Jump to content

Flatrullbar slange ?

Suzuki

Recommended Posts

Skal montere to ekstra DIGRE nødpumper, iallefall den ene blir " løstagbar".

Pumpene skal være av vanlig "blomsterpotte" typen, og blir montert LANGT over ventet vannnivå noen gang. Dette skal være min " last line of defense" og pumpene blir kanskje av største TMC type, kapasitet på 12000l/tim.

Det jeg midlertid lurer på, er om det finnes sånne slanger som ser ut som brannlanger, og som kan rulles flate når de ikke er i bruk ? I såfall er det bare å rulle ut slangen, og starte lensingen. Pumpa kan også flytte over til nabobåten ved hel-krise.

Trenger trolig 30 eller 35mm slange, muligens noe større...

Suzuki

No boat needed..

Du kan nok ha slike slanger på utgående løp fra pumpa, men på inngående vil den jo pumpa suge seg tett umiddelbart med en slik slange. Ta en tlf til Tess de har sikkert. Om ikke der ville jeg kontakte leverandører av brannslukke utstyr de selger sikkert slikt...

Enkelt spørsmål å svare på, Suzuki - Biltema: Art.Nr.: 26-956 + 985 er i Ø 32mm og henholdsvis 5m og 10 m lengde.......

Kan få den i 25m lengde også (26-986) men 10m burde holde for Initium ....

;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

er det ikke grei kutyme å teste sånn utrustning en gang eller noe sånt årlig mon tro ?

F.eks pumpe tom et fat med ferksvann, tørke sakene, spraye på konserveringsolje og stue vekk ?

Man får LITT slitasje, men man veit da iallefall når det sist virket.....

Suzuki

No boat needed..

Det jeg midlertid lurer på, er om det finnes sånne slanger som ser ut som brannlanger, og som kan rulles flate når de ikke er i bruk ? I såfall er det bare å rulle ut slangen, og starte lensingen. Pumpa kan også flytte over til nabobåten ved hel-krise.

Du kan du bruke 1.1/2 toms Armteks slange, det er den typen brannvesen bruker til arbeidsslange, snakk med din lokale brannstasjon så har de sikkert en rest til deg.

1. 12000l/time ikke minuttet

Altså noe sånnBilde

og ikke noe sånnBilde

2.Bruker slangedimensjonen om pumpeprodusenten anbefaler.

3.Pumpa er av " blomsterpottetypen", mao. ingen sugeslange.

Slangen Walter_S foreslår er beregnet til lensing. Dumt om den ikke kan benyttes til dette ;enig ?

Suzuki

No boat needed..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...