Careka Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Stemmer dette i denne tråden ? Vi har Jalmar turbo diesel i seilbåten.... Ja Lano Du har vel ikke kjøpt skute med Turbo motor Min har Yanmar 4JH3E 56hk, maskin uten turbo. en skikkelig sliter Hva har du ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
lano2 Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Jeg har et eller annet med 85 hester og 4 sylindre, som det står Yanmar Turbo utenpå. Har ikke peiling på motorer... Vet også at tanken er på 350 liter, og må derfor beregne påfylling hvert 3. år... Jeg har lest meg til at det er noen dingser som heter oljefilter, dieselfilter og impeller som skal skiftes hvert år. Dette klarer jeg til nød å få skiftet... Jeg hadde volvo i forrige båt, men likte ikke fargen. ( Litt som med blondiner og bilkjøp/farge på bil ) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 6.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2007 Da mannet jeg meg opp, og gjorde ren turbo'en. Jeg fulgte oppskriften med VARM motor, deretter 3000 omdreininger, og Olden-flaske med 0,5 dl vann, blandet med en teskje zalo. ( Hvorfor kan jeg ikke heller bruke lano ? ) Kan vel ikke akkurat si at jeg røykla hele Mandal.... Stresset litt med å få av luftfilteret.... brant meg litt .... de fordømte japsene har vel små hender til slikt.... Så nå kan jeg kjøre 50 timer til , uten å tenke på turbo'en ? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2007 jeg tar en kraftig sandblåser , og ruser motoren på fullt turtall . sprøyter da sanden med høyt trykk inn i innsuget til motoren , skal love dere at den blir fri for sot..:-) ellers er det vel ikke ved rusing man brenner ren en dieselmotor. er ikke det ved max dreimoment ,over tid.. ? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
lano2 Svart 7.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2007 Sandblåser ? Gjør ikke det vondt for motoren ? Jeg vurderer om jeg skal montere en slik automatisk turborenser.... Noen som kan anbefale meg en ? Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 7.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2007 ser ut som Yanmar leverer en slags "turbo cleaner" men må være registrert for å lese denne tråden. http://boatdiesel.com/forums/index.cfm?For...UN1183795709937 DIESEL FORUMS-Have you had a problem with a Yanmar DieselI know Yanmar makes a turbo cleaner to spray on them but only comes in gallons and I think I only need a small amount. I've been averaging 4 gph at 2800 rpm ... boatdiesel.com/forums/index.cfm?CFAPP=31& Forum_ID=12&Thread_ID=252&mc=3 - 17k - Supplemental Result - Cached - Similar pages Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Er det den modellen med en japaner med sprayflaske ? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Spurte etter turborens hos min lokale Yanmar forhandler når jeg var innom. Da flirte han godt, nei det var bare tull. Pinnen i veggen en gang i blandt var rådet:) Som det sies her, du renser jo ikke turboen med litt zalo på innsugsiden... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
lano2 Svart 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Jeg spør meg selv og alle andre også om dette temaet. Frem til nå så tror de fleste mekanikere at jeg kødder med dem, når jeg forklarer... ...men i Yanmar sin instruksjonsbok, så står dette forklart... Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 9.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2007 Så nå andre spiller i korps eller går på fotballtrening hver mandag, så må vi Yanmar-eiere rense turbo'en. Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 9.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2007 ...rensing, støvsuging, sandblåsing osv er ikke det kvinnfolksjobb ? Kan dere ikke bare overlate dette til det "svake" kjønn. Vi stiller gjerne opp med gummihanskene og støvkosten. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 11.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2014 Har du husket å rense turboen før ferien ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2014 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ROV77 Svart 11.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2014 Vasket og klar Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2014 Hadde 3400 omdr i går, så da er den klar Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 11.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2014 Jeg ruser min 4LHA 222hk opp i 3650 en gang iblant og slipper den ned på tomgang før jeg legger inn gearet og freser videre på 2700/14 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2014 Jeg tørr ikke ruse den opp max i fri, kun i gear underveis. Er det ikke litt risikabelt å gjøre dette i fri ? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2014 Det kan bære greit at folk vet forskjellen på MCR og" Bånn jonni" Når man skal kjøre litt friskt. MCR på min motor er 3600, 200 rpm under max. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.