Anonym Startet 5.Juli.2006 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2006 Siden fredag har jeg nå vært på tur. Vi seiler flere båter i følge, men ombord her er jeg alene, så friheten er absolutt bra. Følgende etapper er unnagjort: Oslo-Son på fredag Son-Tønsberg på lørdag Tønsberg-Stavern på søndag Stavern-Lyngør på mandag og til slutt Lyngør-Kristansand på tirsdag Dette er min første lange soloseilas, og duverden hvor behagelig det er.. Men klart, det forutsetter at man seiler utaskjærs, gjerne lengst mulig ut, så man kan tenke minst mulig på annen trafikk.. Og autopilot er jeg glad jeg har, det er egentlig et must på en slik tur.. I morgen eller fredag tenker jeg turen går videre til Skagen, og derfra oppover til Kråkerøy, før turen går hjem igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
p.aas Svart 5.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2006 drøy overfarten til Skagen til fredag så før du stikk i skjøtene i steden for SØ bris Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 6.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2006 Det har blitt bestemt at man venter til fredag, skal først ha med konserten til Marit Larsen, før man stikker over. Men, det kommer an på hvordan værmeldingen utvikler seg fremover, været har jo blitt en del dårligere fra i går til i dag, uten at det var meldt regn.. 8-9m/s vind som det er meldt hjemover igjen kan bli fett, da blir båten min morsom, til tross for at vinden kommer rett i ryggen. Men, vi får se.. Hadde vært behagelig med noenlunde greit vær over. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 8.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2006 Det har blitt bestemt at man venter til fredag, skal først ha med konserten til Marit Larsen, før man stikker over. Men, det kommer an på hvordan værmeldingen utvikler seg fremover, været har jo blitt en del dårligere fra i går til i dag, uten at det var meldt regn.. 8-9m/s vind som det er meldt hjemover igjen kan bli fett, da blir båten min morsom, til tross for at vinden kommer rett i ryggen. Men, vi får se.. Hadde vært behagelig med noenlunde greit vær over. Da ble turen i gårkveld avbrutt, vi gikk til Lillesand grunnet mannskap som følte seg uvel i den andre båten, jeg var helt enig i avgjørelsen. I dag gikk vi kun til Arendal, så blir vi vel her en natt eller to. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 9.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2006 Og i dag ble det også ruskevær, så vi gikk kun fra Arendal til Lyngør, samt at man selvsagt hadde noen mindre tekniske problemer.. Det er utrolig kjipt å seile solo uten å ha autopilot! Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 9.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2006 hadde du ikke autopilot da? Eller var det den som streika? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 10.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2006 hadde du ikke autopilot da? Eller var det den som streika? Reima til den røyk tvers av, satser på å skaffe ny her i Stavern i morgen, før turen går videre mot Oslo. Å seile det stykket uten autopilot er ganske enkelt ikke noe alternativ så lenge jeg er alene ombord. I dag har det vært en slitsom dag, kun fokka ute (18kvm selvslående fokk), og hastigheter på alt fra 2 til 10 knop. Bølgene var fra bittesmå til store som hus. Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Helt sant...jeg vurderer faktisk å kjøpe en ny, og beholde den gamle i reserve... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.