JFE Startet 4.Juli.2006 Del på Facebook Startet 4.Juli.2006 (redigert) Hei. Er det noen som vet hvilken kabeltype som skal benyttes ved 220V ombord ? Skal koble inn en skilletrafo på landstrømsinntaket, og trenger en litt lenger kabel for å nå frem til trafoen. Jarle Redigert 4.Juli.2006 av JFE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 Det er skips kabel en trenger her. Ifølge elektrikke som var ombord i min båt. Dra til en elektrikker og hør. Helst da folk som kanskje driver med slikt. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 Ett av kravene er flertrådet ledere... Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 Er det virkelig krav til skipskabel i en helt normal fritidsbåt som ikke er benyttet til nyttetrafikk eller liknende?. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 Er faktisk ikke sikker. Han sa så han elektrikkeren min. Men om du skal kjøpe kabel , så hvorfor ikke kjøpe skipskabel.. Pris = aner ikke Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 (redigert) Er det virkelig krav til skipskabel i en helt normal fritidsbåt som ikke er benyttet til nyttetrafikk eller liknende?.Jeg kan aldri tenke meg at dette stemmer, jeg bruker mye skipskabel på jobben og jeg vil gjerne se en liten lystbåt med kun skipskabel, mulig definisjonen på skipskabel ikke stemmer med min oppfatning da. På handelsflåten er det også strenge krav til skjerm på kablene. I mine ce papirer står det at kabel med enkeltråd ikke skal benyttes, jeg har desverre ikke disse permene tilgjengelig nå da jeg er på reise, men kansje noen andre kan ta en titt i ce dokumentasjonen sin... Skipskabel er dyrt... Redigert 4.Juli.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 OK.. Da er dt vel eg som surrer med benevnelser her. Vet at det vart poengtert med flertrådet kabel. Det var viktigt. Som sagt så påstår eg ikke noe. Kun etter husken og den kan da være feil veit eg. PS. Eg fekk 20-30 meter med div kabel til skip gratis. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
eysteind Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 Selv bruker eg en gummikabel. I følge dei eg handlet med skulle dette gå bra... Sitér dette innlegget Link to post
urabus Svart 4.Juli.2006 Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 Gummikabel er vel ikkje heilt stuereint til fast installasjon.... Sitér dette innlegget Link to post
JFE Svart 5.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Hei. Har nå finlest manualen fra Odelco. Og der står det at kabel skal være av type H07RN-F. Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2006 Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Og der står det at kabel skal være av type H07RN-F. Jarle Vad er det för en kabel ?? har akk montert min skilletrafo jag oxo...bultat fast den i förskottet tenkte ha vanlig gummikabel fram (från sittbrunsbenken der in-taget sitter idag) o en likadan kabel tilbaks 2,5mm2 ev. liggande i ett VP-rör duger ikke dette? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
JFE Svart 5.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Hei. Det er tydeligvis en vanlig gummikabel, du finner den hos www.clasohlson.no på 3,6Kw trafo skal det være 2,5 kvadrat. Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2006 Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 det lät bra...sånt gillar jag...... tenkte hänga ett VP-rör under balkarna som håller durken o legge kabeln i dessa....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Litt gammel tråd, men allikevel. Jeg kan altså bruke slik H07RN-F gummikabel i båten for installering av landstrøm. Jeg har tenkt å la kablene gå i godt klamrede korrugerte plastrør fra landstrømsentralen og til forbrukerne. Sentralen har to uttak (kurser) som er vanlig hun med to-pin stikk+jord. Jeg trekker den ene kursen direkte fra landstrøm stikk med 2P han og til veggstikk på VV-bereder. Den andre kursen skal dekke landstrømlader, forbruksring Stb, og forbruksring Bab. Den lar jeg gå fra sentralen og til veggstikk på lader, og derfra til forbruksringen. Jeg legger også opp inntakskabelen fra rund stikk veggkontakt bak, og fram til Landstrømsentralen, uten å kople kablene til stikkontakten bak. Deretter ringer jeg installasjonsfirmaet som nylig renoverte anlegget i huset mitt og ber de kople strømmen og sjekke/godkjenne installasjonen. Burde dette gå bra? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Marida Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Ja, dette burde gå bra. Bruk de sorte korrugerte rørene, de hvite sprekker etter en tid. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg ville forhørt meg med installasjonsfirmaet først, og bedt dem lese forskriftene før de svarte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.