Caluna Startet 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2006 Har kjøpt en Fenderstep, en slik smart fender med to fester man kan trå på for å komme ombord. Men den har en luftpåfyllingskobling jeg ikke har sett før. En liten messingventil med noen gjenger innerst er det jeg kan se inn i "hullet". Noen som vet hvor man kan få tak i en slik nippel som trengs som kan kobles mot en vanlig gummibåtpumpe? Har prøvd å fylle luft med en vanlig konisk adapter som sitter tett nok, men det er tydelig at det må til en spesialnippel som samtidig presser inn ventilen. Den ford¤%&¤#"# fender'n vil ikke ta inn luft Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Har du prøvd å bare blåse luft rett inn med en vanlig blåsepistol? Kanskje det kan funke? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Caluna Svart 11.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Har prøvd - fungerte ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Jeg lurte på det samme selv - og endte opp med å gå i en båtbutikk og spørre dem pent om de kunne pumpe den opp for meg. Og det gjorde de! - Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Vi gjorde som Gunnar, fikk den ferdig oppblåst Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Marø Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Jeg lurte også på det samme. Glemte å be om å få den blåst opp i butikken. Tok den med på jobben. Der har vi normalt trykkluftutstyr. Brukte bare en vanlig blåsepistol rett i ventilen. Blåste seg opp uten problemer. Kjempesmart sak. Sitér dette innlegget Link to post
Caluna Svart 11.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Betyr det at bare trykket er høyt nok så vil den blåse seg opp uten spesialnippel? Sitér dette innlegget Link to post
Seiler Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Jeg har også kjøpt FenderStep. Fylte den ved å bruke en litt tykk kulepenn som jeg demonterte. Brukte den delen pennen kommer ut av og brukte kompressor blåse pistolen inn i den halvdelen. da gikk det veldig fint å fylle de. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2006 Har kjøpt Fenderstep som selges hos Seatronic. Disse var enkle å blåse opp med vanlig lufttrykkpistol - som ved vanlige fendere. Fendersteppene fungerer også bra når de ligger støtt inn til skutesiden/skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.