urabus Startet 3.August.2006 Del på Facebook Startet 3.August.2006 Etter første sjøsetting i år, der motoren på førehand var starta fleire gongar på land, og ingenting er gjort med motoren i løpet av vinteren, nekte den plent å trekke rundt på startar. Typisk symptom på eit svakt batteri, med nestan eit sekund mellom kvar veksling. Jaja, det var no merkeleg tenkte eg, men la avgårde for å hente mitt topplada Optima Gul frå bilen. Og sjølvsagt, precis det same hendte. Såvidt den trekker rundt. Båten på land, og vel framme på tunet hektar eg på kjølevatn, koblar på den gamle batteriet. Brrrom, så startar den på første tørn. Fleire gongar stoppa og starta eg metalljapsen utan problemer. Båten på sjøen igjen, og den startar. Gong etter gong. Så går det ei veke utan bruk, og det er på ann igjen. Tek av dekslet, sjekkar kablar, tørnar motor litt for hand, kakkar på startar. Vrir om nøkkel, og nett det same. Ventar ei stund, klør meg i hovudet. Då byrjar den brått å kinne normalt, men startar dessverre ikkje på første alltid, iallfalll ikkje utan choke. Slepp nøkkelen og skrur på choken. Så vil den brått ikkje gå igjen. Poenget er altså at feilen er veldig lite forutsigbar og periodisk. Har igrunn berre ein teori, og det er at startaren er (delvis) gåen. Eller at kabelen har eit brot, som gir stort spenningsfall, men det høyrast merkeleg ut. Ein siste ting eg merka var at kabelen til minuspol hadde ein langt høgare temperatur enn plusskabel. Kablane var knapt mogleg å halde handa på over fleire sekund...Sist eg sjekka, så går det like mykje straum fram og tilbake. Men det styrkar teorien om eit kabelproblem. Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 3.August.2006 Del på Facebook Svart 3.August.2006 Det høres definitivt ut som om du har et problem med minuskabelen din - en form for brudd som kommer og går. Hvis du ikke går rett på og skifter ut kabelen kan du evt. måle spenningsfallet over den mens du "kinner" (dvs. når kinninga er treig). Noe særlig mer enn en volt eller to bør det vel ikke være. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 3.August.2006 Del på Facebook Svart 3.August.2006 Kan høres ut som du har en gåen starter. Hvis det er feil på kabler til starter vil problemet neppe komme og gå. Hvis det er kontaktproblem i kabler vil det bli varmgang der feilen er og da vil ikke kabelen bli varm i hele sin lengde. At minuskabelen blir varmere enn plusskabel kan komme av at den er tynnere. Høres ut som du har målt strømforbruk ved start. Hvis det er vesentlig høyere når motoren drar sakte rundt enn ellers er det tegn på feil i starter. Sitér dette innlegget Link to post
urabus Svart 4.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2006 Har ikkje målt straumen nei, har dessverre ikkje tilgang til høveleg måleapparatur just nu. Men, sidan mi erfaring med likestraumsmotorer(BTW: Er dette ein seriemotor??) ikkje er all verda, og eg kjem i hug at til dømes ein asynkron kortslutningsmotor vil trekke langt over merkestraum når turtallet går under merketurtallet: Vil ikkje startmotoren min reagere på same måte ved varierande turtall? Om så er tilfelle, så er eg vel like langt – måling eller ikkje.... Men dersom straumen er særs lav ved lavt turtall, så er det vel noko rart? Og er eining med Kurt her når det gjeld varmegang, eit brot vil mest truleg oppstå berre på ein plass, så kabelen vil ikkje verte varm overalt. Sjølv om kopar leiar varme særs godt.... Kan óg nemne at eg tok turen bortom båten etter ei god veke på ferie i går. Og då var den verkeleg i godlynne. Kinna som berre ein frisk startar kan. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 Og er eining med Kurt her når det gjeld varmegang, eit brot vil mest truleg oppstå berre på ein plass, så kabelen vil ikkje verte varm overalt. Sjølv om kopar leiar varme særs godt.... Har en litt sær teori.... Batterikabelen består jo av mange enkeltledere. Du kunne har brudd i en del av disse ledere av og til - antagelig direkte ved kabelsskoen. Da måtte strømmen gå bare gjennom en del av enkellederne. Så langt tenkte jeg først, men så kom jeg på at strømmen ville jo gå over til de andre lederne rett etter bruddet.... Men hvis du samtidig har mye irr/oksyd (svart belegg på kobberet) på hele eller store deler av kabelen virker det sikker som isolasjon mellom enkellederne... Litt av en - teori. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 Andreas er absolutt inne på noe. Grunnen til at jeg tror minuskabelen er kaputt er at jeg har vært ute for identisk problemstilling på traktor for en del år tilbake. Kabelen var totalt irret inni. Av en eller annen grunn så kom og gikk problemet litt, uten at jeg har noen veldig god forklaring på det. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 6.August.2006 Del på Facebook Svart 6.August.2006 Men, sidan mi erfaring med likestraumsmotorer(BTW: Er dette ein seriemotor??) ikkje er all verda, og eg kjem i hug at til dømes ein asynkron kortslutningsmotor vil trekke langt over merkestraum når turtallet går under merketurtallet: Vil ikkje startmotoren min reagere på same måte ved varierande turtall? Det normale på startmotorer er at anker og feltviklinger er koblet i serie. Lavt turtall på starteren gjør at den trekker flere A. Hvis det er kortslutning i motoren som kommer og går vil kraften i motoren bli mindre samtidig som strømtrekket blir større. Uten amperemeter er det mulig å måle spenningen over batteriet når starteren går godt og når den går dårlig. Hvis feilen ligger i starteren vil spenningen gå lavere i startøyeblikket når starteren feiler i forhold til når den fungerer. Andreas er absolutt inne på noe. Grunnen til at jeg tror minuskabelen er kaputt er at jeg har vært ute for identisk problemstilling på traktor for en del år tilbake. Kabelen var totalt irret inni. Av en eller annen grunn så kom og gikk problemet litt, uten at jeg har noen veldig god forklaring på det. Hvis det er feil i en av kablene vil strømtrekket bli mindre når starteren feiler fordi motstanden øker. Da vil målt spenning over batteriet være høyere når starteren trekker dårlig enn når starteren trekker godt. En annen måte å avsløre dette på er å koble startkabler paralellt med minus og plussforbindelsen til starter. Bruk gjerne begge kablene på minus først, og så begge på pluss etterpå. Som du ser er voltmeter et godt hjelpemiddel i dette tilfellet også. Derfor bør et digitalt volmeter være standardutrustning i alle båter. Til dette og i de fleste andre tilfeller er det ikke nødvendig med voltmeter av "Fluke" kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.August.2006 Del på Facebook Svart 8.August.2006 Ein siste ting eg merka var at kabelen til minuspol hadde ein langt høgare temperatur enn plusskabel. Kablane var knapt mogleg å halde handa på over fleire sekund... Forslag? Bytt batterikabler! Hadde samme problem på min 92mod 60hk Yamaha for noen år siden. Den tørnet dårlig og kablene ble glovarme. Før de til slutt kollapset helt og nærmest tok fyr. Etter dissekering av restene så det ut til at det var temmelig lite tverrsnitt igjen i kabelen. Skal si det ble stor forskjell med nye kabler ja...! Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
urabus Svart 29.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2006 Velvel, då var kabelbytte unnagjort, og eg ser ut til å få same erfaring som ivar. Minuskabelen vart snitta delvis opp, og var stort sett svart og oppflisa innvendig. Verkar som om startmotoren fekk mykje meir futt, men har berre prøvd nokre få tørn utan bensin og tenning. Original Yamaha startkabel kosta ikkje meir enn ca 1019,- NOK. 175cm kabel og fire kabelsko! Svinga meg innom ein bilrekvisita og kjøpte 2x 1,5m 15sqmm - noko mindre enn originalt, men dei siste åra har det jo godt bra med ukjent lavt tverrsnitt, tenke det går finfint om motoren startar etter få sekund. Kabelsko og verktyg på biltema, kom på ca 300, men då har eg "banke"pressverktøy og rundt 20 kabelsko i reserve. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.