Jump to content

Trenger ny vindskjerm...

Mazda6

Recommended Posts

Hallo! Jeg har en Terhi 430 S, rundt 1984 modell. En flott båt, og fikk kjørt ny motor til den for noen dager siden. Men dagen etter så skjedde det et uhell, og nå må jeg ha en ny vindskjerm... Hvordan kan jeg orden dette? Ta kontakt med en forhandler som driver med Terhi eller kontakte en glassmaker? Hvor mye tror dere d uansett kan koste meg?? Er ikke så rik... :smiley:

takker for alle svar.  :smiley:

Jeg ville i alle fall ha spandert en telefon til forhandler/importør, så vil du få en pris derfra. Deretter kan du jo kontakte en glassmaker (som du kaller det) eller andre som driver med pleksiglass for å se om de kan mekke noe som er rimeligere. Det kommer vel an på hvor store krav du stiller til det ferdige produktet med hensyn til kvalitet/finish osv.

Tråden minner meg om noe som skjedde på Vest-Karmøy i mine guttedager.

En mann skulle lage seg "passbåt" som det ble kalt den gangen, flott konstruksjon med kryssfiner og pyntelister. Han innså tidlig at det kunne bli et problem å skaffe et frontglass som kunne passe.

Derfor gjorde han det eneste logiske (sett gjennom brillene til en som hadde svære amerikanske biler rundt seg hver dag): han fikk tak i et rimelig amerikans vrak  -  en ordentlig kjempeslede  -  og demonterte frontruten. Deretter modifiserte han båttegningene slik at han i praksis bygde båten rundt frontruten.

Enkelt og greitt (?)  

Resultatet ble ihvertfall svært så flott!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Kjøp deg ei plate acryl-plast. Skjær ut med elektrisk stikk sag, puss kantene og reis ned til din lokale blikkenslager. Det fine med Acryl er at det kan bøyes kaldt. Det blir faktisk veldig fint. Plata er ganske dyr 1000 - 1500,- avhengig av tykkelsen, men da har du jo til flere vindskjermer! :lol:

http://www.vink.no

Lykke til! Hilsen

Svein

Det hørtes ikke så dumt ut. Takk for forslaget da, skal vurdere det.  :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...