Jump to content

Scand Dynamic 7600 stjålet i Tønsberg-Flere spor..

Windy37GM

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Hei!

Til orientering er det beslaglagt en stjålet Scand 7600 rett før helgen.

Beslag av båten ble gjennomført av politiet etter at småbåtregisteret hadde oversendt en rapport hvor det dokumenteres at det i forbindelse med registrering er lagt frem falske dokumenter (faktura).

Endelig identifisering vil bli stadfestet i løpet av uken.

Ovennevnte bidrar ytterligere til en historisk høy gjenfinningsprosent. Båten vil i dette tilfellet bli tilbakeført forsikringsselskapet som er den rettmessige eier. Slike oppklaringer er med på å gi båttyver/helere et skikkelig skudd for baugen.

mvh Jostein Hagen

Småbåtregisteret

Beslag av båten ble gjennomført av politiet etter at småbåtregisteret hadde oversendt en rapport hvor det dokumenteres at det i forbindelse med registrering er lagt frem falske dokumenter (faktura). .......

Jepp,

det er bare å innse, gutter, at småbåtregisteret har noe for seg!

Dette er den første, dokumenterte, saken som jeg har hørt om - Godt jobbet, Småbåtregisteret!!  :yesnod:

Flere slike saker skulle egentlig offentliggjøres, nettopp på slike fora som her, slik at  :headbang: båttjuvpakket skjønner at det ikke nytter :nono: !!!

....................................og at båtfolk flest skjønner nytten av registeret!

:smiley:

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Nei ingen av disse var den stjålne båten fra september. De to båtene som nå er gjenfunnet og identifisert har tilsammen en verdi på ca 800.000. Småbåtregisteret har bare i år trigget minst 50 tilsvarende saker (avdekket i forb. med dokumentkontroll).

Vi tror dette i sterk grad har medført at ca 6 av 10 stjålne registrerte båter med verdi over 250.000 kroner nå er kommet til rette. Til sammenligning ble det gjenfunnet kun ca 2 av 10 slike båter på "papirtiden" (før 1998)

mvh Jostein Hagen

Og forsikringselskapet lova meg ingen økning av premien for 2004.Det gjaldt for båt med

henvisning til reduserte skader og masse gjenfunnene stjålnebåter(.Ditto  for bil og motorsykkel.For huset lovte de også samme premie for 04 som i 03.

Det kan jo være at det kan slå til?Skjønt jeg sier som grisen gjør i disse juletider når den ser slakteren ,jeg har mine tvil..)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...