ares Startet 20.Juli.2006 Del på Facebook Startet 20.Juli.2006 Går med planer om ny båt. har sett på en med en Volvo TMD40, fekk høre i etterkant at den motoren har et frynset rykte. Jeg kjenner ikke VP motorer, er det noen av de man bør "skygge" unna? Sitér dette innlegget Ares Link to post
JRK Svart 21.Juli.2006 Del på Facebook Svart 21.Juli.2006 Hei, Jeg har en slik og trodde at dette var en av sliterne til VP. Det eneste som har vært gjort på min gjennom de siste 15 årene, utover ordinær service, er rensing av kjølere og skifte av dyser. Motoren er nå ca 20 år gammel Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.Juli.2006 Del på Facebook Svart 21.Juli.2006 Ja, man skal høre mye rart. 40 serien til Volvo er bunnsolid. Som andre Volvoer så svetter også disse olje, slik at de kanskje ikke alltid ser like pene ut, men dette blir jo mer som kosmetikk å regne. 40 serien kan trygt anbefales, men for all del, sjekk tilstanden før du kjøper, som man alltid må gjøre når man kjøper brukt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ivar Svart 21.Juli.2006 Del på Facebook Svart 21.Juli.2006 Er vel heller forgjengeren til 40-serien, MD32 , som har et frynset rykte. For høyt turtall over tid, gjerne i kombinasjon med for tung båt... Også kjent som "krølltoppen" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.