windyfan Startet 13.Juli.2006 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2006 Heisann! Noen som har erfaring/kjennskap med Windy Junior? Har hørt at mange av disse ble eksportert til middelhavet og etter som jeg vet finnes det ikke mange igjen her. Eier selv en slik båt som førøvrig har utrolige farts og sjøegenskaper. Noen som vet hvor mange eksemplarer som ble laget av denne typen? Erfaringer med motoralternativer/hastighet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2006 Hei og velkommen ombord på Baatplassen windy junior på windy.no Kanskje du kan ringe Windy og spørre også? Per Rye har jobbet der i 40 år og vet antakelig det meste og de fleste 660 cm lang og 212 cm bred høres jo nesten ut som et godt gammeldags strykehjern Kan du fortelle mer om båten din? Sitér dette innlegget Link to post
windyfan Svart 13.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2006 Hei igjen! Joda har en forespørsel inne hos Windy, men har ikke hørt noe enda. Ellers takk for tipset ang Per Rye, kan jo prøve han og jeg. Jeg kjøpte båten for et drøyt år siden og har brukt siste vinter til å freshe den opp innvendig. Byttet skai innvendig i cabin og treverk (teakplater) i sidene ute ved fører og passasjerplass. Utvendig er båten i god stand og blank og fin i pelsen. Har en VP 225 HK med 280 drev, noe som gir en marsjfart på alt fra 24 til 32 knop. Toppfarten er 40 (i ferskvann). Neste vinters prosjekt er ny motor og elektrisk anlegg og da kunne det vært greit med noen tips. For dette er et skikkelig råskinn på vannet med passende motor innstallert, båten er etter min mening noe undermotorisert idag. Båten er etter hva jeg fikk opplyst av selger en 1986 modell med innsatt byttemotor i senere tid. Har forøvrig vært på en ukes ferie med den iår, 5 personer på overnatting, ikke noe problem....når været er bra hehe. Det som overrasker meg mest er hvor solid båten er enda etter 20 år. Vindskjermer, rekker, pullerter osv er tighte og fine og sitter som "støpt" Ikke noe skramling. Førøvrig har båten fine linjer og ligger flott i vannet, og vekker mye oppmerksomhet der vi ferdes. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2006 Morro å lese om den båten. Jeg visste ikke at den fantes før du skrev om den her. Si i fra om du ikke kommer gjennom i Arendal så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg. Enklest er nok å ringe de. De har vært "litt opptatt" med leveringer siden april, men etter sommerferien som starter etter i morgen er de nok klare for litt mer enn båtleveranser og masing for å få alt klart. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2006 Har et båtblad fra 80-tallet (Nå Båt-Extra) der den er med, ellers vært lite å se av den. Vil tro det var rundt 81/82 , kan sjekke arkivet når jeg kommer hjem. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
windyfan Svart 14.Juli.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2006 Fikk en veldig hyggelig epost fra Windy i Arendal der de skulle ta kontakt over ferien, hektiske dager der nå, forståelig nok. Har også hørt at det har vært skrevet om båten en gang på 80 tallet, så kan du få sjekket opp dette ivar, ville det vært kjempefint. Takk for hyggelig tilbakemeldinger begge to og fortsatt god sommer Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 14.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2006 Hei Synes den Windyen også ligner litt på en Windjammer 665 Har disse båtene noe med hverandre å gjøre? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 14.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2006 Windy og Windjammer har ikke noe med hverandre og gjøre. Windjammer 665 er konstruert av min far - riktignok bodde vi i Arendalsområdet da den ble konstruer på midten/slutten av 70 tallet. Windjammer 665 ble først produsert av Sandvik båtbyggeri da som Sandvik 22 - før former mv. ble solgt og båten produsert som Windjammer 665. Noe likhet har du rett i, men det må nok tilskrives den tids mote..... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Taucher Svart 15.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2006 sånn vil jeg også ha! hva koster slike?? Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 28.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 Ble disse båtene produsert med ferskvannstank? Finnes det fortsatt deler til disse? Har hørt at det ble kjørt løp med disse engang med 2 stk 235hk påhenger og engang med stor v8? Hva bør sjekkes ved kjøp? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.