Jump to content

C-Map

Hardball

Recommended Posts

Først må du nok fortelle hvilket program du er på jakt etter bruksanvisningen til. C-Map er i utgangspunktet kun en kartpakke som trenger et eller annet program for å kunne vise kartene.

Har du CMAP-ECS så er dette etterhvert behørig dokumentert som piratkopiert programvare og blir dermed ikke diskutert her...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

"Fulene" må vite hvor han har dette fra, han har brukt det i en fiskebåt som ble kondemnert, og solgte pakken som den var. (trur pinade att hele verden er med) :crazy:

Men siden den er fra 90 tallet, så mangler det papirer. :cryin:

Det var ikke meningen å lage mye STYR ut av dette. :discuss:

Hmmm, hvordan vet jeg om det er C_map-ECS??????

ja-ja d får nu bare være piratkopi da (om d er d), for jeg har endelig fått tak i det. Det er ikke enkelt å finne slikt brukt, som dekker Nord-Norge.

Om det er ett program på pc som kjører under 256 farger er det ingen som kan hjelpe, vi har nesten ikke hørt om det engang, ecs?

Om det er en plotter som kom med båten din må du fortelle oss mer, da går det på bruken av plotteren og ikke av kartene.

Trur nok att jeg skal finne ut av dette. Det blir nok litt trykking og feiling først.

Syntes bare att bildet hadde litt lite detaljer, f.eks dybder. Det eneste som vises er 1 metringer og lavere.

Samt. om d er mulig å forlenge sektorene, slik att de går over kartene.

Men som jeg sa, finner sikkert ut av det, etter hvert. :smash:

Hva skal vi egentlig med kart over hele verden i båten, vi holder oss vel innenfor en relativt begrenset radius de fleste av oss. Skal du til England eller verdensomseiling for den saks skyld, er det sikkert fornuftig å invistere i nyeste kart uansett. Er det noen som har erfaring med C-map Max, dekker ikke disse hele kysten nord til Namsos, plus deler av Danmark og Sverige på en brikke. Er dette så bra at det kan anbefales å skifte ut NT+ brikka fra 2002?

Hva skal vi egentlig med kart over hele verden i båten, vi holder oss vel innenfor en relativt begrenset radius de fleste av oss. Skal du til England eller verdensomseiling for den saks skyld, er det sikkert fornuftig å invistere i nyeste kart uansett. Er det noen som har erfaring med C-map Max, dekker ikke disse hele kysten nord til Namsos, plus deler av Danmark og Sverige på en brikke. Er dette så bra at det kan anbefales å skifte ut NT+ brikka fra 2002?

For oss østlendinger kan man like gjerne kjøpe den som går fra Egersund, dekker alt østover inkludert østkysten av Sverige, hele Danmark med unntak av Limfjorden, deler av tyskland, osv..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...