Jump to content

Brukerspørsmål-Raymarine 435 Fargeplotter

Cirkeline

Recommended Posts

En kamerat av meg har kjøpt seg båt med Raymarine 435 plotter. Han skal nå ut i båten en uke og han har et brukerteknisk spml. Hvordan setter man kartet slik at båten vises i nederste del av bilde og at da kartet flytter seg ved bevegelse med båten? Han har det i dag slik at det er båten som "kjører" ut av kartet og bildet forsvinner for så å komme igjen. Har ikke selv sett problemstillingen, men på min Garmin er det en enkel prosedyre for endring. Noen som har noen tips om en parameter endring?

Cirkeline

Har selv slik plotter. Han må velge såkalt "skjermforsterker" under kartoppsett.

(Og trykke enter 2 ganger etter oppstart, som tilsvarer "finn båt", men dette er nevnt tidligere).

Dette med valg av visning av båt 1/3 eller 2/3 ned på skjerm er nytt for meg. Hvis noen klarer å forklare meg hvordan dette velges er jeg takknemlig.

Har selv slik plotter. Han må velge såkalt "skjermforsterker" under kartoppsett.

(Og trykke enter 2 ganger etter oppstart, som tilsvarer "finn båt", men dette er nevnt tidligere).

Dette med valg av visning av båt 1/3 eller 2/3 ned på skjerm er nytt for meg. Hvis noen klarer å forklare meg hvordan dette velges er jeg takknemlig.

Har også slik plotter .... og forklaringen til Fantino er korrekt iht til brukerveiledningen. Forklaringen til Sletten kjente jeg meg ikke igjen i. Snakker vi om Raymarine 435, Sletten, eller kan det være en annen type?

Har vært på hjemmesiden til Raymarine og funnet noe som heter skjermforsterker. Denne må settes "on" så burde dette funke. Har meddelt vedkommende som hadde problemer og han skulle prøve dette. Det regner på den "bløde" kyst i dag så det blir neppe noen test i dag av plotteren-landligge er bedre. Ellers takk for innspillene!! :flag:

Cirkeline

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...