stisor Startet 24.Juli.2006 Del på Facebook Startet 24.Juli.2006 Hei. Har tenkt å sette inn en elektrisk lensepumpe og ett lite batteri i båten (en gammel 15 foter med en nesten like gammel 25 hester på). Men slik jeg tror det skal være skal minus på batteri og ene kabel fra pumpe kobles til jord. Når båten er i drift kunne kanskje jord vært påhengs som da er i kontakt med sjøen, men pumpen er jo ment å brukes når båten ikke er i bruk, altså motor ikke i vann. Ser det som mest fornuftig å bruke motor men er litt usikker så vil helst ha bekreftelse på at dette er ok før jeg kobler til noe... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.Juli.2006 Del på Facebook Svart 24.Juli.2006 Har du landstrøm? Hvis nei, så kan du bare glemme alt med jording. Men det er mulig jeg er ikke med på hva det beskriver. Sikkert min feil så sent på kvelden.... Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 24.Juli.2006 Del på Facebook Svart 24.Juli.2006 Hei du kan koble til minusen på batteriet du har ikke noen annen jording i båt.Det blir samme som i bil minus til gods eller - på batteriet. Det kan være lurt å bruke rele på lense pumpa i hvertfall om du skal ha med nivåbryter. mvh roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.