akterdekket i Escada. Da var det fullt. Sydvesten stakk innom, men vi måtte desverre avvise ham pga. plassmangel. Neste år dekker vi opp i salongen i tilegg. Da har vi plass til ytterligere 8, og da skal vi finne plass både til deg og Sydvesten. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

quote.gif

Jeg har hørt flere positive omtaler av Filtvedt. Hvordan er ankomstmulighetene i dag dersom man ankommer seilende. Er det muligheter å legge til for kai? ? Kan lippert gi litt mer detaljert informasjon? Seilv om jeg seiler mye i området har jeg ikke registrert detaljer ved bryggeforholdene. Har noen bilder?

Den beste muligheten her er å legge til i havnen på Filtvet (andre siden av fyret). Er vel noen gjesteplasser der

Villa Malla - Filtvedt.

Hadde lunsj der i dag -kan varmt anbefales! Hyggelig å sitte både ute og inne. God mat - lunsjbuffet. Det er mulig å legge seg på innsiden av et breakwater rett ved nordsiden av fyret/restauranten og bruke hekkanker. Fra land så det forholdsvis dypt ut. Det blåste godt i dag fra sydvest og en god del ferger forbi uten at jeg kunne se at dette ville medføre noe problem.

Kommunen har fått søknad om utbygging av bryggeanlegg for lokalbefolkning og Villa Malla og kanskje dette er på plass til neste år? Vanskelig å si nei til noe sånt, spesielt i et år med kommunevalg.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...