Jump to content

Parkere? om maritim terminologi


avmønstret5

Recommended Posts

Du bruker skalaen for breddegrader (på siden av kartet) for å sette ut distanse. Der er 1 minutt lik 1 nm. uansett hvor på kloden du er.

:cheers: tusen takk!

Rent logisk forstod jeg det i sommer også når det var 20 nm mil fra Jomrfuland til Kristansand på kartet - da byttet jeg til skalaen på siden. Men forklaringen din gjør det hele mye enklere - for nå forstår jeg hvorfor det er slik.

 

Bilde

Og de som vil lese mer kan gjøre det her

Lasse - som du ser her er jorden helt flat

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Aha - du har ikke sett Sinbad du eller

Bilde

Da han seilte utfor kanten der vannet renner ut endret de bare vinkelen på fallene og skjøtene litt, og vips hadde de vinger. Som i alle andre fosser var det kraftig, stigende vinder - så de fløy SÅ fint.

 

Kein problem

 

På motorbåter setter vi bare drevene i beach position (eller var det bitch position?)- så trykker vi oss frem - helt uten hekkbølger.

 

Nå skal det litt til for å komme til kanten for da må båten være helt uten magnetisme. For alle andre båter er det ingen fare - for den magnetiske nordpol drar oss bort fra kanten

Link to post
Share on other sites

  • 12 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...