Bjørn Løvjomås Startet 9.Juli.2006 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2006 Hei Har en gammel perkins 4236 som legger fra seg blodspor i vannet. Vises best når motor går, mens båten ligger stille. merker ikke noe særlig oljeforbruk. trenger ikke etterfylle noe. Noen som har noe erfaring med slikt. tror det er en motor fra 80 tallet Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
880 Svart 9.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2006 Dersom det ikke er oljeforbruk kan det være uforbrent diesel. Men det skal ikk mange dråpenen med olje før du får "blodspor".. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SF Svart 10.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2006 Ville også tippe på uforbrent diesel. Røyker motoren mye? Er det lenge siden dyserog innsprøytnings timing er kontrollert ? Er svaret over JA ville jeg tatt ut dysen og levert inn til et diesel verksted for kontroll og justering evt bytt av spisser om de er veldig dårlige. Videre ville jeg kontrollert og justert timingen. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2006 Det er nok lenge siden det har vært kontrolert noen dyser her. så det er kanskje en mulighet. Ryker ikke så mye, men på full gass vises det litt svart røyk bak hekken. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
index Svart 10.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2006 Ikke så uvanlig at en eldre dieselmotor setter litt spor etter seg. Etter hva jeg har forstått så blir ikke forbrenningen optimal når motoren går på tomgang uten belastning. Men dårlige dyser gjør jo det hele enda verre da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.