puddel Startet 1.August.2006 Link til dette innlegget Startet 1.August.2006 noen som har noe forslag til alarm detektor som ikke slår ut på sol lys skyger å andre ting som skajer i en båt.. men som slå ut når en tyv går om bord.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2006 Link til dette innlegget Svart 1.August.2006 IR sensor funker ikke har jeg erfart (satt på flyet i London da alarmen gikk - hadde fått 34 SMS'er fra båten og det var stor oppstandelse i havna) Tråkkematter og magnetsensoner i dører/luker fungerer bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bryant Svart 1.August.2006 Link til dette innlegget Svart 1.August.2006 Kan bare bifalle kontaktmatte og magnetkontakter. Passive infrarøde sensorer (PIR) reagerer på endring i varme og må ikke plasseres i miljø med raske endringer i temperatur som f.eks trekk, vind, sola som forsvant bak en sky osv.. altså totalt ubrukelig i båt. Hadde kjøpt en dyrere type PIR sensor til min GSM-alarm hos ClasO men måtte returnere den fordi den utløste falske alarmer. Kontaktmatte har vært gull verdt for meg. Den utløste straks innbruddstyver gikk inn i min båt - den ene gangen jeg hadde innbruddsforsøk. Har aldri hatt en falsk alarm de to sesongene jeg har hatt alarmen. Sitér dette innlegget Link to post
Eline Svart 1.August.2006 Link til dette innlegget Svart 1.August.2006 Hvilken type / merke er disse kontaktmattene? Hva koster de og hvor fås de kjøpt? Det finnes vel kanskje ulike typer på markedet? Grei montering? Er dette alarm med sirene som skremmer tyven, eller/og blir det sendt signal til mobiltelefon? Mange spørsmål her... Mvh Eline! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2006 Link til dette innlegget Svart 1.August.2006 Enkel montering kan det se ut til at nye c-pod er. Sjekk belamarine.no.Vises i siste Båtmagasinet - alt kobles sammen med USB koblinger Sitér dette innlegget Link to post
aanton Svart 1.August.2006 Link til dette innlegget Svart 1.August.2006 Jeg kjøpte min tråkkematte på Clas Ohlson ,der har de også enkle sentraler og sirener osv Sitér dette innlegget Link to post
Bryant Svart 2.August.2006 Link til dette innlegget Svart 2.August.2006 Hvilken type / merke er disse kontaktmattene? Hva koster de og hvor fås de kjøpt? Det finnes vel kanskje ulike typer på markedet? Grei montering? Er dette alarm med sirene som skremmer tyven, eller/og blir det sendt signal til mobiltelefon? Mange spørsmål her... Mvh Eline! Har kjøpt alt hos Clas Ohlson. Magnetiske alarmkontakter koster 59,- pr stk - art nr. 22-865, kontaktmatte koster 198,- art. nr. 32-7768. Alt i god kvalitet. Magnetkontaktene kan festes på dører og luker med Tesa dobbletsidig tape for utebruk eller skrues fast. Kontaktmatta legges under en eksisterende matte i båten... Jeg har kjøpt en GSM-Alarm til 2495,- på ClasO med art.nr 36-1647 som både varsler med sirene og varsler meg og flere i familien på mobiltelefon samtidig ved innbrudd. Mobilen er også alarmens "fjernkontroll" og jeg skrur av og på alarmen med den - koster ingen tellerskritt men kun sms som alarmen sender for å varsle. Søk forresten i forumet og du vil finne masse om denne alarmen. ClasO selger også nå en redKnows GPS alarm med art.nr. 36-2401 som gjør at du kan spore båten og få dens posisjon via sms. Den har også utgang for sirene og inngang for alarmkontakter. Men den koster 4995,- og det er dobbelt så mye som GSM-alarmen. Jeg anbefaler absolutt sirene evt. også lysvarsel for å skremme vekk båttyver og tiltrekke oppmerksomhet. En bekjent fikk for få uker siden sin 22 fots daycruiser lik som min stjålet fra Helgeroa - Larvik. Den hadde lydløs GPS-tracker - såkalt IF-tracker kjøpt og installert via forsikringsselskapet. Den sendte kun ett signal da båten ble stjålet og siden vært taus. Ikke mye verdt med lydløs tracker spør du meg! Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Det finnes sensorer som benytter microwave. Defa leverer slike. Fungerte utmerket i min tidligere båt (noe modifisert). Sitér dette innlegget Link to post
Mew Svart 8.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2008 Er det noen som har installert denne Clas Ohlson alarm . Har sitet å knota med den i times vis, men har problemer med å programmere den på pcn, samt å koble til trampe matta. Strøm og sirene er i grunn det enste jeg har fått koblet til. På forhånd takk! :) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 Er det noen som har greie på hvordan man tilkobler CO tråkkematte til en alarm? kontaktmatten er i utgangspunktet en komplett enhet med en sirene, jeg ønsker å bruke matten som giver til en alarmsentral. Tror kansje matten er NO men her er det kansje noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.