Jump to content

Oljefilter og slanger

pappay

Recommended Posts

Har en eldre trebåt med 1976 model dieselmotor m/PRM 140S gear. På gearet sitter et Crosland 471 oljefilter som forlengst er gått ut av produksjon, og tidligere eiere har derfor tydeligvis brukt samme filter i mange år. Som ny eier av båten ønsker jeg å bytte filteret, men det har, selv etter intens søkning på nettet, ikke lykkes meg å finne et erstatningstfilter. Noen sier at oljefilter på gear er unødvendig og har rådet meg til å fjerne det og heller lage en ording som forbinder inn- og utløp. Er det noen der ute som synspunkter på dette, det være seg erstatningsfilter eller fjerning av filter? Jeg er også interessert i å vite hvor jeg kan få kjøpt erstatning for aldrende slanger på en British Leyland Thornycroft Type 90 JGM 1500D motor.

Når det gjelder slanger så ville jeg til høsten, vinteren tatt av de slanger du vil bytte, og ta de med til Tess. De kan lage nesten hva som helst, og som regel er det ikke så himla dyrt heller. Jeg har gjort det til min gamle Ford. Veldig fornøyd med Tess. De er vel omtrent landsdekkende tror jeg.

Finnes sikkert også andre bra slangeverksteder rundt i landet.

Ble lei av å forholde meg til merkeverksteder og marinaer som hele tiden skulle bemerke hvor håpløs motor jeg har, og enkelte skulle selge ny motor.

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Skaff det en filterholder fra f.eks en liten ødelagt perkins el.l (de som er skrudd utenpå selve blokka) fest denne på skottet og forbind filter med gear med nye tess oljeslanger.

Sender du en mail adr til meg pr IM skal jeg maile deg et bilde av hva jeg mener!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...