Jump to content

Soloseiling - behagelig!

Anonym

Recommended Posts

Siden fredag har jeg nå vært på tur.

Vi seiler flere båter i følge, men ombord her er jeg alene, så friheten er absolutt bra.

Følgende etapper er unnagjort:

Oslo-Son på fredag

Son-Tønsberg på lørdag

Tønsberg-Stavern på søndag

Stavern-Lyngør på mandag

og til slutt Lyngør-Kristansand på tirsdag

Dette er min første lange soloseilas, og duverden hvor behagelig det er..

Men klart, det forutsetter at man seiler utaskjærs, gjerne lengst mulig ut, så man kan tenke minst mulig på annen trafikk..

Og autopilot er jeg glad jeg har, det er egentlig et must på en slik tur..

I morgen eller fredag tenker jeg turen går videre til Skagen, og derfra oppover til Kråkerøy, før turen går hjem igjen..

Det har blitt bestemt at man venter til fredag, skal først ha med konserten til Marit Larsen, før man stikker over.

Men, det kommer an på hvordan værmeldingen utvikler seg fremover, været har jo blitt en del dårligere fra i går til i dag, uten at det var meldt regn..

8-9m/s vind som det er meldt hjemover igjen kan bli fett, da blir båten min morsom, til tross for at vinden kommer rett i ryggen.

Men, vi får se.. Hadde vært behagelig med noenlunde greit vær over.

Det har blitt bestemt at man venter til fredag, skal først ha med konserten til Marit Larsen, før man stikker over.

Men, det kommer an på hvordan værmeldingen utvikler seg fremover, været har jo blitt en del dårligere fra i går til i dag, uten at det var meldt regn..

8-9m/s vind som det er meldt hjemover igjen kan bli fett, da blir båten min morsom, til tross for at vinden kommer rett i ryggen.

Men, vi får se.. Hadde vært behagelig med noenlunde greit vær over.

Da ble turen i gårkveld avbrutt, vi gikk til Lillesand grunnet mannskap som følte seg uvel i den andre båten, jeg var helt enig i avgjørelsen.

I dag gikk vi kun til Arendal, så blir vi vel her en natt eller to.

hadde du ikke autopilot da? Eller var det den som streika?

Reima til den røyk tvers av, satser på å skaffe ny her i Stavern i morgen, før turen går videre mot Oslo.

Å seile det stykket uten autopilot er ganske enkelt ikke noe alternativ så lenge jeg er alene ombord.

I dag har det vært en slitsom dag, kun fokka ute (18kvm selvslående fokk), og hastigheter på alt fra 2 til 10 knop.

Bølgene var fra bittesmå til store som hus.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...