Jump to content

Worses neste båt? Og hva er "mye båt for pengene"?

bliss X

Recommended Posts

Denne merkelige framtoningen ble observert i Strømstad. Tok opp hele fiskebrygga og fiskerene måtte finne seg andre steder å ligge. Ser ut som et millitærfartøy, men skal vistnok være en privat lystbåt. Husker ikke navn og nasjonalitet på fartøyet

Observerte også bl ....er ombord. Worses neste båt?

Noen som vet mer om denne?

Bilde

Bilde

Bilde

Eieren heter Charles Simonyis, tidligere senior programerer hos Microsoft og en av de som står bak regneprogramet excel.

Båten er 233 fot og er 33. plass over verdens største lystbåter.

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Eieren heter Charles Simonyis, tidligere senior programerer hos Microsoft og en av de som står bak regneprogramet excel.

Båten er 233 fot og er 33. plass over verdens største lystbåter.

Lurer på hva han skulle i Strømstad. Lete etter feil i den svenske versjonen av excel ?

Det er vel den tomme varianten, som selges for å skape symmetri på targabøylen? Omtalt i MBY siste nr.

hvilket siste nr - det med test av P54?

Jeg kikket på Raymarines domer for en tid til bake (for morro skyld - vi har ikke TV i båten), og da kostet de mindre enn en vannscooter. Fant ingen norsk prisliste på web (den er tatt bort), men den danske fant jeg. Se side 5

Det er ett av verdens uløste mysterier horfor den ikke heter "Octopussy" ... :wink:

Tja, vi har jo Pussy Galore ... Jeg kan ikke fatte at filmskaperne slapp unna med den navnet!

Forøvrig syns jeg båten i denne tråden er mindre pen. Den ser ut som en krysning mellom KV og Hurtigruten.

Denne merkelige framtoningen ble observert i Strømstad. Tok opp hele fiskebrygga og fiskerene måtte finne seg andre steder å ligge. Ser ut som et millitærfartøy, men skal vistnok være en privat lystbåt. Husker ikke navn og nasjonalitet på fartøyet

såg denne båten i Köpenhamn för 3 uker sedan...trodde oxo det var en militär....... :lol:

S/Y Gunga Din

En tåkete og kald høstkveld (eller var det vårkveld) for to år siden la denne farkosten til på Tollbodbrygga i Fredrikstad. Tvers over Glomma for Gamlebyen, hvor min noe mindre farkost ligger i båsen sin.

Denne tåkefulle kvelden var farkosten et selsomt syn der den lå. Ved første blikkk så den ut som et marinefartøy med designerlook. Ingen lys innefra syntes ut, og form og farge ga et visst spøkelsesaktig inntrykk.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Kansje bare dumt å si men , hva i svarte skal folk med noe så svære greier ? Er bare tull og tøys , kun for å vise fram penga sine . Ikke en gang en jehova's vitne familie trenger så jæ"#¤% stor plass . Har en her i byen som har bestilt seg en 70 fot træwler type , han har en båt idag også men den har vel snart grodd fast i havna .

Selvsagt frivillig og opp til den enkelte , men det er lov å lure hva folk skal med sånt .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ikke en gang en jehova's vitne familie trenger så jæ"#¤% stor plass .

Har de så store familier da? Kanskje du tenker på Smiths venner som ofte har mange barn i familiene.

At noen gidder å irritere seg over hva slags andre båter folk har skjønner ikke jeg - men det er jo et valg hver og en må ta. At noen gror fast i havna er vel hver enkelts valg også. Jeg synes også noen ligger mye i havn - men det kan jo like gjerne skyldes at de bruker båten på tider der jeg ikke er i havna. Som en bekjent som jobber i Jernbaneverket sa da en flittig togpendler kommenterte at stort sett bare hang på spadene da han passerte dem med toget " Ja - det er da enda godt det - vi prøver jo å ikke bli drept av toget hver dag" :lol: DVs de jobber når toget ikke er der - slik kan det jo være med de som jeg synes ligger landfaste i havna også.

Bortsett fra denne "veikro vindu seksjonen" akter synes jeg båten er fin utvendig. Innvendig synes jeg den var kanskje litt "klinisk ren" - men smaken er som baken. Skulle gjerne hatt råd til en slik en jeg. Da kunne vi hatt Bitteliten IV som tender. :lol:

Har de så store familier da? Kanskje du tenker på Smiths venner som ofte har mange barn i familiene.

At noen gidder å irritere seg over hva slags andre båter folk har skjønner ikke jeg . :lol:

Godt du sjønte nesten hva jeg mente da , smiths eller jehova samma det. Jeg irriterer meg ikke over at folk har store båter , sa vel også det at det er jo opp til den enkelte .Litt av poenget mitt var vel , hva i svarte skal folk med noe så svært ? At den vanlig mann i gata syntes dette er dusteri er det vel ikke noe særlig tvil om , etter div diskusjoner på radio / tv da Røkke kom med den nye sin den gangen . Men for gud skyld , la nå folka bruke penga sine som dem vil . Men at jeg syntes det er passe sykt å ha så svære båter er vel greit at jeg syntes det , men å irritere meg over det nei det gidder jeg ikke .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

ut i fra den infoen Ingar linket til så bor eieren ombord i store deler av tiden og den brukes mye til møter i jobbsammenheng

Og vedr bygging av nye båter. Mange glemmer ofte at det skaper mange, veldig mange arbeidsplasser når folk kjøper seg store båter. Utover at folk blir sure fordi de er misunnelige ser jeg få ulemper med slikt forbruk. Og når man har vært med på å bygge opp et av verdens ledende selskaper og man kanskje har en formue på noen mrd $, da ser jeg ingenting feil i å bygge en slik båt. Da skaper man også velstand gjennom arbeidsplasser for mange andre, hvilket jeg anser er bedre enn at man bare sitter på pengene og ikke bruker dem.

Men her er det nok mange som ikke nødvendigvis deler mitt syn :rolleyes:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...