Jump to content

Lost Weekend

Frøken Fryd

Recommended Posts

Heisann dere, vi fortøyde i sekstiden i dag og har fått sjefsplassen 20 meter fra stupebrettet. Det kom i alt mellom 10 og 15 båter i dag og jeg regner med at tallet vil stige i morgen. De som ønsker seg god plass (hva nå det er) bør ikke nøle. Plass blir det nok uansett men det er nok greit å ikke komme for sent. Baugspydet står og koser med svaberget her og skipskatten til ubåtfender har allerede funnet ut hvordan han kan komme opp til dekket med den flotte utsikten. Campen før broen begynner å bli full (!) tre dager før det hele er i gang. Kom igjen og opplev Lost Weekend, det blir knall! :smash:

img_4299.jpg

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)

Da var årets Lost over og vi har som vanlig kost oss max.

Det var like mange båter som i fjor og for de som lurer på hva forskjellen var i år rent praktisk kan jeg opplyse om følgende:

-Inngangen for båtene var nå opp gjennom skogen og en grusvei ut til beach scenen, hensikten var å unngå at folk falt å slo seg på svabergene, jeg vil påstå at dette hjalp null da en blir nødt til å gå på svaberg nå også - bare den andre veien. Lost har nok mottatt mange klager på dette og fredag ble den gamle inngangen også åpnet. Det vi savner er selvsagt lys fra denne inngangen (men det var nok ikke meningen å åpne opp her i utgangspunktet), noe tauverk fra tre til tre bortover ville også gjort sist for at undertegnede og andre ikke gikk på tryne langs svabergene. Med passe inntak av alkohyler var det ingen problem å gå baklengst over broen ved inngangen forbi to politier syngende på "jeg er politimester Bastiaaaaaaaaaaaa" å gå rett på rev utfor ett to meter høyt stup. Jeg landet derimot behagelig oppe en blondine fra nordnorge så her var alle velkommen.

-Det blåste mye i Kollevåg denne gangen og det var ikke få som sov dårlig med tanke på dregger og baug vs. svaberg. Noen valgte å sitte ankervakt hele natten med meget god grunn. Jeg vil oppfordre alle til å ta med solide dregger neste år, den bør ta tak i sandbunnen for de som ligger innerst. Men folk er flinke å hjelpe til å gummisene ble flittig utlånt til båtene som slet seg. Jeg har ingen betenkeligheter med å ligge meg inn en gang til men jeg har nå seriøst vurdert å invistrere i frittfalll anker i hekken. Jeg lå i år som i fjor igjen alene på den samme dreggen som jeg satt ut første dag så jeg lå som spikret i fjellet, men en føler seg ikke 100% trygg når det blåser sånn. Vinden tar best når den kommer fra sør så dreggene må legges utover fjorden. Ellers så skal Lost ha en klapp på skulderen for å kjøre rundt med kystvaktens sjøbjørn søndag å hjelpe til å dra opp dregger :yesnod:

-Det ble skrevet om brann luker (nei ikke dette fortball laget), og dette var nok en god ide i utgangspunktet, vaktbåtene var derimot ikke på plass før på torsdagen og da var nok de aller fleste allerede der. Mitt inntrykk er at de ikke gjorde noe for å fortelle hvor en skulle legge til, grensen for hvor en kunne ligge ble heller ikke konsekvent, mest grunnet at markeringen kom opp etter at båtene var på plass. Jeg tørr foreslå å sette ut disse "grensene" (bøyene) helgen før festivalen starter. At det settes en grense har jeg ingen problemer med men sett den ut før vi kommer.

-Butikken var som vanlig helt i inngangen, jeg ble den ene dagen fratatt handlevarene mine i inngangen og frotalt at jeg fikk ta gummisen rundt skulle jeg handle, den neste dagen ble jeg jaget vekk fra campen for her var ikke gummiser tillatt, de hadde nå avgjort at vi kunne gå gjennom med varene, vel og merke før klokken 4. Jeg vil her også foreslå at en tillater gummiser og ro inn på badeområdet for å gå på butikken, husk at en gummis bare dras litt opp i sanden, en setter ikke ut dregg eller noe så duken blir ikke rørt, den samme vakten ville låne gummisen dagen etter for å rydde boss - det fikk han selvsagt... ...ikke :smash: Neida, vaktene var det ikke noe å si på, de gjorde den jobben de var der for å gjøre.

-Det ble lagt ut en flytebrygge der hvor det var grunnest å legge til med båt, litt flere brygger er ønskelig om mulig, det er flo og fjære her som gjør sitt for at man ikke kan gå helt inn. Noen bygget en fin molo med imponerende dimmensjon.

Jeg har velgt å skrive mest om det rent praktiske rundt festivalen, når det er sagt har vi kost oss glugg i hel på konsert hele kvelden, solet oss, regnet oss, besøkt campen og hatt diskotek på flybridgen. Festivalen er for de som liker å ha litt liv rundt seg, nytt av året er derimot roligcampen hvor det skal være stille etter 24:00, etter det jeg har forstått har dette fungert bra.

Jeg takker for meg og gleder meg til neste Lost, til helgen er det Sildajazz folkens!

img_4372.jpg

img_4429.jpg

dsc01847.jpg

Min gode venn skipsapekatten Fredag er derimot blitt sjenket og kidnappet av den tidigerer omtalt blonde finnmarkingen og ønsker å komme hjem, all hjelp er velkommen!! Redda Joppe - død eller levande!

Enig med at det var en flott festival!

ikke så mye å sette fingen på foruten vaktene som skulle konfiskere ølet mitt, men da vi truet med å sitte oss ned ved siden av han for å drikke ut det vi hadde kjøpt fikk pipa en annen låt, så han måtte følge oss gjennom området da han ikke orket å krangle mer. :discuss:

Vil også sende en stor takk til han klovnen som dro båten min langt opp i steinene og fortøyde på nytt for lettere å komme seg ombord i nabobåtene mens vi sov :cryin: men men ikke noe litt sparkel å litt bunsmørning ikke kan fikse! kommer helt sikkert tilbake neste år :yesnod:

-allerede der. Mitt inntrykk er at de ikke gjorde noe for å fortelle hvor en skulle legge til, grensen for hvor en kunne ligge ble heller ikke konsekvent, mest grunnet at markeringen kom opp etter at båtene var på plass. Jeg tørr foreslå å sette ut disse "grensene" (bøyene) helgen før festivalen starter. At det settes en grense har jeg ingen problemer med men sett den ut før vi kommer.

Her e eg helt enig, skal en ha grenser må en være tidligere ute, lå sjøl litt lengre ute, ble jaga fra der eg hadde lagt meg, for de skulle ha brann gate, la meg til på en rekke som var passelig med båter på, alt va greit, alle var fornøyd...en stund. for når vi lå der de som skulle ligge der, fant plutselig 5 nye ut at de skulle ligge seg i motsatt retning, dette ble VELDIG festlig når det begynnte å blåse, det va då ingen av de RAKETTFORSKERENE som hadde funnet ut at det va lurt med en dregg eller 5. eg hadde 2 og klarte såvidt å holde meg på sjøen. innerste båt va fender for hele rekken. (kor va kystvakten då?) brukte 3 timer til å få de til å komme å slenge ut en dregg til de julenissene som la seg på hekken til rekken vår.!! (ganske irritert)

Ellers va det bra :flag:

-Butikken var som vanlig helt i inngangen, jeg ble den ene dagen fratatt handlevarene mine i inngangen og frotalt at jeg fikk ta gummisen rundt skulle jeg handle, den neste dagen ble jeg jaget vekk fra campen for her var ikke gummiser tillatt, de hadde nå avgjort at vi kunne gå gjennom med varene, vel og merke før klokken 4.

At vi ikke skulle få noe med inn va VELDIG irriterende. fikk ikke med meg noe som helst. sjøl om eg va der kl 12!! og det va en forsegla falske VANN!!

Men men, LOST va bra i år og, sjøl om høydepunktet va torsdagen av alle ting, big bang va de beste!!

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Joda Lost var bra i år oxo den :cheers: , men jeg la merke til at det var like mange båter som telt i år. :flag:

Dermed vil jeg si at det er diskrimenering av båtfolket at vi ikke fikk ta med oss kjøpte varer fra butikken som var satt opp for Lostenfor å ta dem ombord :cryin:

Men et pluss er at det IKKE var en eneste sur kommentar om at man ikke takler trakk på båten, eller fikser party nattestid eller ikke fikset naboer utenpå båten. Så Bergensere er ganske så gjestfrie av seg tydeligvis :crazy:

En annen ting jeg ikke kunne finne var BP-vimpellen på noen av farkostene under arrangementet, håper det tar seg litt opp til neste år. :cheers:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
  • 11 måneder senere...

God morgen alle sammen.

Sola skinner og det er snart klart for nok en utgave av norges vakreste festival, Lost Weekend!

Lost Weekend 08

Nytt av året er:

-Strøm til båtene. Her garanterer de ikke strøm til alle, men alle få mulighet til å lade litt i ny og ne!

-Campingavgift for båtene. Dette er for å dekke strøm osv... tror det er 100,-/ døgnet pr gjest! (Samme som telt gjestene)

-Butikk. I år får endelig båtfolket lov å bruke butikken. Det er ikke lov å handle øl, da dette må transporteres gjennom festivalområdet! Alle ærend å butikken må gjøres før konsertene begynner!

Så de har lagt ting bedre tilrette for oss som kommer i båt i år!

Selv så stiller eg torsdag, og blir til søndag!

Noen andre som skal??

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...