jutul Startet 3.August.2006 Link til dette innlegget Startet 3.August.2006 Hei....Har i år lagt inn SMHI, Norsk og Dansk værmelding på internett via mobil (ikke WAP) har nå oppdaterte meldinger når jeg måtte ønske det. Dette kan anbefales til alle, spesielt den Danske er bra på grafikk og 6 dagers varsel hvor du måtte ønske i Skandinavia. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Sittet og blad litt både i Emnelista, Søk, og Googlet i tillegg, men finner ikke det jeg trenger . Etter at jeg fikk Ventelo på Mobilen er nemlig nett-tjenester på Mobilen noe som bare virker en svært sjelden gang. Kan dermed ikke stole på at det virker lenger. Når det nå nærmer seg ferien, lurer jeg derfor på om det fremdeles finnes værtjenester som man kan ringe til (gjerne automat baserte o.l.) og få lest opp værmeldingen, dersom man går glipp av sendingene på Radio. Og da er det selvfølgelig Vindretning og styrke som er allermest interesant Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
NEPTUN-LE6621 Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Slå på.....(eller kjøp) VHF,n din så får du vermeldinga di der du ferdes.....og viktige meldinger for der du ferdes.....til faste tider hele døgnet......så er du ein del av sikkerheten til sjøs :o) Sitér dette innlegget **Båtfolk** -Vassendgutane- Link to post
runes Svart 21.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 Hvor finner du bra værmelding fra dmi, jeg synes denne har tapt seg sånn jeg leser den nå så finner jeg bare landmeldinger. Har du en link til det danske sjøværet? mvh Rune Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
runes Svart 21.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 fan det selv http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=PLEASURE den er dog ikke særlig egnet for mobil Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Erik Svart 21.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 Slå på.....(eller kjøp) VHF,n din så får du vermeldinga di der du ferdes.....og viktige meldinger for der du ferdes.....til faste tider hele døgnet......så er du ein del av sikkerheten til sjøs :o) Har en håndholdt VHF, men har til gode å høre noen værmelding der. tror kanskje ikke det rekker innover i fjordene der jeg ferdes mest ? (har ikke sertifikat enda, så kan ikke kalle å spørre selv heller).. Dessuten er det til faste tider har jeg forstått, og jeg bruker ikke klokke i ferien Dessuten er det på tider der jeg ofte ikke er i båten. Morgen og dagtid er jeg ofte på land, i jolla, i sjøen osv. Hvorfor har de ikke værmelding om kvelden ?? I flyverden er det en rullende værmelding på en fast frekvens hele tiden. Det skulle det vært for båt også Men spørsmålet er altså fortsatt : Finnes det noen oppringbar værtjeneste, slik det var før ? Evt en SMS tjeneste, der du sender stedsnavn, og får værmeldinga tilbake .. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
MajorAndy Svart 21.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 Hvad med mobil.dmi.dk Den kan du sandsynligvis tilgå via WAP Andy Sitér dette innlegget Link to post
jutul Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Hei......Vil fremdeles anbefale DMI for sjøværet her varsles været på en rekke fyr i Norge og Sverige så det må være sjø godt nok. SMHI funker også veldig godt når det gjelder vind og sjø. Ser Erik sliter med Ventelo har det selv og det virker utmerket. Det går også fint å koble opp PC med mobil som modem, men pass på hvilket abonnement du har kan bli svin dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.