Jump to content

Kan det skade å gå lenge i 2200-2600 RPM for Yanmar 4JH2...

Haba

Recommended Posts

Stemmer dette i denne tråden ? :confused:

Vi har Jalmar turbo diesel i seilbåten.... :cryin:

Ja Lano

Du har vel ikke kjøpt skute med Turbo motor :eek:

Min har Yanmar 4JH3E 56hk, maskin uten turbo. en skikkelig sliter

Hva har du ?

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Jeg har et eller annet med 85 hester og 4 sylindre, som det står Yanmar Turbo utenpå. Har ikke peiling på motorer... :blush:

Vet også at tanken er på 350 liter, og må derfor beregne påfylling hvert 3. år... :lol: Jeg har lest meg til at det er noen dingser som heter oljefilter, dieselfilter og impeller som skal skiftes hvert år. Dette klarer jeg til nød å få skiftet... :yesnod:

Jeg hadde volvo i forrige båt, men likte ikke fargen. :blush: ( Litt som med blondiner og bilkjøp/farge på bil )

• 3 uker senere...

Da mannet jeg meg opp, og gjorde ren turbo'en. :cheers:

Jeg fulgte oppskriften med VARM motor, deretter 3000 omdreininger, og Olden-flaske med 0,5 dl vann, blandet med en teskje zalo. ( Hvorfor kan jeg ikke heller bruke lano ? :wink: )

Kan vel ikke akkurat si at jeg røykla hele Mandal.... :rolleyes:

Stresset litt med å få av luftfilteret.... brant meg litt :blush: .... de fordømte japsene har vel små hender til slikt.... :cryin:

Så nå kan jeg kjøre 50 timer til , uten å tenke på turbo'en ? :confused:

jeg tar en kraftig sandblåser , og ruser motoren på fullt turtall . sprøyter da sanden med høyt trykk inn i innsuget til motoren , skal love dere at den blir fri for sot..:-) ellers er det vel ikke ved rusing man brenner ren en dieselmotor. er ikke det ved max dreimoment ,over tid.. ?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

ser ut som Yanmar leverer en slags "turbo cleaner" men må være registrert for å lese denne tråden.

http://boatdiesel.com/forums/index.cfm?For...UN1183795709937

DIESEL FORUMS-Have you had a problem with a Yanmar Diesel

I know Yanmar makes a turbo cleaner to spray on them but only comes in gallons and I think I only need a small amount. I've been averaging 4 gph at 2800 rpm ...

boatdiesel.com/forums/index.cfm?CFAPP=31& Forum_ID=12&Thread_ID=252&mc=3 - 17k - Supplemental Result - Cached - Similar pages

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...