Jump to content

Johnsen 70 hk stoppet

wilma

Recommended Posts

Var ute en tur i kveld med bikkja og minstemann. Etter noen timer måtte minsten på do, og ville fort til land. Båten var forresten også med....... Gikk for full gass mot land, noe jeg sjelden gjør over lengre tid, det er jo en gammel 1975 modell. Plutselig sluttet motoren å dra, jeg dro da gassen noe tilbake, fikk litt turtall som forsvant, dro gassen ennå litt tilbake, fikk igjen litt turtall, men motoren dør igjen, drar gassen helt tilbake og motoren stopper. Etter å ha ventet noen sekunder setter jeg gasspaken i start posisjon, vrir om nøkkelen og motoren starter. Etter dette fungerer motoren ok igjen, både på full gass, marsfart og tomgang. Har en mistanke om at problemet er bensinrelatert, noen synspunkter på dette? Båten har fast tank og et gammelt filter/vannutskiller montert

Du kan jo starte med å renske filteret, skader i hvertfall ikke. I tillegg har du vel et filter i motoren også. Problemet kan vel kansje også skyldes dårlig bensinpumpe, men start med filtrene.

Det kan også være litt problemer med forgasseren din. Noe som har kommet seg inni. "Rusk i forgasseren."

Redigert av Mortex (see edit history)

Problemet er løst! Litt flaut, men det var rett og slett ikke mer bensin igjen. :headbang:

Har fast 90 liters tank og en tankmåler som ikke virker. Men en positiv ting kom det ut av det. Nå ser det ut faktisk ut som om tankmåleren indikerer noenlunde riktig på reserven. Da har jeg i det minste en liten indikasjon om nivået.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...