Jump to content

alarm detektor i båt..

puddel

Recommended Posts

Kan bare bifalle kontaktmatte og magnetkontakter. Passive infrarøde sensorer (PIR) reagerer på endring i varme og må ikke plasseres i miljø med raske endringer i temperatur som f.eks trekk, vind, sola som forsvant bak en sky osv.. altså totalt ubrukelig i båt. Hadde kjøpt en dyrere type PIR sensor til min GSM-alarm hos ClasO men måtte returnere den fordi den utløste falske alarmer.

Kontaktmatte har vært gull verdt for meg. Den utløste straks innbruddstyver gikk inn i min båt - den ene gangen jeg hadde innbruddsforsøk. Har aldri hatt en falsk alarm de to sesongene jeg har hatt alarmen.

Hvilken type / merke er disse kontaktmattene? Hva koster de og hvor fås de kjøpt? Det finnes vel kanskje ulike typer på markedet? Grei montering?

Er dette alarm med sirene som skremmer tyven, eller/og blir det sendt signal til mobiltelefon?

Mange spørsmål her... :rolleyes:

Mvh Eline!

Hvilken type / merke er disse kontaktmattene? Hva koster de og hvor fås de kjøpt? Det finnes vel kanskje ulike typer på markedet? Grei montering?

Er dette alarm med sirene som skremmer tyven, eller/og blir det sendt signal til mobiltelefon?

Mange spørsmål her... :rolleyes:

Mvh Eline!

Har kjøpt alt hos Clas Ohlson. Magnetiske alarmkontakter koster 59,- pr stk - art nr. 22-865, kontaktmatte koster 198,- art. nr. 32-7768. Alt i god kvalitet.

Magnetkontaktene kan festes på dører og luker med Tesa dobbletsidig tape for utebruk eller skrues fast. Kontaktmatta legges under en eksisterende matte i båten...

Jeg har kjøpt en GSM-Alarm til 2495,- på ClasO med art.nr 36-1647 som både varsler med sirene og varsler meg og flere i familien på mobiltelefon samtidig ved innbrudd. Mobilen er også alarmens "fjernkontroll" og jeg skrur av og på alarmen med den - koster ingen tellerskritt men kun sms som alarmen sender for å varsle. Søk forresten i forumet og du vil finne masse om denne alarmen.

ClasO selger også nå en redKnows GPS alarm med art.nr. 36-2401 som gjør at du kan spore båten og få dens posisjon via sms. Den har også utgang for sirene og inngang for alarmkontakter. Men den koster 4995,- og det er dobbelt så mye som GSM-alarmen.

Jeg anbefaler absolutt sirene evt. også lysvarsel for å skremme vekk båttyver og tiltrekke oppmerksomhet. En bekjent fikk for få uker siden sin 22 fots daycruiser lik som min stjålet fra Helgeroa - Larvik. Den hadde lydløs GPS-tracker - såkalt IF-tracker kjøpt og installert via forsikringsselskapet. Den sendte kun ett signal da båten ble stjålet og siden vært taus. Ikke mye verdt med lydløs tracker spør du meg!

• 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Er det noen som har installert denne Clas Ohlson alarm :flag_sw: . Har sitet å knota med den i times vis, men har problemer med å programmere den på pcn, samt å koble til trampe matta. Strøm og sirene er i grunn det enste jeg har fått koblet til.

På forhånd takk!

:)

• 2 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...