klikk Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Vil tro den smaker bra ja! Stakkars mann! Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Husk og en ting i HSD skandalen,,.. Der fekk kapteinen sparken pga han blåste rødt. Klink edru.. Han hadde spist og drukket kaffe, og fekk beskjed om å skylle munnen før prøven ble tatt. Det gjekk t helvete for han skylte munnen med munnskyllevann. Blåste rødt og mista jobben før blodprøvene var sjekket.. Dette gjelder siste HSD sak. Greit at vedkommende mister jobben for å ha tillat eller oversett at besetningen hadde drukket men slik det blei så ble han rimelig feilbehandla.. Ødela nok en god del av hans liv.. Støtter meg til 0 toleranse / promille for DEM SOM FØRER BÅT BUS BIL FLY eller andre person transport... Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
klikk Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Husk og en ting i HSD skandalen,,.. Der fekk kapteinen sparken pga han blåste rødt. Klink edru.. Han hadde spist og drukket kaffe, og fekk beskjed om å skylle munnen før prøven ble tatt. Det gjekk t helvete for han skylte munnen med munnskyllevann. Blåste rødt og mista jobben før blodprøvene var sjekket.. Dette gjelder siste HSD sak. Greit at vedkommende mister jobben for å ha tillat eller oversett at besetningen hadde drukket men slik det blei så ble han rimelig feilbehandla.. Ødela nok en god del av hans liv.. Støtter meg til 0 toleranse / promille for DEM SOM FØRER BÅT BUS BIL FLY eller andre person transport... Skylle munnen med munnskyllevann når man vet at man skal avlegge promilleprøve....? Var blodprøven negativ? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Ja. negativ blodprøve.. o,o promille Og det var onkel som ga beskjeden om å skylle munnen.. Kjekt... Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
klikk Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Ja. negativ blodprøve.. o,o promille Og det var onkel som ga beskjeden om å skylle munnen.. Kjekt... Ikke bra! Politiet skal få opplæring i dette. De skal ikke ta blåseprøven rett etter at folk har spist/drukket/røyket, dersom de oppdager dette da. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 11.November.2003 Link til dette innlegget Svart 11.November.2003 Flykaptein, styrmann og kvinnelig purser promilletatt BA-mannskap blåste rødt Flykaptein og styrmann blåste rødt :nono: Virker ikke som pliktmessig avhold er så mye verdt innen flyfarten... Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 11.November.2003 Link til dette innlegget Svart 11.November.2003 ...nei Dilla, ingen regler hjelper dersom man ikke følger dem, ikke sant. Men nå har man regelen, og da kan straff iverksettes ettersom reglen er brutt. I motsatt fall; Ingen regel = ingen regel brutt = ingen straff. Hvor mange ville da blåst rødt tror du? mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Jonny Svart 11.November.2003 Link til dette innlegget Svart 11.November.2003 0 og 0,2 er det samme. Det er bare forskjellige talemåter. Ingen får noen ting som helst nedsatt ved 0,2. Dette er bare godt gammelt flisespikeri. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 0 og 0,2 er det samme. Det er bare forskjellige talemåter. Ingen får noen ting som helst nedsatt ved 0,2. Yepp. Og ingen kan drikka nokon ting som helst utan å komma over 0,2 i promille. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Brittiske aviser har tydligen döpt om bolaget, heter numera « British Aleways » Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Motordoktoren Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Da kan de jo følge sine tradisjoner med å danne klubb. Av forskjellige grunner har vi fra før to selskaper med navneendringer på folkemunne: Styrting Airways og Aerostyrt. TAP fikk også et visst rykte (Take Another Plane). Noen påsto litt tidligere i tråden at eneste alkoholholdige drikke man får kjøpt på langfart, er øl. Å nei da, hvis kapteinen tillater det, kan hver person ombord hver uke få kjøpt f.eks. en flaske med noe brunt eller blankt med ca. 42% alkohol i. Man er jo ikke full så lenge man kan ligge på dørken og drikke whisky. Og mitt innlegg nr. 100 ble nøkternt. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Sabena=Such A Bloody Experience Never Again Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Sabena=Such A Bloody Experience Never Again Her kommer några til ALITALIA Aircraft Landed In Tokyo, All Luggage In Anchorage ALITALIA Airplane Landed In Toronto And Luggage In Atlanta ALITALIA Airplane Lands In Tokyo And Luggage In Australia ALITALIA Always Late In Takeoff, Always Late In Arrival BOEING Bits Of Engine In Numerous Gardens CAAC China's Airlines Always Cancel DAN AIR Dangerous And Nearly Always Incredibly Rough DELTA Don't Even Leave The Airport DELTA Don't Ever Leave The Aircraft (in flight) EL AL Every Landing Always Late KLM Koop Lockheed Majesteit LOT Lots Of Trouble LUFTHANSA Let Us Fuck The Hostesses And Never See-you Again LUFTHANSA Let Us Fuck The Hostess And Not Say Anything LUFTHANSA Let Us Fuck The Hostess As No Steward Available LUFTHANSA Let Us Fuck Tonight Honey And Never See Again OLYMPIC Onassis Likes Your Money Paid In Cash PANAM Piss Artists Nearly to A Man QANTAS Quarrelsome And Nasty Typical Australian Service QANTAS Queer And Nasty, Try Another Service. QANTAS Queers And Nymphomaniacs Travelling As Stewards QANTAS Queers And Nymphomaniacs Take All Seats QANTAS Quite A Nice Trip, Any Survivors ? SABENA Sauf Accident, Bien Entendu, Nous Arrivons SABENA Such A Bad Experience, Never Again SABENA Such A Bloody Experience, Never Again ! SAS Sex After Service SAS Sex And Service TWA Take the Waitress Away TWA Time Waste Airlines TWA Try Walking Across TWA Two Weeks After USAir Unfortunately Still Allegheny in reality USAir Useless Air NASA Need Another Seven Astronauts. NASA Need Another Shuttle Also -------------------------------------------------------------------------------- Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mariell Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Gunga Din. Ser ut som om det er like greit å fortsette å fly SAS. Selv om det hitill har vært dårligt med Sex after Service. eller Sex and service. Selv service begynner det å bli dårlig med. De har sluttet med brennevin på skandinaviske ruter Referer til mitt innlegg om 4 -6 uker uten ei pils. Pekjan 7 dager igjen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Plomma I Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Jeg sier nå alt med måte jeg da, det er forskjell og ha "høy" promille i 7 knop og og i 20,30 og 40knop????? Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Poseidon Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Ja, nettopp - og jeg kunne gi deg navnet på ganske mange fraktebåter som ligger nedsunket langs kysten pga kombinasjonen (høy) promille og 7 knop..... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lars H. Svart 13.November.2003 Link til dette innlegget Svart 13.November.2003 Ja, nettopp - og jeg kunne gi deg navnet på ganske mange fraktebåter som ligger nedsunket langs kysten pga kombinasjonen (høy) promille og 7 knop.....Uten å ta stilling til hva som er rett promillegrense, er det vel klart at det i tilfellene du henviser til ikke er snakk om 0,2 promille, men heller at føreren har vært så full at han har sovnet osv.? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Poseidon Svart 13.November.2003 Link til dette innlegget Svart 13.November.2003 Lars H. Ja, ganske ofte er det nettopp det som skjer. Men min kommentar gikk i retning av 7 knop versus 20-30-40 knop - altså at det ikke nødvendigvis er farten som er avgjørende for risikoen. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lars H. Svart 13.November.2003 Link til dette innlegget Svart 13.November.2003 Men min kommentar gikk i retning av 7 knop versus 20-30-40 knop - altså at det ikke nødvendigvis er farten som er avgjørende for risikoen.Enig med deg når det gjelder langsomtgående fraktebåt i natten med dritings skipper. Men med lav promille og fritidsbåt, er faren mye mindre med snekke i 7 knop en med en Hydrolift i 40 knop og samme lave promille. Men dette er jo egentlig helt selvinnlysende. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Poseidon Svart 13.November.2003 Link til dette innlegget Svart 13.November.2003 Men dette er jo egentlig helt selvinnlysende. Lars H. Helt klart! Like selvinnlysende som at det stort sett er uheldig å kombinere promille med båt under fart.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Plomma I Svart 13.November.2003 Link til dette innlegget Svart 13.November.2003 Vel, jeg snakker om fritidsbåter når det gjelder fart og "høy" PROMILLE, de fleste ulykker med fritidsbåter er gjerne promille og HØY fart. Har vel ikke "hørt" om så veldig mange alvorige ulykker i snekkefart uten at en eller annen speedbåt har vært innblandet?????????? Fraktebåter har jeg vel heller ikke hørt så mye om heller men det kan vel være at en ikke har interesse den retningen. som jeg sier alt med måte :discuss Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Stormwatch Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 21 år siden tråden ble startet, KrF ivrer fortsatt for flere restriksjoner på båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 Samme grense på sjø og land? Blir vei litt myke med 0.8 på veien.😀 Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 Jakob T skrev 45 minutter siden: Samme grense på sjø og land? Blir vei litt myke med 0.8 på veien.😀 Ikke nødvendigvis....0,8 det går helt fint i Storbritania så hvorfor ikke? Sitér dette innlegget Link to post
skagenekspressen Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 Statistikken viser at en stor del av ulykkene skjer fra brygge. Kanskje løsningen er ekstra lav grense for å gå til/fra båten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.