Cirkeline Startet 9.Juli.2006 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2006 En kamerat av meg har kjøpt seg båt med Raymarine 435 plotter. Han skal nå ut i båten en uke og han har et brukerteknisk spml. Hvordan setter man kartet slik at båten vises i nederste del av bilde og at da kartet flytter seg ved bevegelse med båten? Han har det i dag slik at det er båten som "kjører" ut av kartet og bildet forsvinner for så å komme igjen. Har ikke selv sett problemstillingen, men på min Garmin er det en enkel prosedyre for endring. Noen som har noen tips om en parameter endring? Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
olle62 Svart 9.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2006 Trykk enter - finn båt. da skulle plotteren følge båten Sitér dette innlegget Link to post
Kristina III Svart 9.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2006 Han må velge "Kartpresentasjon" på hurtigknapp. Der har man flere valg, han skal bruke RM eller Relative Motion. I tillegg kan han velge Offset for å velge om båten skal være i midten av bildet, 1/3 ned eller 2/3 ned. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 9.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2006 Takker og bukker for svar! Skal meddele vedkommende over mobilen så får han dette til. Takk! Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2006 Har selv slik plotter. Han må velge såkalt "skjermforsterker" under kartoppsett. (Og trykke enter 2 ganger etter oppstart, som tilsvarer "finn båt", men dette er nevnt tidligere). Dette med valg av visning av båt 1/3 eller 2/3 ned på skjerm er nytt for meg. Hvis noen klarer å forklare meg hvordan dette velges er jeg takknemlig. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 10.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2006 Har selv slik plotter. Han må velge såkalt "skjermforsterker" under kartoppsett. (Og trykke enter 2 ganger etter oppstart, som tilsvarer "finn båt", men dette er nevnt tidligere). Dette med valg av visning av båt 1/3 eller 2/3 ned på skjerm er nytt for meg. Hvis noen klarer å forklare meg hvordan dette velges er jeg takknemlig. Har også slik plotter .... og forklaringen til Fantino er korrekt iht til brukerveiledningen. Forklaringen til Sletten kjente jeg meg ikke igjen i. Snakker vi om Raymarine 435, Sletten, eller kan det være en annen type? Sitér dette innlegget Link to post
Kristina III Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Mitt svar vedr. 435 var feil. Jeg har brukt mange Raymarine plottere, men de er alle sammen multifunksjonsskjermer. Har selv en C-serie. Det viser seg at 435 har mye færre funksjoner og kan ikke bruke offset m.m.. For sikkerhets skyld sjekket jeg manualen til 435. Der finnes alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 11.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Har vært på hjemmesiden til Raymarine og funnet noe som heter skjermforsterker. Denne må settes "on" så burde dette funke. Har meddelt vedkommende som hadde problemer og han skulle prøve dette. Det regner på den "bløde" kyst i dag så det blir neppe noen test i dag av plotteren-landligge er bedre. Ellers takk for innspillene!! Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.