Jump to content

Start batteri , påhenger.

Droll

Recommended Posts

Er ute etter anbefalinger på batteri størrelse, hvor stort trenger jeg egentlig ?, hva har dere ?.

Motoren er en Mercury rekke 6r, 1984 115hk(oppgradert til 1500 spec, med høykomp stemplene + reed ) ADI tenning, 16A MAX lading ( oppgradert ifra 9A , (stator)), har power trim .

For de som lurer er det en 2-takter, rekke 6r, ca 1,6 L ( 99 cubic inch ).

Arne Kjetil

Står det ikke noe om startstrømmen noe sted?

Min 50hk Honda trekker 90A (og det gjør den: jeg har automatsikring på 100A i startkretsen som aldri har løst ut) og jeg vurderte i sin tid faktisk et motorsykkelbatteri, men slo det fra meg da jeg fant et nokså kompakt bilbatteri samt at det var eksotiske poler på motorsykkelbatteriet (fant ingen tilkoblingsklemmer å kjøpe)

Har rota gjennom et par manualer, eneste hentydning til batteri var et minimum på 70Ah .

Fant litt data på starteren , 55A ( no load ), 200A ( normal strøm trekk ) .

Får ta en tur å sjekke litt, vil ha det så lite som mulig ( lav vekt ) , men å dra iveien detta med snor ... :nonod: så litt størrele blir det vel.

Arne Kjetil

Hvis du har lyst så kan du overta prosjektplanen min: bruke NiCd-batteriet fra en jump-starter som startbatteri. Tror neppe det har problemer med å levere strømmen, er vel konkurranseløs liten og lett (har selvfølgelig ikke 70Ah, men jeg vedder ett eller annet at det bare er skrevet for å spesifisere et batteri som er istand til å levere den strømmen), og en jump-starter til å plukke batteriet ut koster vel ikke mer enn et startpatteri på 70Ah heller (på tilbud)

Utfordringen (forskningsprosjektet) er: hvordan oppfører seg dette i forhold til ladingen. :confused:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...