Jump to content

Gass i Oslo - priser?

Stein-Erik

Recommended Posts

Hei

Tenkte å kjøpe en ekstra 2 kg flaske til båten i dag, for å slippe å hele tiden lure på om det snart er tomt!

Men prisene varierer veldig, og jeg har funnet ut at det koster nesten like mye for en 2kg som for den 5 kg jeg bruker på grillen hjemme!!!

Beste pris jeg har fått er på 650,- for full flaske.  Noen som vet om steder med lavere priser?  I min båt (Bavaria 32) er det ikke plass til en større flaske - hvis ikke hadde jeg nok gått for det!

Stein-E

Det hørtes voldsomt ut, jeg betaler kr 218,- for en 5 kg flaske på Statoil, Obers Rodes vei 39B.  Jeg vet ikke hva den tomme beholderen koster, men den har du jo ever after, for den byttes jo når den er tom.

Har to 5 kg og bytter når den første er tom.   Fungerer bra.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Kjøpte ny full 2 kg flaske på Shell, betalte 380 kr.  Statoil var noen tiere dyrere. Hadde som deg bare en 2 kg og ville ha en ekstra. Lurte da først på en større 5kg flaske. Men en forhandler sa at nei det gikk ikke i følge lovverket  (ifølge AGA) har man ikke lov til å ha annet en maks 2 stk 2 kg. Det er derfor visstnok oppbevaringsrommet til gassflasken heller ikke rommer mer enn dette.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...