Bitteliten Startet 31.Juli.2006 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2006 Gummibåten vår ble påsatt fester og beslag, inkl stagfester, til snap davit da vi hadde vår Nidelv 300. Nå har vi ikke behov for alle beslagene, så jeg har vha kniv og litt tålmodighet fjernet enkelte av beslagene som var limt på gummibåten. Eneste som er igjen er nå gule limrester som ikke er spesielt pene. Noen som vet hvordan man kan fjerne slike limrester? Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 31.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2006 Uten å vite hvordan disse reagerer med gummien: Heptan, Lynol, Aceton. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Gringol Svart 31.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2006 har brukt varmepistol til slikt funker ok, ikke så nærme med pistolen da Sitér dette innlegget MVH Gringol Volvo penta diesel AQAD40A 165hk Fjord weekender 725SE 24 fot Link to post
Sjøbliss Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Fant du noen løsning på dette @Bitteliten? Vet det er lenge siden.... jeg må fjerne lim og lime på nytt. Vurderer denne: Føles litt skummelt med varmepistol på jolla? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bitteliten Svart 14.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Nei. Fant ikke noe klokt her desverre Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Ok, tusen takk. Jeg prøver Tec7 Remove All og varmepistolen så ser vi. :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Torsen67 Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Kom gjerne med tilbakemelding på det produktet fra Tec7.. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 24.April.2023 Link til dette innlegget Svart 24.April.2023 Sjøbliss skrev On 15.6.2021 at 8.41: Ok, tusen takk. Jeg prøver Tec7 Remove All og varmepistolen så ser vi. :) Hva ble resultatet @Sjøbliss ? Funket det med Tec7 Remove All? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2023 Link til dette innlegget Svart 24.April.2023 Nei det funka dårlig ... Mekanisk fjerning var best men det er litt farlig også. Limet er noe drit å få bort. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Vptmd40a Svart 14.September.2024 Link til dette innlegget Svart 14.September.2024 Jeg holdt akkurat på med samme jobb, vaske børste på drill og citrus spray funket som bare det på å fjerne lim rester. Hadde også sprayflaske med varmt vann som jeg dusjet med for å ikke få varmgang i gummien. Husk lav hastighet på drillen? Sitér dette innlegget Link to post
Lama Svart 26.September.2024 Link til dette innlegget Svart 26.September.2024 Multisolve som selges på bla.a Obs Bygg og Megaflis har jeg brukt til å fjerne lim fra andre overflater og den er effektiv. Dette står i beskrivelsen: CT1 MULTISOLVE er helt unik og inneholder ingen aggressive stoffer, noe som gjør at den ikke skader overflatene den blir benyttet på. Dette gjør CT1 Multisolve til en en multifunksjonell rensespray med utrolige egenskaper for rengjøring og avfetting. Produktet blir i dag benyttet innen bygg og anlegg, verksted, hotell, maling og lakkeringsindustri. Produktfordeler: Fordamper raskt - etterlater ingen oljete overflater Ingen aggressive stoffer og kan brukes på omtrent alle materialer Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.September.2024 Link til dette innlegget Svart 26.September.2024 Om problemet bare er limrester så kan man bare lime på en lapp i samme farge som gummibåten har originalt Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.September.2024 Link til dette innlegget Svart 26.September.2024 Hei. Eg har fjerna lappar med varmt vatn frå ein vasskokar. Det funka veldig bra. Eg hugsar ikkje om eg fekk limrestane heilt bort, men eg trur det. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 30.September.2024 Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 @Chilli Solbris ????? Du har noe greier i din egen tråd??? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 30.September.2024 Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 Jeg bruker Techno Melt til all limfjerning. Men er det snakk om gummibåt lim må man fjerne det mekanisk. Det beste er å pusse det bort med en sliperondell ala dette: (på gummibåten ja) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.