Jump to content

Røyksundskanalen feriesenter/Skogbu er åpnet!

Bømlafjord

Recommended Posts

Det er i år nye eiere i Røyksundskanalen og det har vert spørsmål her på forumet om dei kjem til å åpne badelandet i år. Eg var i kveld ein tur nede der og kan bekrefte at dei har nå åpnet, dei var i full gang med å fylle vatn i bassenga/skliene og gatekjøkkenet var åpent. Det var i kveld bra med båter der, ca 35 stk.

Da er det berre å ønske god tur til Røyksundskanalen. :flag:

Jeg kom inn der i fjor, så det er iallefall dypere enn 1.6 meter i innseilingen. De "lokale" mener det er "litt dypere" enn det som står i kart/norske los. Innenfor badeland er det grunnere...

Som la til i desertert badeland senhøstes i fjor. Skiltet "Her skjer det Mye!" var noe upassende. Kunne velge og vrake i plasser....litt interessant at jeg valgte en fin plass når jeg kom. Ved springflo. Tenkte meg litt om, og kom på at det var lurt kanskje å sjekke dybden? Det hadde IKKE gått bra å ligge der jeg lå først...

Forøvrig gikk jeg ut ved lavvann, så det er mer enn 1.6 ved lavvann også...

Eg er litt usikker på hvor dypt det er i østre innseiling men vil tippe på ca 2,5-3 meter på flo sjø.

Om en har ein litt større båt som stikker dypt bør ein ikkje gå lengre inn en til badelandet og da legge seg på dei ytterste bryggene.

Vestre innseiling er mye grunnere og trangere og båter i størrelsen over ca 35 fot bør vel kanskje ikkje ta turen igjennom.

Vestre innseiling er mye grunnere og trangere og båter i størrelsen over ca 35 fot bør vel kanskje ikkje ta turen igjennom.

Har besøkt kanalen når det har kommet båter på godt over 45 f0t +++

Uten å ha målt det selv var det noen som snakket om 60-65 fot..

(ref. fra forrige eier -- det var disse som var de flinkeste til å lure seg unna havneleia..)

Noen måtte ligge på anker med hekken eller baugen inn mot de "normale" båtene som lå til kai. Noen var så store at de la til på østsiden av kanalen, her er det naturen som bestemmer ikke flytebrygger..

Tok en drøss av panoramabilder av dette. Det var en eller annen konsert her da. Sliter litt med å finne bildene igjen da det var en HD kresj etter dette..

Redigert for skriveleif.

Redigert av bmo (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

• 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...