Eple Startet 27.Juli.2006 Del på Facebook Startet 27.Juli.2006 Hvorfor er det sånn at nesten alle båter er hvite? Jeg vurderer selv å lakkere min båt helt mørke blå/svart. Noen som har bilder av båter med disse fargene? Vil f eks en eldre windy tape seg mye mye i verdi på grunn av det? Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 fordi sort er en STYGG farge på båt, og fordi hvit virker rent og lyst...nærmest alle båter vil tape seg i verdi ved å lakkere dem i sort...men en sort stripe er pent på endel båter... Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 nå ble det vel skrevet sort eller blå, men bortsett fra det må jeg si meg enig i at svært få båter passer å være sorte. Mørkeblå skrog er ( etter min mening ) derimot, meget pent. Imidlertid skal det huskes at om gelcoaten er hvit og man lakker med en mørk farge, vil alle striper i lakken "lyse" gjennom. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
NilsPils Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Her er en båt med mørkeblått skrog, hvitt overbygg og som vil få mye teak på dekk. Jeg har lært av båtbyggeren min at ujevnheter synes bedre på farget skrog. For eksempel vil lett innvendige avstivninger synes utvendig. For å forhindre dette er det lagt inn et tynt lag skum i skroglaminatet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.