Jump to content

Pinnebåt, motorseiler

Marna

Recommended Posts

Men så er det den motorstørelsen da. 48 hk på 10 tonn høres veldig lite ut.

Nå blir admiralinnen gæærn       :discuss.  Vi selger Mariell pga. husbygging, og skulle være uten båt i allefall ett år.Så får jeg abstinens før ny eier har overtatt  :eek:. Eneste middel mot abstinensen er vel å handle båt eller er det noen som vet hvor lenge den varer. Om den noen gang går over?

Mariell

Min første tanke også er at motoren virker i minste laget. Tror den må jobbe hardt for å drive skuta fremover, for ikke å si når den skal manøvreres i trange havner med litt avdrift.

Vet ikke helt hvordan det er med abstinensene, men jeg hadde ikke klart med uten båt lenge. Da hadde jeg flydd på veggen, eller noe annet tull.. :lol:  :crazy:

Tror ikke den hadde gått over heller for mitt vedkommende. Hvis det er noen trøst..... :sailing:  :wink:

Nauticat leveres stort sett med 80 - 100 hk.  I denne står det en 48 hk. Det er vel det som gjør meg litt skeptisk.  Er 48 hk. alt for lite på en slik båt?  Syns marsfart på noe særlig under 7 knop blir i snaueste laget.

Tja...

Marsjfarten på en slik båt avgjøres vel mest av skrogfarten. 48 hk er jo en del, hvordan er det med moment/kraft i motoren?

Ville kanskje tatt en prøvetur for å se om du synes motoren duger. Vanskelig å si ut fra bare hk antallet hvis man ikke har erfaring med den konkrete båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...