Jump to content

Problemer med ILAS fjernkontroll

Petter-B

Recommended Posts

Jeg har en ILAS vinsj 1000 W med fjernkontroll. Vinsjen er nå 2 år gammel og den første fjernkontrollen sluttet å virke, og ILAS innrømmet produktfeil og erstattet med ny.

Nå har også den andre fjernkontrollen sluttet å virke, selv etter at jeg byttet batteri.

Jeg trykker på knappen ca 2 meter ifra mottageren som befinner seg i akterkabinen, og det eneste som skjer er at vinsjen kjører inn ca 1 meter kjetting. For deretter å stoppe.

Dersom jeg går på baugen for å betjene vinsjen kan jeg bare glemme å få noe respons i det hele tatt.

Er det noen andre som har hatt slike erfaringer?

Hilsen Petter-B

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

• 8 måneder senere...
En ting å merke seg er at dersom en gjenstand ifm reklamasjon blir erstattet med en ny, starter en ny reklamasjonsperiode på 2 / 5 år for den nye gjenstanden fra den dato du har den i hende.

Så er da fjernkontrollen kommet tilbake fra ILAS eller rettere sagt en ny sender og mottaker, levert på døra hjemme men der stod det at jeg skal betale nesten 2 tusen kroner.

Skal selvsagt sjekke opp dette i morgen, men håper at ILAS har bedre fjernkontroller for de som kjøper i dag.

Monteres i påsken.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Hulda prøvde ILAS da ankerwinchen ble montert, den skulle også virke sammen med baugpropellen. Pakke nr. 1 fra ILAS funket ikke, slo ikke gjennom stålskroget slik de hevedet. Pakke nr. 2 ble levert, sikkert feil med den første. Pakke nr. 2 virket ikke. Kjøpet ble hevet. Kjøpte systemet til Sleipner, det fungerte på første forsøk. Hadde en feil på fjernkontrollenheten etter et års tid eller to. Reklamerte og fikk en ny, uten omkostninger.

Kjøpte en Ilas 1000 W høsten 2005. Bruker båten hele året. Har ikke hatt antydning til problemer hverken med vinsj eller fjernkontroll. Vi var tre stk som kjøpte samme pakken. Med kasse for utvendig montering. Vi monterte selv. Ingen har hatt problemer. Tvertimot er dette en vinsjpakke som kan anbefales. Så hva som har skjedd i ditt tilfelle tør jeg ikke spå noe om.

Hallo der!

Har en 500w ilas. Hadde også trøbbel i begynnelsen, min var slik at den spolet inn 1m om gangen. Tok å åpnet dekselet for å sjekke. Det viste seg at komponentene var eiret selv om hele vinspakken var ny! Fikk ny fjernkontroll og nytt rele av ilas. Har en kompis som også måtte bytte,men han sin bare sluttet å virke helt.

Da min fjernkontroll sluttet å fungere, så fortalte ILAS meg: "Står mottakeren nær selve ankervinsjmotor eller baugpropell-motor, så kunne de elektromagnetiske feltene fra motorene slå ut mottakeren".

Jeg hadde montert min mottaker nærme baugpropell-motoren. Jeg slo meg til ro med denne forklaringen, og fikk nytt utstyr vederlagsfritt av ILAS.

:)Sverre Olav

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...