Jump to content

Worses neste båt? Og hva er "mye båt for pengene"?

bliss X

Recommended Posts

:nonod: Nix. Hennes Høihellighet Quindebestet har nedlagt et irreversibelt, permanent og evigvarende veto mot ethvert fartøi som "går på skrå" som hun uttrykker det. Det kan ikke derav sluttes at tanken har vært luftet ... Tilsvarende veto ser ut til å være nedlagt for saktegående fartøi. HHQB akter visst ikke å sette sine lange ben i noe fartøi som går for sakte til sporenstreks å komme seg unna enhver bølge som er mer enn en fot høy ... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Det samme har mitt QB sagt :lol: ... . Hun er jo også fra vestlandet så det har kanskje en sammenheng :rolleyes:

Jeg kunne forresten heller ikke tenkt meg seilbåt. Synes inneplassen er for "gjemt" og uteplassen er dårlig. Dessuten går det for sakte. Det er ikke ofte jeg ser en seilbåt med seil oppe utenom når det er seilas ved Hankø, på Lera e.l. Synes 95% går for motor. Hva er da vitsen med seilbåt? Det er jo min mening da.

..... nå blir kjeft å få :lol:

:nonod: Nix. Hennes Høihellighet Quindebestet har nedlagt et irreversibelt, permanent og evigvarende veto mot ethvert fartøi som "går på skrå" som hun uttrykker det. Det kan ikke derav sluttes at tanken har vært luftet ... Tilsvarende veto ser ut til å være nedlagt for saktegående fartøi. HHQB akter visst ikke å sette sine lange ben i noe fartøi som går for sakte til sporenstreks å komme seg unna enhver bølge som er mer enn en fot høy ... :rolleyes:

Bilde

Tjaa, dette er en seilbåt, fort går den (uten at den lager noe nevneverdog med hekkbølger), og den ligger ikke på skrå. Men det er klart, blodinerne må nok oppbervares i bb skrog, da det ikke finnes noen FB :wink:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Det samme har mitt QB sagt :lol: ... . Hun er jo også fra vestlandet så det har kanskje en sammenheng :rolleyes:

Jeg kunne forresten heller ikke tenkt meg seilbåt. Synes inneplassen er for "gjemt" og uteplassen er dårlig. Dessuten går det for sakte. Det er ikke ofte jeg ser en seilbåt med seil oppe utenom når det er seilas ved Hankø, på Lera e.l. Synes 95% går for motor. Hva er da vitsen med seilbåt? Det er jo min mening da.

..... nå blir kjeft å få :lol:

Skal ikke få kjeft, men et svar! :cheers: Du får mye mer båt for pengene, derfor seilbåt!

Må si det er en plage å komme tilbake på jobb med utsikt ut mot Tromøysund, det raser, tøffer, brummer, tusler og seiler båter forbi her hele tiden, ikke lett å konsentrere seg om å gjøre noe....

Problemet med alle disse motorbåtene er at det oser diesel over hele fjorden! :puke:

Folk må få velge fritt for min del, men det er nå bedre med seilbåter som bare bruker motoren 50% av tiden, forbrenner lite diesel og avgir moderat med lukt, enn disse treetasjers beistene som forurenser min rene luft! :rolleyes: Hekkbølgene gidder jeg ikke kommentere for da kommer det bare en masse flåsete kommentarer om hvor stolte de er av disse, ja bare synet av en hekkbølge får det til å rykke både her og der og "forårsaker" en nytelse, ja rent ut sagt en utløsning, hos enkelte som slår alt annet? :rolleyes:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Sakset fra en artikkel på havna.com:

- Vi stoppet en kar borte i Blindleia. Han kjørte en stor båt, rundt 50 fot. Dette var i en sone som ikke er fartsregulert. Han riktig gasset på og kjørte slalom mellom de andre småbåtene. Men han kunne ikke forstå hvorfor vi hadde noe utsette på ham da vi stoppet ham. Andre båter i området kjørte enda fortere. Vi ba ham om å ta en titt bak seg. Da skjønte han det. Bølgene etter ham var på halvannen til to meter. Småbåtene holdt jo på å gå under, forteller Borø til Fædrelandsvennen.

Man kan jo virkelig begynne å lure. 50 fots båt og fortsatt uvitende om hekkbølgenes virkning :confused:

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=96049&cat=5865

Endelig en åpning til en båtfilosofisk diskusjon. Hva er "mye båt for pengene"'?

volum under dekk?

areal over dekk?

sjøegenskaper?

teknisk kvalitet?

innredningskvalitet?

fart?

sjøegenskaper?

presisje?

annet?

Jepp, dette er virkelig en mulighet for å få frem en diskusjon. For meg betyr det en komfortabel og sjøsterk båt som familien trives i, også at den har mast da.... :lol:

Endelig en åpning til en båtfilosofisk diskusjon. Hva er "mye båt for pengene?

Tja, for mange er det vel en båt man har råd til å kjøpe, betale forsikring, drivstoff og service, reperasjoner og oppgraderinger samt båtplass og opplag uten å gå konk.

Forøvrig registrerer jeg at den båten det finnes absolutt flest av, er den oppblåsbare jolla. Er kanskje den båten den som gir " MEST FOR PENGENE" ?

Suzuki

No boat needed..

Ja....blindleia er jo en lei og da er det bare å ligge på hornet og kjøre slalom.

Blindleia er nok et sted hvor blinde "skippere" kan vise seg frem manndommen sin.... i mangel av egen så kan det kjøpes beist av en 50 foters i plast... så turer de frem som de selv vil uten omtanke for andre medmennesker....

Vel når jeg tenker meg om, så har vi vel slike krabater mange andre steder også..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...