Sinten Startet 23.Juli.2006 Del på Facebook Startet 23.Juli.2006 Hei Eg har leikt litt med tanken å bygge eit wakeboard i isopor kledd med glassfiber utom på, er det noko som har prøvt dette eller er det så latterlig dumt at det ikkje vil la seg gjere ? Eg har ikkje tenkt å lage noko "proff" greie med bindingar og slikt, det er vel eigentleg ikkje rett å kalle det verken wakeboard eller kneeboard, for det eg ser for meg er eit stort surfebrett lignande ting som ein skal ligge på magen på. Eg veit ikkje kva dette heiter, eller om det i det heiletatt er oppfunne . Er det nokon som har prøvd dette eller som har teikning? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Finn deg et gammeldags akebrett med sete (og to bremsespaker) - forsterk fronten slik at brettet tåler draget fra vannskitauet. Du må nok ha ganske tykk isopor for å få brettet til å tåle slagene fra sjøen. Et alternativ er kanskje et par gamle hoppski med en isoporbit på midten. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Hvis det skal trekkes etter båten kan det meste brukes, bare fantasien setter grensen her. Seilbrett, finerplate, bordplate, dørblad etc... Bittelitens forslag fikk meg til å tenke litt, noen som har prøvd Stiga Snowracer på sjøen? (Må evnt. forsynes med en isoporbit under setet slik at den ikke synker) Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 23.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Har faktisk tenkt på å bruke eit akebrett eg har ståande, men når du seier forsterke det, tenker du glassfiber då? Når de sei eg skal feste isopor meiner de å kle det med glassfiber utompå då? Har lite tru på at det heng viss eg berre limer. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Ingar Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Akebrett er laget av termoplast og det er ikke mulig å lime fast noe på det. Tror også ett akebrett blir for mykt. En annen mulighet er å få tak i ett avdanket lite bølge-seilbrett. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 For å forsterke akebrettet tenkte jeg på f.eks en plankebit som skrus godt fast. Først og fremst for å unngå at hullene dras i stykker. Tror også det kan være en fordel å lage festene litt langt nedpå "baugen" for å hindre at det hele graver seg ned En gammel nabo testet ut dette for et par hundre år siden. De hadde mye morro med dette. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Vet om flere som har prøvd med kryssfinerplater, bilpanser osv. Mulig å få mye rart til å plane =)) Har også prøvd å lage kneeboard, det funket dårlig da vi ikke hadde helt for oss hvordan det burde utformes. Har også prøvd å stå på hjemmelagde vannski, det var slett ikke enkelt, med påspikrede gummistøvler til bindinger Hvis du skal støpe selv, så er vel divinycell bedre å bruke enn isopor, den skal visstnok løse seg opp i kontakt med uherdet polyester. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Majali Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Det som er virkelig morsomt er et gammelt boble panser. veldig gjerne klemm med pålimt liggeunderlag inni... (litt mindre slitasjer på knærne og det holder det flytende) Skikkelig morsomt i svingene!!!! Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
KEO Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 (redigert) Vi lagde wakeboard for 15 år siden av to kryssfiner plater som vi limte sammen for å få en "rocker". Satte på en finne av metall og bindinger av fotstropper til seilbrett og sykkelslanger bak hælen. Fungerte omtrent som riva eller kandahar bindinger på ski. Spørsmålet er om du skal bruke dette eller bare lage det for moroskyld? Skal du bruke det, så la være. Er redd dette er både bedre og billigere enn det man får til hjemme; http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...7252&pos=21 Skal du ligge på magen ville jeg bare kjøpt et gammelt seilbrett. Helst et lite bølgebrett som er laget for raske manøvre. Har forsøkt dette noen ganger, tror du vil oppdage at det er mye mer moro med wakeboard. For brukte seilbrettbrett: http://www.windsurferen.no/ Redigert 23.Juli.2006 av KEO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 23.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Er nok mest for moroskyld. Har forsterka det akebrettet eg snakka om. Har limt fast isopor diverse plassar så det skal flyte bedre, så i morga vert det testing. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Anonym Svart 24.Juli.2006 Del på Facebook Svart 24.Juli.2006 Bittelitens forslag fikk meg til å tenke litt, noen som har prøvd Stiga Snowracer på sjøen? (Må evnt. forsynes med en isoporbit under setet slik at den ikke synker) Jeg har testet Stiga Snowracer på vannet, både etter båt, og etter snøscooter.. Begge deler er å anbefale, men snøscootervarianten er skummel! Det kan være vanskelig å trekke den opp, avhengig av hvordan man fester tauet, det må IKKE festes i skia foran! Sitér dette innlegget Link to post
KEO Svart 24.Juli.2006 Del på Facebook Svart 24.Juli.2006 (redigert) Dersom noe av poenget er at det er moro å ha laget det selv er jeg helt enig i at du skal gjøre det. Vi hadde det nok mest moro den sommeren vi kjørte eget produsert brett. Redigert 24.Juli.2006 av KEO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 24.Juli.2006 Del på Facebook Svart 24.Juli.2006 Hei, Og når du er lei av og teste, eller rett og slett vil ha ett ordentlig wakeboard, har jeg ett brukt ett tilsalgs. Tlf 95885262. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Juli.2006 Del på Facebook Svart 24.Juli.2006 Hei, Og når du er lei av og teste, eller rett og slett vil ha ett ordentlig wakeboard, har jeg ett brukt ett tilsalgs. Tlf 95885262. Slikt hører hjemme på kjøp og salg - men det vet du sikkert Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 hmmm..jeg brukte den gamle dassdøra med et tau igjennom, det funka det... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 hmmm..jeg brukte den gamle dassdøra med et tau igjennom, det funka det... Funka det bra; eller DRIT-BRA ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mulligan Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Har kjørt wakeboard etter MOB-båten med lokket til motorkassa som brett. Overstyrmannen blei steingæern. Veit ikke om han blei sint fordi vi lekte med MOB-båten, eller om det var fordi vi borra to hull i lokket til motorkassa for å få noe å feste tau i. Håkkesom. - Snik deg inn på tomta til en som resirkulerer hvitevarer. (Hysj, stille). - Rapp isolasjonen i et gammalt kjøleskap eller fryseboks. Kan jeg si sånt her? - Løp derfra. - Form brettet til med rotterumpe og Nr. 40 sandpapir. - Laminer det inn med 3 lag 600 g. CSM. - Sparkl med Biltema Finsparkel og puss. - Lån et trikkerbor og bor gjennom brettet på tvers forut. - Bank inn et trikkerrør med epoksy. Til slepetau. - Dekorer og lakk. - Ut på vannet med resirkulert kjøleskap. Sitér dette innlegget Link to post
åAasen Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 holder på å lage wakeboard/wakeskate av tre. hva kan jeg bruke for å få det vanntett? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.