Jump to content

Andromeda av Stavanger?

Majali

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Jeg kommer nå med et spørsmål om en noe spesiell båt.

Nemlig denne som heter "Andromeda"

Bilde

Hun ligger nå fortøyd i Sandeford og er svææææææææææææær sikkert over 100 fot!!!!

Pen vil jeg ikke påstå at mine øyne definerer henne, men jeg inbiller meg at hun er en studie i teknikk,

Det ser ut som det er hydraulikk over det hele. Alt fra landganger, kraner, overbygg osv ser hydraulisk styrt ut.

2 gedigene master og masse "rulleting" (beklager manglende seilbåt termologi) foran og mellom master osvosv...

Noen som vet noe, ble skikkelig nyskjærrig på hva dette er, ser jo ut som hun skulle vært tegnet i år 2020?

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Hun var i Arendal under båtracet. Jeg hadde meg et par runder og kikket på henne. Etter en runde på internett ble det klart at hun er (var) Norges dyreste seilbåt:

Sakset fra Vi menn online : "Den er 115 fot lang, har boblebad, 20 sengeplasser og en prislapp på over 23 millioner kroner. Einar von Hirsch (54) har Norges dyreste seilbåt."

Redigert: Leser i haugesund avis at tallene spriker litt, men men. Det jeg ikker er enig i er utsagnet om at hun er vakker, med store hydrauliske kraner og underlig design ville jeg ikke kalle henne vakker, I beste fall spesiell. Men for all del det er sikkert en fin båt å farte rundt i...

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

• 2 år senere...

Haha.. :P Det er morsomt å se at folk skriver om onkelen min sin båt. :) Og ja mange tror sikkert jeg finner på dette men jeg er faktisk niesen til Onkel Einar. :D Han er kjempe snill men desverre har jeg ikke sett han på noen år.. :( Han er kjempe kjempe kjempe snill. :D Jeg tror ikke jeg var på den båten men i 2003 eller no så var jeg på en av hans SVÆÆÆÆÆÆÆÆRES seilbåter. tror det der er den jeg var på.. Er ikke sikker.. :P

Haha.. :P Det er morsomt å se at folk skriver om onkelen min sin båt. :) Og ja mange tror sikkert jeg finner på dette men jeg er faktisk niesen til Onkel Einar. :D Han er kjempe snill men desverre har jeg ikke sett han på noen år.. :( Han er kjempe kjempe kjempe snill. :D Jeg tror ikke jeg var på den båten men i 2003 eller no så var jeg på en av hans SVÆÆÆÆÆÆÆÆRES seilbåter. tror det der er den jeg var på.. Er ikke sikker.. :P

:nonod:

Fikk det ikke helt med meg ... Er han kjempe snill sier du ? hehe :flag:

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...